Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 juli 2025 kl. 12:41:25Sen undrar man naturligtvis om de inte ska lägga ut nyinspelningen av Lilo och Stitch under augusti?
Eller Marvels Thunderbolts*, som släpptes hela tre veckor innan Lilo & Stitch.
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 juli 2025 kl. 13:39:06Eller Marvels Thunderbolts*, som släpptes hela tre veckor innan Lilo & Stitch.
Ja, Thunderbolts borde ju börja brännas; kan man tycka...

Den hade jag gärna sett, då jag valde bort att se filmen på bio då det var så mycket just då.

gstone

Citat från: gstone skrivet 30 juli 2025 kl. 12:20:39Saker som kommer på Disney Plus i augusti
Källa https://www.filmtopp.se/nyhet/disneyplus-nya-filmer-och-serier-pa-disney-i-augusti-2025-premiar-for-storsatsning
Jimmy Neutron: Underbarnet har inte svenskt tal på Disney Plus

så antagligen äger ViaCom rättigheterna till den svenska dubbningen
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet  1 augusti 2025 kl. 21:39:52Jimmy Neutron: Underbarnet har inte svenskt tal på Disney Plus

så antagligen äger ViaCom rättigheterna till den svenska dubbningen
det var samma sak med fairly Odd parens när det gick dom från säsong 1 till halva säsong 5 på fairly Odd partners som det gick på Disney Channel och toons Disney och Disney xd. från halva säsong 5 till säsong 10 gick sedan på Nickelodeon. jag tror viacom som äger Nickelodeon har säkert sagt nej till legitimation av dubbning på Jimmy neutron till Disney. annars skulle Disney gjort omdubbning på den serie det skulle varit dyrt att dubbar serien alla avsnitt på en gång.

gstone

MB

Citat från: gstone skrivet 13 augusti 2025 kl. 15:23:15Säsong 5 av Phineas och Ferb  kommer tlll Sverige 22 augusti

https://www.instagram.com/reel/DNS2D89IuFs/?utm_source=ig_web_button_share_sheet&igsh=ZDNlZDc0MzIxNw==

Den har alltså premiär om tre dagar men det finns fortfarande inget svenskt ljudspår på Disney plus i USA är det vanligt?

gstone

Citat från: MB skrivet 19 augusti 2025 kl. 19:24:42Den har alltså premiär om tre dagar men det finns fortfarande inget svenskt ljudspår på Disney plus i USA är det vanligt?
Skumt 

BPS

Citat från: MB skrivet 19 augusti 2025 kl. 19:24:42Den har alltså premiär om tre dagar men det finns fortfarande inget svenskt ljudspår på Disney plus i USA är det vanligt?
Avsnitt 6 och 7 har faktiskt svenskt tal och credits såklart. Det positiva är väl att det i alla fall verkar vara enskilda credits för varje avsnitt det mindre positiva är väl att Stacey har fått ny röst hon var ju den enda birollen som var konstant i originalserien. Kan det möjligtvis ha någonting med att Mikaela Tidemark jobbar på TransPerfect att göra? Hur som helst här är bilderna:

Avsnitt 6:

Avsnitt 6 (Röstcredits).jpg
Avsnitt 6 (Studiocredits).jpg

Avsnitt 7:

Avsnitt 7 (Röstcredits).jpg
Avsnitt 7 (Studiocredits).jpg

gstone

Citat från: BPS skrivet 19 augusti 2025 kl. 20:20:27Avsnitt 6 och 7 har faktiskt svenskt tal och credits såklart. Det positiva är väl att det i alla fall verkar vara enskilda credits för varje avsnitt det mindre positiva är väl att Stacey har fått ny röst hon var ju den enda birollen som var konstant i originalserien. Kan det möjligtvis ha någonting med att Mikaela Tidemark jobbar på TransPerfect att göra? Hur som helst här är bilderna:

Avsnitt 6:

Avsnitt 6 (Röstcredits).jpg
Avsnitt 6 (Studiocredits).jpg

Avsnitt 7:

Avsnitt 7 (Röstcredits).jpg
Avsnitt 7 (Studiocredits).jpg
vem var Vannasa i originalet nu igen ?

BPS

Citat från: gstone skrivet 20 augusti 2025 kl. 16:24:08vem var Vannasa i originalet nu igen ?
Hon bytte röst ganska ofta men Mikaela gör henne i säsong 3 och 4 med diverse inhopp från Dominique Pålsson Wiklund.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 20 augusti 2025 kl. 16:24:08vem var Vannasa i originalet nu igen ?
Vanessa? I de två första säsongerna huvudsakligen Marie Serneholt.

Anders M Olsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 juli 2025 kl. 12:41:25Undrar vad The Out of Towners är för något? Det finns flera filmer med den titeln, bl.a. originalfilmen från 1970 med Jack Lemmon och Sandy Dennis samt nyinspelningen från 1999 med Steve Martin och Goldie Hawn. Det kan förstås också vara någon helt annan...
Det visade sig vara nyinspelningen från 1999 med Steve Martin, Goldie Hawn och John Cleese. Det hade jag inte trott eftersom den filmen kommer från Paramount, inte från Fox eller något annat bolag i Disneykoncernen.

Men Disney har tydligen en överenskommelse med Paramount om distribution av vissa filmer, speciellt på internationella marknader:
https://whatsondisneyplus.com/disney-licenses-multiple-paramount-movies-internationally/

Out-of-Towners-Poster.jpg

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 20 augusti 2025 kl. 18:03:24Det visade sig vara nyinspelningen från 1999 med Steve Martin, Goldie Hawn och John Cleese. Det hade jag inte trott eftersom den filmen kommer från Paramount, inte från Fox eller något annat bolag i Disneykoncernen.

Men Disney har tydligen en överenskommelse med Paramount om distribution av vissa filmer, speciellt på internationella marknader:
https://whatsondisneyplus.com/disney-licenses-multiple-paramount-movies-internationally/

Out-of-Towners-Poster.jpg
jag har den på dvd för  att jag gillar  Steve Martin och John Cleese mycket

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 20 augusti 2025 kl. 19:11:53jag har den på dvd för  att jag gillar  Steve Martin och John Cleese mycket
Jag gillar Goldie Hawn och John Cleese, däremot är jag inte så förtjust i Steve Martin som jag tycker verkar så självgod. I och för sig tycker jag att Steve Martin har blivit mycket bättre och mera sympatisk på gamla dar, t.ex. i TV-serien Only Murders in the Building.

The Out-of-Towners var ursprungligen en film från 1970 med Jack Lemmon som är en av mina favoritskådespelare.

Men The Out-of-Towners (1970) är verkligen en usel film, förmodligen Jack Lemmons sämsta. Jag har nu sett nyinspelningen från 1999 på Disney+, och den är förvisso något bättre än originalfilmen, men det är knappast Steve Martins förtjänst. I stället är det John Cleese som "räddar" vad som räddas kan. Filmen blev tydligen en riktig flopp, både hos kritikerna och publiken, och när man har sett den är det inte så svårt att förstå varför.

En mycket bättre film med samma skådespelare, Steve Martin och Goldie Hawn, är Snyltgästen (Housesitter, 1992). Den blev en mycket större publikframgång. Den finns dock inte på Disney+, utan som hyr- och köpfilm på de vanliga tjänsterna, samt även på Blu-ray och DVD.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 augusti 2025 kl. 10:47:11Jag gillar Goldie Hawn och John Cleese, däremot är jag inte så förtjust i Steve Martin som jag tycker verkar så självgod. I och för sig tycker jag att Steve Martin har blivit mycket bättre och mera sympatisk på gamla dar, t.ex. i TV-serien Only Murders in the Building.
Jag håller med, och jag är heller inte så förtjust i Steve Martin, som ofta haft en förkärlek att spela över. Men Only Murders in the Building är verkligen undantaget som bekräftar regeln, där tycker jag att han är riktigt bra. Och det är en mycket bra serie också, tack för tipset om den för en tid sedan. :)

Jag har inte sett honom i särskilt mycket annat under senare år, så om den TV-serien är ett undantag eller om han blivit bättre på äldre dar låter jag vara osagt.