Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 mars 2020 kl. 20:52:58
Enligt den sidan så finns också The Incredible Journey (1963), The Vanishing Prairie (1954) och The World According to Jeff Goldblum på Disney+ med svenskt tal

Dom 2 förstnämnda filmerna har väl inte heller dubbats tidigare ???

Även Joe - Jättegorillan, Inspector Gadget och Flubber ska finnas med svenskt tal, hoppas det stämmer :)

Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att Flubber har svenskt tal på DVD... (iallafall vad jag sökt upp på datorn)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 mars 2020 kl. 20:52:58
Enligt den sidan så finns också The Incredible Journey (1963), The Vanishing Prairie (1954) och The World According to Jeff Goldblum på Disney+ med svenskt tal

Dom 2 förstnämnda filmerna har väl inte heller dubbats tidigare ???
Jodå, I vildmarkens våld (1963) och Prärien som försvinner (1954) har absolut dubbats till svenska tidigare, i samband med de svenska biopremiärerna på 1950- respektive 1960-talet.

I vildmarkens våld hade dock bara en "halvdubbning", så att säga - berättarrösten hade svenskt tal, medan rollfigurernas dialog var på engelska med svensk text. Det innebär alltså människornas dialog, för till skillnad från nyfilmatiseringen Den otroliga vandringen (1993) kunde djuren inte tala i den gamla filmen.

Det vore mycket intressant att veta om det är samma gamla 1960-talsdubb som Disney+ använder, eller om de har dubbat om filmen så att även dialogen dubbats...

I Prärien som försvinner finns förstås enbart en berättarröst, för det är ju en naturdokumentär; så där får man väl hoppas och anta att det är den gamla dubben som fortfarande används.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 mars 2020 kl. 20:37:55
´
Både The Country Bears och Lady och Lufsen verkar redan nu finnas med både svenskt, norskt, danskt och finskt tal på Disney+; så givetvis kommer de fortsätta med det även när tjänsten lanseras i Skandinavien. :)

Nu blir jag SUPERGLAD  :D :D :D :D :D :D!!!!
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 mars 2020 kl. 20:55:55
Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att Flubber har svenskt tal på DVD... (iallafall vad jag sökt upp på datorn)

Ja. Men har du kolla priest på dom dvd:erna. det är GALET mycket pengar. Helt utom min prisklass ! :'( :(

E

Citat från: gstone skrivet 15 mars 2020 kl. 21:24:19
Ja. Men har du kolla priest på dom dvd:erna. det är GALET mycket pengar. Helt utom min prisklass ! :'( :(
Vad har det med saken att göra

Steffan Rudvall

På Discshop står det att dvd:en inte innehåller svenskt tal utan att omslaget skulle vara feltryckt
https://www.discshop.se/filmer/dvd/flubber/P27413

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 mars 2020 kl. 21:38:04
På Discshop står det att dvd:en inte innehåller svenskt tal utan att omslaget skulle vara feltryckt
https://www.discshop.se/filmer/dvd/flubber/P27413

Där ser man så fel man kan ha ibland...

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 mars 2020 kl. 21:32:06
Vad har det med saken att göra

Det var DÄRFÖR jag blev glad att den fanns på Disney Plus  >:(

Xervert

Vet ni alla serier som finns än på Disney+ med Svensk Dubb? Om inte så kan jag fixa en lista på allt om ni vill

Sabelöga

Citat från: Xervert skrivet 15 mars 2020 kl. 23:08:58
Vet ni alla serier som finns än på Disney+ med Svensk Dubb? Om inte så kan jag fixa en lista på allt om ni vill
Skrolla upp lite..
Houba !

Xfinger

Jag håller med Daniel om att de borde stå inne på varje film på flixable! Kanske något som kommer!
Samma med serierna så borde de ju såklart stå om bara vissa avsnitt har svenska, dock skulle jag nog säga att de är alla avsnitt i 99% av fallen.
Sida 19 mitt inlägg längst ner finns guiderna. Samt mitt inlägg sida 20 där första raden i texten står vilka vpn som testats och fungerar, säkerligen flera som gör för tillfället men!
Är det någon som inte får till de via guide så kan jag eventuellt hjälpa till via privat pm, dock är tiden begränsad och beror så klart på efterfrågan och ork :)
Men som jag ser de finns ingen mening att ha tjänsten redan nu, den info man vill ha finns ju på flixable. Och de man ville ha bekräftat.

Samlaren

Frost 2 har kommit till Amerikanska Dinsey+men inte till EU Disney+än. Det kan hända att till den nordiska premiären om premiären för Disney plus är den 10:e juli.

Den 10:e juli kommer iaf den filmen finnas tillgäng på disney+ EU

gstone

Vore kul att veta vilka dom svenska rösterna är i Lady och Lufsen(2019) och The Country Bears ! :) ???!

gstone

Jag antar att JOE - JÄTTEGORILLAN har samma dubbning är som på VHS. En gjord KM studios med gamla goda Anders Öjebo som en av regisöerna  !

SebastianSandberg

Listan på sidan 20 skulle behöva uppdateras tror jag. Jag har lyckats trixa till mig Disney+ genom VPN och nu har i alla fall Ducktales fått säsong 2 och 3 uppdaterade med svenska ljudspår (det vill säga Fenton och Bubba-säsongerna). Vet inte om säsong 1 är på väg.
Jag håller tummarna för Darkwing Duck. Det som skulle göra mig positivt överraskad vore om Bonkers fick sina svenska ljudspår, då jag inte har sett dubben sen jag var en liten knodd på 90-talet.

Finner det lite udda hur uppföljarna Aladdin: Jafars Återkomst och Aladdin och Tjuvarnas Konung finns med svenska ljudspår men originalfilmen har dem inte. Internationella streaming-rättigheter antar jag.

Jag är inte jättesur över att inte allt kommer i HD-format. Tycker att på rätt avstånd från TV:n så är det helt okej kvalitet.