Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 maj 2020 kl. 14:24:35
Jag skulle inte tro att Paramount vill förlora sin dotter... eller son... eller vad nu Nickelodeon identifierar sig som...
De kanske köper hela Paramount, Man vet aldrig med Disney

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 maj 2020 kl. 14:32:39

Vad skulle de få ut på det? Rättigheterna till Transformers och Ninja Turtles? Varför skulle de vilja ha dem?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 maj 2020 kl. 14:32:39

De kanske köper upp DreamWorks, Universal, Illumination Entertainment, Warner Bros, Nest Family Entertainment, Sony Picutres, osv. framöver, vem vet...  ::)

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 maj 2020 kl. 15:04:54
De kanske köper upp DreamWorks, Universal, Illumination Entertainment, Warner Bros, Nest Family Entertainment, Sony Picutres, osv. framöver, vem vet...  ::)

Hoppas inte det, fem studior är få nog. Jag tror för övrigt att det finns en större chans att Universal köper Paramount än att Disney gör det

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 maj 2020 kl. 15:04:54

USCH då blir det för mycket Monopol !! :( :'(

Konkurrens  är bra då jobbar folk bättre om du  har konkurrenter att slås mot ,det är min teori i alla fall.

Jag vill inte att Disney köper fler bolag ! >:( >:(

Man måste tänk på samhället i stort med  ;D ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2020 kl. 15:20:49
USCH då blir det för mycket Monopol !! :( :'(

Konkurrens  är bra då jobbar folk bättre om du  har konkurrenter att slås mot ,det är min teori i alla fall.

Jag vill inte att Disney köper fler bolag ! >:( >:(

Man måste tänk på samhället i stort med  ;D ;D

Blandekonomi är idealet, lite marknadsekonomi blandat med planekonomi. Staten styr över vad som produceras, med hänsyn till efterfrågan, och det råder fri konkurrens. Är det så det ser ut i filmindustrin? Nej, inte direkt. Inom filmindustrin, så det verkar från mitt perspektiv, säljer folk in sina idéer, skriver på kontrakt, gör en film först, floppar den blir det ingen uppföljare förrän potentiellt flera år senare på grund av alldeles för liten vinning på grund av låg efterfrågan. Studiorna konkurrerar med varandra, men de håller ofta avstånd vad gäller releaser och hyllar varandras filmer trots att de är konkurrenter. Man behöver använda flera olika ekonomifraser för att kunna beskriva filmindustrin, däribland, såklart, ekonomi.

gstone

Djungel-George hhar nu svenskt tal på Disney Plus i alla någon är intresserad ! :D

gstone

Jag är FULLT EMOT att Kråkorna klipps bort ur Dumbo på Disney Plus , Det är kulturell vandalism !!

Jag blir arg om detta är fallet !! >:( >:( >:(

Jag kommer kämpa för hålla  kråkorna kvar !! >:( >:( >:( :( :(  :) :)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  2 maj 2020 kl. 14:53:14
Jag är FULLT EMOT att Kråkorna klipps bort ur Dumbo på Disney Plus , Det är kulturell vandalism !!

Jag blir arg om detta är fallet !! >:( >:( >:(

Jag kommer kämpa för hålla  kråkorna kvar !! >:( >:( >:( :( :(  :) :)
Det har de inte gjort istället har de lagt till en text som säger att filmen är gammal och har gamla värderingar

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 maj 2020 kl. 15:58:11
Det har de inte gjort istället har de lagt till en text som säger att filmen är gammal och har gamla värderingar
Ett klokt drag. Efter de gamla tidningsartiklarna som angav att filmen skulle klippas ned har väl Disney antagligen insett att det inte går att klippa bort kråkorna från Dumbo utan att handlingen blir närmast obegriplig...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 maj 2020 kl. 16:41:47
Ett klokt drag. Efter de gamla tidningsartiklarna som angav att filmen skulle klippas ned har väl Disney antagligen insett att det inte går att klippa bort kråkorna från Dumbo utan att handlingen blir närmast obegriplig...
Man kan se att det står This program is presented as originally created. It may contain outdated cultural depictions.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 maj 2020 kl. 16:41:47

Det var bara ett falsk rykt fick jag veta

Lilla My

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 maj 2020 kl. 16:52:57
Man kan se att det står This program is presented as originally created. It may contain outdated cultural depictions.

Älskar att de lägger till den informationen! Går det inte att klippa eller modifiera ska det i alla fall nämnas ;)

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  2 maj 2020 kl. 21:58:25
Älskar att de lägger till den informationen! Går det inte att klippa eller modifiera ska det i alla fall nämnas ;)
Vill du vandaliserar filmen dit monster    !!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Lilla My