Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Fantasia var ju bara ett exempel, men ett väldigt tydligt exempel. Därför nämnde jag den :D

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 maj 2020 kl. 18:00:04
Mästerdetektiven Basil Mus (1986);
- 1995 & 2000-års VHS-utgåvor, samt 2002-års DVD-utgåva, anger "Barntillåten"
- 2011-års DVD-utgåva anger "7 år"

Woah seriöst? Nog för att det är en av de lite dystrare Disney-filmerna men visste inte att den hade fått en åldersgräns.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet  3 maj 2020 kl. 19:09:41
Fantasia var ju bara ett exempel, men ett väldigt tydligt exempel. Därför nämnde jag den :D

Woah seriöst? Nog för att det är en av de lite dystrare Disney-filmerna men visste inte att den hade fått en åldersgräns.

Fast personer under 7 år får se 7-årsfilmer i vuxet sällskap idag...

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Hoppas Disney Plus har credits för gilmer  :D

Alexander

Tror vissa av åldersgränserna är feltryck

60 års jubileum DVD utgåvan av Alice i Underlandet uppger 11 års gräns medan Blu-ray utgåvan säger "Barntillåten"

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  3 maj 2020 kl. 19:56:38
Tror vissa av åldersgränserna är feltryck

60 års jubileum DVD utgåvan av Alice i Underlandet uppger 11 års gräns medan Blu-ray utgåvan säger "Barntillåten"

Jo, det minns jag också att jag läst, men på senare exemplar är det redigerat till "Barntillåten"!  :)

Tror att den som skrev det förväxlade med Tim Burton's spelfilm från 2010!  ;)

gstone

Hoppas Disney Plus kommer redan  i Juni eller i alla fall i Juli när jag får ledigt från min dagverksamhet ! :D :D ;D ;D

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 maj 2020 kl. 19:20:08
Disney+ borde ju vara här redan nu, vi är ju redan i början av maj. Hur länge ska vi vänta på det här?

Jag citerar min vän, "det kommer någon gång mellan nu, sen och evigheten"
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 maj 2020 kl. 19:35:48
Jag citerar min vän, "det kommer någon gång mellan nu, sen och evigheten"
Det är inte ett dugg HJÄLPSAMHET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 maj 2020 kl. 20:07:15
Jag vet, frågan är bara när? Man blir ju spänd på det för att andra länder har Disney+ redan nu.

Jo, visst är det så.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Ja, det är helt klart lite förvånansvärt och beklagligt att inte Disney har valt att skynda på lanseringen av Disney+ i och med rådande omständigheter - med tanke på att det nästan bara är streamingtjänster som kan tjäna ekonomiskt på den nuvarande krisen, då många stannar hemma i mycket högre utsträckning än vanligt och lär behöva något att titta på, så hade jag trott att Disney skulle ha valt att tidigarelägga lanseringen i Skandinavien och släppa tjänsten redan...

Det hade ju också varit ett effektivt sätt att åtminstone till viss del mildra de ekonomiska effekterna av att de flesta biografer i Norden är stängda, och således inte kan ge några intäkter till Disney.

Visst förstår man att Disney måste släppa tjänsten successivt i olika länder, för att inte servrarna ska bli överbelastade, men ärligt talat tror jag inte att Sverige/Norge/Danmark/Finland skulle göra någon större skillnad för belastningen när de redan öppnat upp tjänsten för mycket större länder än så.

TrondM

Dårlige nyheter.

Disney gir nå en kvartalsoppdatering for aksjonærer, og de fortalte her at Disney+ vil lanseres i Norden, Luxemburg, Belgia og Portugal i september

https://whatsondisneyplus.com/disney-ceo-bob-chapek-announces-disney-release-windows-for-japan-latin-america-more-european-countries/

SEPTEMBER???!!

4-5 måneder igjen å vente :( Veldig frustrerende.

Daniel Hofverberg

September?! Nu måste de väl ändå skämta... :(

TrondM

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 maj 2020 kl. 23:40:00
September?! Nu måste de väl ändå skämta... :(

I wish :(

Har hørt på opptaket nå, og artikkelen er korrekt.

https://thewaltdisneycompany.com/disneys-q2-fy20-earnings-results-webcast/

Ved 13:45 forteller han om de neste landene som får Disney+

Anders M Olsson

Citat från: TrondM skrivet  5 maj 2020 kl. 23:36:51
Dårlige nyheter.

Disney gir nå en kvartalsoppdatering for aksjonærer, og de fortalte her at Disney+ vil lanseres i Norden, Luxemburg, Belgia og Portugal i september

https://whatsondisneyplus.com/disney-ceo-bob-chapek-announces-disney-release-windows-for-japan-latin-america-more-european-countries/

SEPTEMBER???!!

4-5 måneder igjen å vente :( Veldig frustrerende.

Ja, det är naturligtvis en besvikelse. Men det är ändå bättre att få klart besked än att sväva i ovisshet.