Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 16 juni 2020 kl. 16:56:12
av Ducktales (2017) hur många säsonger finns på Disney+ och hur många har dubb?

Har Elena från avalor fått ngn svesnk dubb än till Disney+?
Disney+ har säsong 1 och 2 av nya DuckTales. Alla avsnitt har svenskt, norskt och danskt tal samt finsk text.

Av Elena från Avalor finns säsong 1 och 2. Säsong 1 har svenskt, norskt och danskt tal (ingen skandinavisk text). Säsong 2 har inga nordiska ljudspår eller textspår alls.

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juni 2020 kl. 20:42:02
Disney+ har säsong 1 och 2 av nya DuckTales. Alla avsnitt har svenskt, norskt och danskt tal samt finsk text.

Av Elena från Avalor finns säsong 1 och 2. Säsong 1 har svenskt, norskt och danskt tal (ingen skandinavisk text). Säsong 2 har inga nordiska ljudspår eller textspår alls.
¨

Trordu Disney kommer lägga ner energi att dubba den säsongen?

Steffan Rudvall

Citat från: Samlaren skrivet 16 juni 2020 kl. 23:26:57
¨

Trordu Disney kommer lägga ner energi att dubba den säsongen?
Resterande säsonger håller på att dubbas

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 juni 2020 kl. 21:38:10
Dom dubbar om igen?
Disney hade bara dubbat den första gången av Elena från Avalor men nu har de fortsatt att dubba de resterande säsongerna

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 juni 2020 kl. 22:00:07
Ok trodde du menade att dom dubbade om rösterna igen.
Nej de dubbar det som de inte dubbat innan och vad jag har kunnat förstå så ska det vara samma röster

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 juni 2020 kl. 21:56:45
Disney hade bara dubbat den första gången av Elena från Avalor men nu har de fortsatt att dubba de resterande säsongerna
Resterande säsongerna i plural är väl ändå att lova för mycket...? Det enda vi vet är ju att dubbning av Elena från Avalor pågår, vilket i så fall måste innebära säsong 2. Säsong 3 finns överhuvudtaget inte på Disney+ idag någonstans i världen, så om och när den säsongen läggs till är det väl bara Disney som vet...

Om säsong 3 tillkommer, så hoppas jag att även den kommer dubbas till de skandinaviska språken, men då det i dagsläget är ett antal serier på Disney+ som inte har alla säsonger utan bara vissa, så kan man nog inte vara helt säker på att säsong 3 kommer att läggas till; även om jag hoppas och tror att så sker tids nog...

Daniel Hofverberg

En trevlig överraskning är förresten att den animerade Disney Channel-serien The Proud Family från 2001 - 2003, som såvitt jag vet aldrig har visats på TV i Norden, nu plötsligt har fått svensk, norsk, dansk och finsk dubbning på Disney+; efter att serien så sent som förra veckan bara hade engelskt ljudspår. :)

Dock bara säsong 1 än så länge - säsong 2 har i skrivande stund "bara" engelskt, tyskt, franskt, spanskt, italienskt och holländskt ljudspår (och heller inga skandinaviska undertexter). Men man kan väl gissa på att säsong 2 sannolikt håller på att dubbas, och kommer antagligen förses med skandinaviska dubbningar senast i september när tjänsten släpps här.

Den tillhörande långfilmen, Disney Channel-filmen The Proud Family Movie från 2005 (som jag heller inte tror har visats i Norden), har heller inga skandinaviska ljudspår men har däremot svensk, norsk, dansk och finsk textning. Jag hoppas att även den kommer att dubbas, men det är kanske inte lika självklart...

För övrigt lite förvånansvärt att den här serien såvitt jag vet aldrig har visats i skandinavisk TV - i synnerhet som ett avsnitt av Lilo & Stitch är en cross-over med just den serien, som nog lär ha orsakat viss förvirring i de skandinaviska länderna...

En annan mycket trevlig överraskning är att säsong 2 av den brittiska Disney Channel-serien The Lodge försetts med svensk, norsk och dansk dubbning (plus finsk text) på Disney+, efter att serien i Skandinavien lades ned och slutade sändas/dubbas efter den första säsongen.

Detsamma gäller dock inte Evermoor-legenderna, som också slutade sändas här efter den första säsongen, och där säsong 2 på Disney+ "bara" fått svensk, norsk, dansk och finsk text.

Adam Larsson

Don Bluths Tumnelisa ska finnas på Disney + då undrar jag hur? De är ju ingen Disneyfilm om jag minns rätt så är de väll en Warner Brothers film

OBS!: mitt första inlägg försvann av någon anledning så jag postar det igen

Anders M Olsson

Citat från: Adam Larsson skrivet 19 juni 2020 kl. 14:48:01
Don Bluths Tumnelisa ska finnas på Disney + då undrar jag hur? De är ju ingen Disneyfilm om jag minns rätt så är de väll en Warner Brothers film

Warner Brothers var bara distributörer, men distributionsavtal kan ändras.

Fr.o.m. 2002 är det Fox som distribuerar filmen, och när Disney köpte Fox förra året fick de alltså distributionsrätten.

moviefan

Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 juni 2020 kl. 16:12:37
Warner Brothers var bara distributörer, men distributionsavtal kan ändras.

Fr.o.m. 2002 är det Fox som distribuerar filmen, och när Disney köpte Fox förra året fick de alltså distributionsrätten.

Finns de andra Bluth filmerna också ?

Steffan Rudvall

Citat från: moviefan skrivet 19 juni 2020 kl. 17:01:25
Finns de andra Bluth filmerna också ?
Anastasia eftersom att den är gjort av Fox Animation Studio alltså ägs den av Disney

Steffan Rudvall

Undrar förresten om Tummelisa kommer att ha svenskt tal på Disney + det är ju bara dvd-utgåvan från 1999 och VHS som har svenskt tal

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2020 kl. 17:15:03
Undrar förresten om Tummelisa kommer att ha svenskt tal på Disney + det är ju bara dvd-utgåvan från 1999 och VHS som har svenskt tal

Just nu finns bara svensk text, inte svenskt tal. Dessutom finns filmen bara på Disney+ i USA, inte i Storbritannien. Förmodligen finns den inte heller i andra europeiska länder där Disney+ har lanserats, men det kan jag inte kontrollera.

gstone

Kommer Media Dubb avsnitten av Duck Tales läggas till tror ni ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"