Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: Samlaren skrivet  1 november 2021 kl. 12:43:54
Undra om det här kan tyda på att kanske Herkules kommer med dub i framtiden också

Med tanke på vad?   :) Att det dykt upp svensk dubb på amerikanska? Jag har svårt att tänka mig det då den redan kommit utan svenskt tal till Sverige.

Aladdin hörde jag ett påstått ryckte av en bekant att den censureras, därav har den inte kommit till Disney+ än. Men jag är skeptisk då det inte verkar finnas något bevis för detta.

Samlaren

Citat från: King Owl skrivet  1 november 2021 kl. 13:50:43
Med tanke på vad?   :) Att det dykt upp svensk dubb på amerikanska? Jag har svårt att tänka mig det då den redan kommit utan svenskt tal till Sverige.

Aladdin hörde jag ett påstått ryckte av en bekant att den censureras, därav har den inte kommit till Disney+ än. Men jag är skeptisk då det inte verkar finnas något bevis för detta.

Censurerat Aladdin nu för de på Disney sluta larva sig. Tror att om fler skulle skriva till rätt avdelning på Disney själva angående dubbning på serier på Disney+.

Vill ha dubb på alla animerade Marvel serier också som gick på TV med dubb.

MOA

Citat från: Samlaren skrivet  5 november 2021 kl. 19:16:08
Censurerat Aladdin nu för de på Disney sluta larva sig. Tror att om fler skulle skriva till rätt avdelning på Disney själva angående dubbning på serier på Disney+.

Vill ha dubb på alla animerade Marvel serier också som gick på TV med dubb.
vadå censur?

Goliat

Citat från: MOA skrivet  5 november 2021 kl. 23:33:37
vadå censur?

Aladdin, är censuren tänkt på tobak, våld, rasism m.m. tänkt. Men jag har som sagt ingen annan källa så skulle tro att det är påhittat eller ryckte.

Däremot är filmen censurerad, så det kan vara så att personen missuppfattade och trodde de menade serien.

https://censorship.wikia.org/wiki/Aladdin_(1992)

Goliat

Angående Darkwing Duck, har det dykt upp flera avsnitt på svenska?

Simon Axelsson

Förtrollad verkar nå tjänsten på fredag, i varje fall i USA. I och med att vi, liksom amerikanerna, inte har den på Disney+ skulle det kanske kunna betyda att även vi får den då.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet  8 november 2021 kl. 17:17:43
Förtrollad verkar nå tjänsten på fredag, i varje fall i USA. I och med att vi, liksom amerikanerna, inte har den på Disney+ skulle det kanske kunna betyda att även vi får den då.

Ja, den 12 november firar Disney+ att det var två år sen tjänsten lanserades i USA, och av den anledningen fyller de på med flera filmer och tv-serier som inte tidigare annonserats.

Som vanligt har Moviezine lyckats få tag på en lista som Disney inte har behagat skicka ut till oss mindre viktiga webbredaktörer som Daniel och mig:  >:(
https://www.moviezine.se/nyheter/disney-plus-day-12-november

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 november 2021 kl. 20:06:14
Som vanligt har Moviezine lyckats få tag på en lista som Disney inte har behagat skicka ut till oss mindre viktiga webbredaktörer som Daniel och mig:  >:(
https://www.moviezine.se/nyheter/disney-plus-day-12-november
Ja, det är minst sagt märkligt varför enstaka medier lyckas få tillgång till sådana listor, men inte den stora massan... :(

För övrigt märker jag att det på listan står utsatt det måttligt informativa "Kortfilmer från Walt Disney Animation Studios". 10,000-kronorsfrågan blir ju då: vilka kortfilmer, månntro...? ???

KurageDHH

Inte för att jag bryr mig om Pepper Ann, men skulle inte serien va tillgänglig idag i vårt utbud? Enligt moviezines hemsida skulle serien har dykt upp idag, men syns fortfarande inte till.
Har Disney i USA plötsligt ändrat sig och ha bestämt att serien inte skall visas i Norden i alla fall?

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 10 november 2021 kl. 16:03:28
Inte för att jag bryr mig om Pepper Ann, men skulle inte serien va tillgänglig idag i vårt utbud? Enligt moviezines hemsida skulle serien har dykt upp idag, men syns fortfarande inte till.
Har Disney i USA plötsligt ändrat sig och ha bestämt att serien inte skall visas i Norden i alla fall?

Men de går väl efter nån tid. Lär väl komma under dagen om det står så? Disney+ kom vissa avsnitt på eftermiddagen.

KurageDHH

Citat från: King Owl skrivet 10 november 2021 kl. 16:41:35
Men de går väl efter nån tid. Lär väl komma under dagen om det står så? Disney+ kom vissa avsnitt på eftermiddagen.

Det brukar alltid komma nyare filmer och serier runt 9-10-tiden på svensk tid. Inte har det hänt förut att en viss serie eller film kom senare på eftermiddag?

Simon Axelsson

Citat från: KurageDHH skrivet 10 november 2021 kl. 17:49:45
Det brukar alltid komma nyare filmer och serier runt 9-10-tiden på svensk tid. Inte har det hänt förut att en viss serie eller film kom senare på eftermiddag?

Inte vad jag kan minnas, nej. Det kan ju vara så att Moviezine delgett fel information, så den kanske dyker upp på fredag i stället? Om inte då kanske nån ska kontakta Disney och/eller Moviezine och se vad som står på.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Jag är också lite konfunderad över varför Pepper Ann inte dykt upp på svenska Disney+ idag. Senast jag kollade, vilket dock i och för sig var någon vecka sedan, hade serien heller varken svenskt, norskt eller danskt ljudspår på amerikanska Disney+... :(

Kanske det uppstått något problem med skandinaviska ljudband, så att det därför blivit försenat...? Eller så har Disney uppgett fel datum för Moviezine?

Tyvärr har jag ingen kontaktperson på Disney involverad i Disney+ som jag kan fråga, och deras ordinarie presskontakt för Home Entertainment (d.v.s. DVD, Blu-Ray och digitala köp) verkar inte vara inblandad i Disney+.

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 10 november 2021 kl. 17:49:45

Love Victor och Bobs Burger kom avsnitten strax efter 12. Såg inte något innan kl 11 IAF.

Anders M Olsson

I dag firar Disney+ som sagt sitt tvåårsjubileum, så de har lagt upp ovanligt mycket nyheter. Jag är personligen inte så intresserad av sånt som går under varumärkena Star Wars och Marvel, men följande kan kanske vara värt att nämna:

- Jungle Cruise har äntligen släppts fri till alla abonnenter på Disney+. Själv är jag inte speciellt förtjust i den här grovt överdrivna och orimliga actionfilmen, men det finns säkert många som gillar den. Om inte annat tycker jag att man ska se den för att bilda sig en egen uppfattning.

- Olof presenterar. Snögubben Olof gör kortkorta parodier på ett antal kända animerade långfilmer. Misslyckat och fånigt.

- En ny säsong av Världen enligt Jeff Goldblum. Jag förstår inte alls poängen med den serien. Jag såg några av avsnitten i första säsongen, men tyckte att han enbart var jobbig att lyssna på. Ännu olidligare blev det med Jeffs röst dubbad till svenska av Steve Kratz.

- Förtrollad (Enchanted). En spelfilm med animerade inslag där Disney för ovanlighetens skull har gjort allt rätt. Jag bara älskar filmen, och avundas alla som ännu inte har sett den. Ni har verkligen något att se fram emot!

- Intertwined. I listan på Moviezine fanns något som kallades Entrelazados. Det är den spanska originaltiteln på den argentinska serien som på engelska heter Intertwined. Verkar intressant...

Vilka de utlovade kortfilmerna från Walt Disney Animation Studios är har jag ingen aning om...