Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zach66

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 februari 2024 kl. 14:08:25Svenskdubbade Yellowstone Cubs är också borta, som vi inte vet varifrån den svenska dubbningen kommer; då den inte låter nydubbad men då filmen såvitt jag vet inte gått på bio eller funnits på VHS i Sverige...
Oj visste inte om att denna var svenskdubbad. Är det något du har och kan dela med dig av?

Hur har det gått med Perri:s svenska ljudfil? Hunnit kolla upp det?
Vad vore livet utan film?

Daniel Hofverberg

Citat från: Zach66 skrivet  7 februari 2024 kl. 15:39:30Oj visste inte om att denna var svenskdubbad. Är det något du har och kan dela med dig av?

Hur har det gått med Perri:s svenska ljudfil? Hunnit kolla upp det?
Nu har jag anslutit med VPN och kollat, och dessbättre är det som jag hoppades och trodde - allt som har tagits bort från svenska Disney+ på sistone har fortfarande nordiskt tal och/eller text på amerikanska Disney+. :)

Perri - en vildmarksfantasi har svenskt och norskt tal, men tyvärr inte danskt (vet inte om filmen dubbats till danska...?). Dessutom finns förstås svensk, norsk, dansk och finsk text.

Yellowstone Björnungarna har bara svenskt tal (av de nordiska språken) - den är för övrigt heller inte helt dubbad, utan bara berättarrösten är dubbad medan talad dialog av synliga rollfigurer är på engelska; alltså måste man komplettera med svensk text där.

Där har det till råga på allt uppstått någon kommunikationsmiss, så utan svensk text påslagen (med så kallad forced subtitles) får man bara textning av diverse textskyltor och liknande på svenska; ingen dialog. För att få översättning till dialogen måste man slå på svensk text, men då får man förstås svensk text på allt; där berättartexten är nyöversatt och inte alls stämmer överens med dubbningens översättning...

Citat från: gstone skrivet  7 februari 2024 kl. 15:11:28Känns som att pratiskt tagit kasta pengar i sjön 😒

Väldigt idiotiskt😫
Ja, och ännu mer idiotiskt blir det när jag nu upptäckte att även säsong 3 av Pepper Ann har fått svenskt, norskt, danskt och finskt tal i USA.

Jag vet inte om den säsongen någonsin kom till Sverige, men när jag skrev av dubbcreditsen i slutet av augusti 2023 fanns i alla fall bara säsong 1 och 2 i Sverige (och säsong 3 hade inte svensk dubbning i USA) - så någon gång efter det har således säsong 3 fått nordiska ljudspår i USA, så om den säsongen någonsin kom till Sverige fanns den alltså i så fall där kortare än fem månader (men personligen misstänker jag att säsong 3 aldrig ens kom till svenska Disney+)... :(

Tala om att den ena handen inte verkar veta vad den andra gör...

Citat från: Lillefot skrivet  7 februari 2024 kl. 00:07:28Aj då, det var verkligen trist.
Verkligen. Och så kan man ju undra vad Disney egentligen vinner på att ta bort filmer och serier från enbart Disney+ i Europa, när det fortfarande finns kvar i USA...? Då måste de ju likväl ha kvar materialet på sina servrar, och de bör rimligtvis inte ha någonting alls att vinna på det...

Det rör sig ju dessutom om filmer och serier som Disney bör äga alla rättigheter till, så att det knappast heller kan röra sig om licenser/rättigheter som gått ut. Då vore det mer förståeligt om Disney+ hade tagit bort en del av de filmer och serier som är inköpta och inte är Disney-produktioner, för där finns det ju åtminstone lite pengar att spara på att ta bort det...

(Det är tillräckligt obegripligt när de ifjol tagit bort material ett par gånger, men där rörde det sig ju om hela världen, så att materialet inte finns kvar på någon server - förstås ännu sämre för kunderna, men en aning mer förståeligt att det åtminstone teoretiskt kan gå att spara en aning pengar på det; men när det som här finns kvar i USA ser jag inte vad Disney+ har att tjäna överhuvudtaget på det... ???)

Zach66

Citat från: Zach66 skrivet  7 februari 2024 kl. 15:39:30Hur har det gått med Perri:s svenska ljudfil? Hunnit kolla upp det?
Så kan du ladda ner den svenska ljudfilen därifrån och dela med oss andra?

Daniel Hofverberg

Citat från: Zach66 skrivet  9 februari 2024 kl. 11:46:32Så kan du ladda ner den svenska ljudfilen därifrån och dela med oss andra?
Jag håller på att försöka få ner den. :)

Jonas9881

Citat från: Zach66 skrivet  3 februari 2024 kl. 12:34:48Skulle du kunna hjälpa mig med denna?  ;)
Finns filmen fortfarande på Disney+ med svensk tal?

Så som jag förstod det så fick man väl inte be om material som redan finns på betaltjänster?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Zach66

Citat från: Jonas9881 skrivet  9 februari 2024 kl. 13:48:08Finns filmen fortfarande på Disney+ med svensk tal?

Så som jag förstod det så fick man väl inte be om material som redan finns på betaltjänster?
Enbart ljudfilen, och den finns inte tillgänglig i Europa längre..

Jonas9881

Citat från: Zach66 skrivet  9 februari 2024 kl. 13:50:42Enbart ljudfilen, och den finns inte tillgänglig i Europa längre..
Men filmen finns väl inte i sveriges Disney+ heller va?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 februari 2024 kl. 13:42:04Bilden på Disney+ är förstås krypterad, i likhet med i stort sett alla andra streamingtjänster, men det svenska ljudet borde gå att ladda hem; såvitt jag vet ska ljudspår inte vara krypterade på Disney+. :)
Själv kan jag inte hitta filmen. Så skulle vara kul om du även laddar ner filmen nu när den inte ens finns i Europa.

Om du vill ha hjälp med avkryptera så klarar jag av det i tjänsterna jag har använt. Och bör gå på samma sett via Disney+ också.

Daniel Hofverberg

Citat från: Jonas9881 skrivet  9 februari 2024 kl. 13:59:21Själv kan jag inte hitta filmen. Så skulle vara kul om du även laddar ner filmen nu när den inte ens finns i Europa.

Om du vill ha hjälp med avkryptera så klarar jag av det i tjänsterna jag har använt. Och bör gå på samma sett via Disney+ också.
Att dekryptera video är långt över min kunskapsnivå.

Citat från: Jonas9881 skrivet  9 februari 2024 kl. 13:52:59Men filmen finns väl inte i sveriges Disney+ heller va?
Nej, nu finns filmerna ifråga bara kvar på Disney+ i Nordamerika (och möjligtvis även andra världsdelar) - i hela Europa är de borttagna. :(

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 februari 2024 kl. 02:02:01Att dekryptera video är långt över min kunskapsnivå.
Nej, nu finns filmerna ifråga bara kvar på Disney+ i Nordamerika (och möjligtvis även andra världsdelar) - i hela Europa är de borttagna. :(
Men får vi dela med oss av filmer/serier till varandra här om det inte finns i hela Europa?

För jag skulle gärna vilja se filmen, själv har jag problem att hitta äldre tecknade filmer.

Om du vill ha en guide som verkligen funkar nu när du ändå använder VPN så kan jag göra en fungerande guide som även du förstår ;D

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 februari 2024 kl. 02:02:01Att dekryptera video är långt över min kunskapsnivå.

Ska vi verkligen bryta mot lagen så pass mycket ?😓
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet 10 februari 2024 kl. 09:43:02Ska vi verkligen bryta mot lagen så pass mycket ?😓
Om den nu inte finns i Europa och han ändå tänkt tanka ner ljudfilen så vill man väl inte lyssna bara på ljudet utan se filmen med ljudet?

Och om han nu ska ladda ner ljudet så kan jag hjälpa till med bilden om han vill det.

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 februari 2024 kl. 02:30:28Ja, och ännu mer idiotiskt blir det när jag nu upptäckte att även säsong 3 av Pepper Ann har fått svenskt, norskt, danskt och finskt tal i USA.

Jag vet inte om den säsongen någonsin kom till Sverige, men när jag skrev av dubbcreditsen i slutet av augusti 2023 fanns i alla fall bara säsong 1 och 2 i Sverige (och säsong 3 hade inte svensk dubbning i USA) - så någon gång efter det har således säsong 3 fått nordiska ljudspår i USA, så om den säsongen någonsin kom till Sverige fanns den alltså i så fall där kortare än fem månader (men personligen misstänker jag att säsong 3 aldrig ens kom till svenska Disney+)... :(

Tala om att den ena handen inte verkar veta vad den andra gör...
Verkligen. Och så kan man ju undra vad Disney egentligen vinner på att ta bort filmer och serier från enbart Disney+ i Europa, när det fortfarande finns kvar i USA...? Då måste de ju likväl ha kvar materialet på sina servrar, och de bör rimligtvis inte ha någonting alls att vinna på det...

Det rör sig ju dessutom om filmer och serier som Disney bör äga alla rättigheter till, så att det knappast heller kan röra sig om licenser/rättigheter som gått ut. Då vore det mer förståeligt om Disney+ hade tagit bort en del av de filmer och serier som är inköpta och inte är Disney-produktioner, för där finns det ju åtminstone lite pengar att spara på att ta bort det...

(Det är tillräckligt obegripligt när de ifjol tagit bort material ett par gånger, men där rörde det sig ju om hela världen, så att materialet inte finns kvar på någon server - förstås ännu sämre för kunderna, men en aning mer förståeligt att det åtminstone teoretiskt kan gå att spara en aning pengar på det; men när det som här finns kvar i USA ser jag inte vad Disney+ har att tjäna överhuvudtaget på det... ???)
Verkar så att omdubbning av säsong 3 har blivit stoppats efter 12 avsnitt av 39...? :o Och nu får den säsongen inte ens visas i Norden?
Nu kommer dom som var med i omdubbning av serien vilja stämma Disney (om det faktiskt går) för att man har kastat pengarna i sjön (uppenbarligen)... :-\

Jonas9881

Citat från: KurageDHH skrivet 10 februari 2024 kl. 15:56:20Verkar så att omdubbning av säsong 3 har blivit stoppats efter 12 avsnitt av 39...? :o Och nu får den säsongen inte ens visas i Norden?
Nu kommer dom som var med i omdubbning av serien vilja stämma Disney (om det faktiskt går) för att man har kastat pengarna i sjön (uppenbarligen)... :-\
Så Pepper Ann finns inte alla avsnitt på Disney+ i USA?

KurageDHH

Citat från: Jonas9881 skrivet 10 februari 2024 kl. 16:07:10Så Pepper Ann finns inte alla avsnitt på Disney+ i USA?
Jo, alla avsnitt finns på Disney+ i USA, bara det att 12 av 39 avsnitt från säsong 3 har svensk tal.