Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  1 mars 2020 kl. 21:25:52
Hoppas dom kommer inte dubba om dom klassiska serierna till sun studios. Hue ser priset ut per månad? Undrar också vad för serier kommer dom erbjuda från 80 och 90 talet?
Dem äldre serierna kommer ha samma dubbning som på SVT och Disney Channel Toon Disney men dem kanske dubbat avsnitt som aldrig dubbat tidigare.

Sun Studio köptes upp 2009 och är nu del av SDI Media.

Steffan Rudvall

Förresten varför brukar Disney ha fel intro på sin äldre serier tillexempel Ducktales 1987 KM Studios dubbning har nästan alltid Media Dubbs Ankliv istället för KMs Knattar.

Det värkar som att även Disney + har gjort på samma sätt.

Är det meningen eller är det ett misstag?

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2020 kl. 21:33:02
Förresten varför brukar Disney ha fel intro på sin äldre serier tillexempel Ducktales 1987 KM Studios dubbning har nästan alltid Media Dubbs Ankliv istället för KMs Knattar.

Det värkar som att även Disney + har gjort på samma sätt.

Är det meningen eller är det ett misstag?

Jag skulle tro att det är meningen med tanke på att jag aldrig hört talas om "Knattar", kan vara en igenkänningsgrej
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 mars 2020 kl. 21:55:58
Jag skulle tro att det är meningen med tanke på att jag aldrig hört talas om "Knattar", kan vara en igenkänningsgrej
Knattar är ju introt på avsnitt 66-100 som sjungs av Anders Öjebo

https://youtu.be/J2PrejMDqiE

KM Studio dubbade ju 35 avsnitt de avsnitten med Buba och Gizmokvack
av dessa 35 avsnitt har alla fel intro förutom ett länken går just till det avsnittets intro.

Att dem har haft fel intro på säsong 2 har förekommit sedan början av 2000-talet så du kanske helt enkelt aldrig hört Knattar introt.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2020 kl. 22:05:09
Knattar är ju introt på avsnitt 66-100 som sjungs av Anders Öjebo

KM Studio dubbade ju 35 avsnitt de avsnitten med Buba och Gizmokvack
av dessa 35 avsnitt har alla fel intro förutom ett länken går just till det avsnittets intro.

Att dem har haft fel intro på säsong 2 har förekommit sedan början av 2000-talet så du kanske helt enkelt aldrig hört Knattar introt.

Nej, möjligen för att jag föddes mot mitten av 2000-talet

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  1 mars 2020 kl. 22:28:36
Var det bara dom avsnitten eller har mediadubb dubbat alla avsnitt av ducktales 1985?
Media Dubb dubbade avssnit 1-65 det är säsong 1 KM Studio dubbade avsnitt 66-100 det är säsong 2 alltså inga omdubbningar

Media Dubbs intro avsnitt 1-65:

https://youtu.be/mDNZ_kQWiek

KM Studios intro avsnitt 66-100:

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  1 mars 2020 kl. 22:57:48
Okej då, en fråga med tanken på att Disney streamer nu kommer Warner bros streama också? Med deras Hannah barbera serier på svenska?

HBO Max verkar Warner Bros. var inblandade i

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  1 mars 2020 kl. 23:10:11
Så dom kommer också börja streama deras serier? Bara hoppas att sera Scooby doo serier kommer ha mediadubb versionen istället för sun studios dubben
Disney + har bara sånt som Disney äger.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 mars 2020 kl. 23:07:03
HBO Max verkar Warner Bros. var inblandade i
Det stämmer att HBO Max ägs av TimeWarner-koncernen, men än så länge ser de inte ut att ha några planer på att lansera tjänsten utanför USA; och även där kommer det ju dröja till i maj.

Rent tekniskt sett har förstås även "vanliga" HBO (Home Box Office) samma ägare, och i förlängningen innefattar det numera också HBO Nordic; om än via ett par dotterbolag. Det är säkerligen därför som HBO Nordic har en del serier från Cartoon Network och Boomerang (inklusive någon enstaka Hanna-Barbera-serie), då dessa två kanaler också ingår i samma koncern, men i alla fall än så länge är det ju inget direkt mastodontutbud av sådana produktioner...

Det återstår väl att se vad som händer framöver, och om HBO Max också kommer att lanseras i Skandinavien - eller om en del av dess utbud kan tänkas hamna hos HBO Nordic tills dess att eventuell lansering av HBO Max sker här - men oavsett vilket ligger de ju i alla fall på efterkälken jämfört med Disney...

Samlaren

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2020 kl. 16:26:51
DuckTales och Räddningspatrullen har svenskt ljudspår på Disney + dessa intron  är tagna från Disney +
Räddningspatrullen:
https://youtu.be/eHAGuIw7hfU
DuckTales:

Det här är skandal jag vill ha versionen som gick på ToonDisney som börjar med Ankeborg är staden där det gäller.

Vilken version är det här?

jimstrom

Lugna ner dig några hekto, när det gäller Ducktales på svenska, så är den första säsongen dubbad av Media Dubb International, med intro sjunget av Anders Glenmark.

Säsong 2 är dock dubbad av KM Studio med intro sjunget av Anders Öjebo.

så det gör sig inte om någon hel omdubbning av serien.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

HOPPAS VERKLIGEN nya Lady och Lufsen dubbas !! och Gudmoder filmen !!!

Båda värkar betydligt mer vända åt hela familjen än Mulan.

Jag HÅLLER VERKLIGEN TUMMARNA FÖR ATT BÅDA DUBBAS !!
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Citat från: gstone skrivet  2 mars 2020 kl. 17:33:11
HOPPAS VERKLIGEN nya Lady och Lufsen dubbas !! och Gudmoder filmen !!!

Båda värkar betydligt mer vända åt hela familjen än Mulan.

Jag HÅLLER VERKLIGEN TUMMARNA FÖR ATT BÅDA DUBBAS !!

Men också att kunna se originalversionen också.  :D ;D

gstone

Citat från: Elios skrivet  2 mars 2020 kl. 17:43:29
Men också att kunna se originalversionen också.  :D ;D

Så KLART HATTAR NÄR DET INTE GÅR !!! >:( >:( >:( >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios