Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juni 2020 kl. 21:00:34
Är det så på alla MediaDubbs dubbningar?
Jag har bara märkt det på just DuckTales

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2020 kl. 21:01:13
Jag har bara märkt det på just DuckTales

Hur känner du då med Nalle Puh och Räddningspatrullen?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juni 2020 kl. 21:02:44
Hur känner du då med Nalle Puh och Räddningspatrullen?
Det var ju längesen jag hörde Räddningspatrullen det var ju på 80-talet men jag har i alla fall inte märkt några problem med ljudet för Nalle Puh

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2020 kl. 20:48:28
Fast den dubbningen har ganska dålig kvalitet
Jag tycker inte det är något fel på ljudkvaliteten på Media Dubbs svenska dubbning av säsong 1 av DuckTales. Knattarnas röster har i och för sig något bristfällig teknisk kvalitet, då deras röster låter som att de är elektroniskt bearbetade, men i övrigt har jag inget att anmärka.

Åtminstone inte på de avsnitt som släppts på DVD i Sverige, och det är ju i stort sett bara där man kan göra en rättvis bedömning av ljudet - det som bara släppts på VHS eller sänts på TV för flera decennier sedan kan vi ju omöjligen veta om eventuella brister i kvaliteten beror på ursprungsmaterialet eller på just det mediet.

Samlaren

Har Disney sagt något om rösterna för Elena om det kommer vara nya röster på säsong 2+ eller om det är samma som i säsong1

Anders M Olsson

Trevligt att de gamla svenska ljudspåren till Saludos Amigos och Tre caballeros har kommit till heders igen.

Jag har förresten hittat bevis på att Den fredliga draken (som också finns på Disney+) var textad, inte dubbad, när den visades på svenska biografer på fyrtiotalet.

Notis i Svenska Dagbladet den 7 mars 1943:

Steffan Rudvall

Citat från: Samlaren skrivet 21 juni 2020 kl. 13:11:42
Har Disney sagt något om rösterna för Elena om det kommer vara nya röster på säsong 2+ eller om det är samma som i säsong1
De kommer ha samma röster

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 juni 2020 kl. 13:30:42
De kommer ha samma röster
Var har du fått det ifrån? Såvitt jag vet har väl varken Disney eller regissören gått ut med någonting alls vad gäller säsong 2 av Elena från Avalor; även om man väl kan förmoda att de borde ha lyckats få med merparten av skådespelarna från den första säsongen...

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 juni 2020 kl. 13:15:08
Jag har förresten hittat bevis på att Den fredliga draken (som också finns på Disney+) var textad, inte dubbad, när den visades på svenska biografer på fyrtiotalet.
Tack för klarläggandet. Det var precis det jag alltid misstänkt, men bra att få det bekräftat. :)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juni 2020 kl. 13:54:28
Var har du fått det ifrån? Såvitt jag vet har väl varken Disney eller regissören gått ut med någonting alls vad gäller säsong 2 av Elena från Avalor; även om man väl kan förmoda att de borde ha lyckats få med merparten av skådespelarna från den första säsongen...
Jag mailade Daniel Sjöberg

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 juni 2020 kl. 13:55:44
Jag mailade Daniel Sjöberg

Detta inlägg kan passa för mitt 5000:e inlägg!

Skulle du också kunna fråga Daniel Sjöberg varför Lizette Pålsson inte spelade Snövit i Röjar-Ralf Kraschar Internet (trots att hon där spelade Askungen och hon spelade båda i diverse sammanhang i många år, här spelas Snövit av Mikaela Tidermark) och varför Mulan bytte röst för tredje gången till denna film (Divina Sarkany spelade rollen i de två första filmerna medan Mikaela Tidermark spelade henne i Disney Infinity och Sofia Den Första, här är Mulan utbytt mot Anna Isbäck)

Jag postade till Daniel Sjöberg i höstas men har inte fått något svar...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juni 2020 kl. 22:34:13
Detta inlägg kan passa för mitt 5000:e inlägg!

Skulle du också kunna fråga Daniel Sjöberg varför Lizette Pålsson inte spelade Snövit i Röjar-Ralf Kraschar Internet (trots att hon där spelade Askungen och hon spelade båda i diverse sammanhang i många år, här spelas Snövit av Mikaela Tidermark) och varför Mulan bytte röst för tredje gången till denna film (Divina Sarkany spelade rollen i de två första filmerna medan Mikaela Tidermark spelade henne i Disney Infinity och Sofia Den Första, här är Mulan utbytt mot Anna Isbäck)
Jag postade till Daniel Sjöberg i höstas men har inte fått något svar...
Det var inte jag som mailade utan en av mina vänner Jag råka skriva fel i inlägget Om du vill kan jag säga till honom att fråga

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juni 2020 kl. 22:38:52
Det var inte jag som mailade utan en av mina vänner Jag råka skriva fel i inlägget Om du vill kan jag säga till honom att fråga

Det får du mer än gärna göra!

Dessutom; kan du också, när du ännu håller på, fråga om kompletta creditlistor till Modig, Röjar-Ralf, Vaiana, Coco (fast helst utan alla mexikanska skådespelare), Röjar-Ralf Kraschar Internet och Frost 2?  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juni 2020 kl. 22:45:27
Det får du mer än gärna göra!

Dessutom; kan du också, när du ännu håller på, fråga om kompletta creditlistor till Modig, Röjar-Ralf, Vaiana, Coco (fast helst utan alla mexikanska skådespelare), Röjar-Ralf Kraschar Internet och Frost 2?  :)
Jag ska fråga min vän och se vad han kan göra

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Förresten; Elena Från Avalor också! Jag vill gärna ha kompletta uppgifter till denna med!  :)