Hej på er!
Nämnde i en annan tråd att vi letar efter röster till ett projekt som är att göra en svensk dubb av Transformers The Movie från 1986. En del röster har tillsatts, genom att vi har fått in röstprover som vi sedan haft omröstningar på i en sluten Facebook-grupp (vid omröstning gör vi ett videoklipp där man får lyssna på alla klipp, utan namnet på den som skickat in, bara Karaktär 1, Karaktär 2 osv). Vi som leder detta projekt är en handfull dedikerade Transformers-fans. Själv har rätt stor erfarenhet av det sedan jag gjort över 50 avsnitt där japanska Transformers-serier gjorts om till engelska, med en handfull avsnitt från engelska till svenska.
Nu åtar vi oss alltså Transformers The Movie, en mycket större projekt än vad jag varit med om tidigare, trots att jag trodde för en tid sedan att jag oavsiktligt pensionerat mig från fandubbande. För den som inte vet är fandubbande helt enkelt fans/amatörer som går ihop och gör en helt egen dubbning av ett utvalt material.
Till allas förtjusning har jag kommit över en version av filmen där jag enkelt kunde lyfta bort ljudet av originalrösterna vilket ger oss perfekta förutsättningar att dubba, alla effekter och original-soundtrack ligger kvar.
Vi vill ha fler auditions på en del karaktärer! Flera av dessa roller har bara enstaka repliker, men vi kommer även behöva en del bakgrundsröster från dem som vi spelar in också under produktionen.
Maila dem till mig, postmaster@tfcog.net, märk mailet "Audition", spela helst in i WAV- eller MP3-format.
Se bifogad PDF för mer info! Vi har en deadline, 21:a oktober, så om du är intresserad får du skynda dig!
Tar tacksamt emot frågor!