Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vem är E.H. Brochmann?

Startat av TonyTonka, 19 juni 2008 kl. 17:02:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 november 2024 kl. 22:53:35Ingen aning.

Men det måste vara Rune om det inte är ett påhittat namn.
Det finns ingen som jag kunnat hitta efter massa letande som har några liknande initialer som levde 1950 förutom Harald som vi vet inte medverkade.
Jag tror också att alla med namnet Brochmann också är relaterade till Harald efter min research så hela teorin om att personen hette Brochmann i efternamn kan uteslutas.
Ja det kan också vara någon okänd människa som heter Ernst Haraldsson som haft Brochmann som smeknamn men chansen för att någon helt okänd människa utan teaterbakgrund skulle fått en sådan roll är ganska liten.
Och om det funnits någon teaterskådespelare på typ Piteå:s stadsteater eller whatever med smeknamnet så lär det finnas dokumenterat i programblad, tidningar eller liknande, vilket det inte verkar göra.
Men yes har du möjlighet att kolla KB tidningar så kan du testa söka Brochmann.
Så kan du se om någon random person på en lokal teater eller liknande haft namnet.
Har du möjlighet så kan du också kolla varenda broschyr och anteckning från små lokala teaters så kanske det finns någon obskyr teater där någon med Brochmann som smeknamn jobbat på.