Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disneyskurkar (inom Disneys filmer och serier)

Startat av Disneyfantasten, 28 oktober 2018 kl. 21:16:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 26 november 2018 kl. 00:02:54
Vet du vad det är eller om det finns hjortar i Brasilien?  ???

Jag kom förresten fram till att det finns flera hjortarter i Brasilien, däribland Sumphjort och Pampashjort!  :) (någon speciell anledning till att du frågade?)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 november 2018 kl. 19:07:07
Jag kom förresten fram till att det finns flera hjortarter i Brasilien, däribland Sumphjort och Pampashjort!  :) (någon speciell anledning till att du frågade?)

För att Brasilien är ett av mina favoritländer. ;D

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 31 oktober 2018 kl. 03:07:28
Jag förstår vad du menar men inte är väl Kung Louie och Björnen Baloo bästa vänner? Dem kör ju värsta fighten i filmen. Tycker att Baloo snarare är bästa vänner med Mowgli och Bagheera.

Jag undrar fortfarande, på vilket sätt tycker du att Baloo och Bagheera skulle vara bästa vänner?

Jo, Bagheera är absolut både Baloos och Mowglis vän, därav råder ingen tvekan, men "bästa vän" vet jag inte riktigt om jag skulle kalla honom! Jag tycker om honom, det gör jag absolut! Men jag kan ändå se tydligheter som gör att jag inte skulle kalla honom deras "bästa vän"!

Detta beror på flera anledningar, bland annat följande;
- han är en butter karaktär (i likhet med många andra karaktärer som bl.a. Kalle Anka, Butter, Kanin, Jago, Mr Potato Head, Fille, m.fl.)
- han vill föra Mowgli till människobyn mot pojkens vilja! (vet att det är för att han bara vill pojkens bästa och att han ska vara där han hör hemma, men ändå)
- han drar i Mowglis byxor när han håller sig fast i ett träd
- han gillar inte när Mowgli och Baloo är tillsammans med varandra (vet att det är för att djungeln är för farlig för pojken, men ändå)
- han känner sig fördärvad av många saker (bland annat säger han repliker som ex vis "så utomordentligt fånigt")
- han blir rasande när får veta att Baloo fortfarande lever
(och säkert fler saker därtill...)

Med detta tycker jag absolut att Kung Louie på långa vägar absolut är långt mycket mera vän med Baloo och Mowgli än vad Bagheera är, Louies personlighet är nämligen inte helt olik Baloos, och så framför ju Baloo och Kung Louie de två mest kända sångerna i hela filmen!

(Bagheera sjunger ju överhuvudtaget inte i filmen, bortsett från en liten del av repris av sången i slutet)

Dessutom kan jag även toppa med att Baloo och Kung Louie har en annan sak gemensamt; båda tillhör en art som är allätare (Baloo är Björn och Kung Louie är Orangutang), det vill säga att de kan äta både vegetabiliskt och animaliskt, men båda karaktärerna äter för det mesta frukter och kokosnötter, men det händer ibland att Baloo fiskar!
(kan tillägga att Baloo faktiskt är en Läppbjörn, trots att sådana i verkligheten är mindre än hans storlek i filmen)

Bagheera däremot tillhör en art som är nästan bara köttätare och äter kött & fisk (han är nänligen en Leopard, eller iallafall en Panter, som faktiskt är en svart variant av Leopard) och kan därmed inte äta något ur växtriket! Kattdjur är nämligen nästan helt köttätare och äter endast kött & fisk!

Baloos två bästa vänner är alltså Mowgli och Kung Louie!

Mowglis bästa vänner är alltså Baloo, Kung Louie, Gamarna, Hathi Junior och Shanti!

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Jag skulle mer kalla Zurg en skurk i Buzz Lightyears egna film Rymdjägaren-Äventyret Börjar.

Och varför det om jag får fråga?

Han debuterade iallafall i Toy Story 2!  ;)

E

Om det är okej så tänkte jag skriva av skurkar från några live action-filmer

Den otroliga vandringen:

Puman

Den otroliga vandringen 2 - På rymmen i San Francisco:

Hundfångarna
Ashcan
Pete

Djungel George:

Lyle van de Groot
Max
Thor

Djungel George 2:

Lyle van de Groot
Lejonet
Beatrice Stanhope (Ursulas Mamma)
Sally och Kowalski (Lyles kompanjoner)

Herbie: Fulltankad:

Trip Murphy
Crash (Trips sidekick)

Flubber:
Wilson Croft
Chester och Bennet Hoenicker
Smith och Wesson

Joe Jättegorillan:

Andrei Strasser

Chihuahuan från Beverly Hills:

Vasquez
El Diablo
Pumorna

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 28 januari 2019 kl. 16:52:18
Om det är okej så tänkte jag skriva av skurkar från några live action-filmer

Den otroliga vandringen:

Puman

Den otroliga vandringen 2 - På rymmen i San Francisco:

Hundfångarna
Ashcan
Pete

Djungel George:

Lyle van de Groot
Max
Thor

Djungel George 2:

Lyle van de Groot
Lejonet
Beatrice Stanhope (Ursulas Mamma)
Sally och Kowalski (Lyles kompanjoner)

Herbie: Fulltankad:

Trip Murphy
Crash (Trips sidekick)

Flubber:
Wilson Croft
Chester och Bennet Hoenicker
Smith och Wesson

Joe Jättegorillan:

Andrei Strasser

Chihuahuan från Beverly Hills:

Vasquez
El Diablo
Pumorna

Men var inte Beatrice Stanhope redan med i första Djungel George filmen? (hon var i och för sig inte lika mycket till skurk där, men ändå)

Och så en sak till; känns det inte lite tjatigt att räkna upp samma skurkar till flera olika filmer? (Lyle var ju med i båda filmerna)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2019 kl. 17:18:25
Men var inte Beatrice Stanhope redan med i första Djungel George filmen? (hon var i och för sig inte lika mycket till skurk där, men ändå)
Det är därför jag inte tog med henne där ;)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 28 januari 2019 kl. 17:20:29
Det är därför jag inte tog med henne där ;)

Förvisso, men hon debuterae ju redan i första filmen och då hade det nog varit vettigare att nämna karaktärerna redan i de första filmerna de var med i! (det är så jag har gjort)

Dessutom är ju Lyle med i båda filmerna, så känns inte det tjatigt att nämna samma skurkar för flera filmer?

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2019 kl. 17:23:02
så känns inte det tjatigt att nämna samma skurkar för flera filmer?
Nej det tycker jag inte ;)

Här kommer fler:

Berättelsen om Narnia: Häxan och lejonet:

Vita Häxan
Ginarrbrik
Vargarna
Häxans Armé

Pirates of the Caribbean: Svarta Pärlans förbannelse:

Hector Barbossa

G-Force:

Speckles (som i slutet blir snäll)
Agent Carter
Agent Trigstad
Robotarna

Mupparna (2011):

Tex Richman
The Moopets

Chihuanhuan från Beverly Hills 2:

Appoline
Collen Mansfield
Tjuvarna

Beverly Hills Chihuahua 3: Viva La Fiesta:

Jenny
Oskar

Disneyfantasten

Nu när du tagit upp skurkar från de "rena" Disney-spelfilmerna så får jag väl rika gärna köra de två Mupparna-filmerna;

I "Mupparnas Julsaga" finns inte en enda skurk, Ebenezer Scrooge finns förvisso, men han bättrar sig, precis som i Charles Dickens julsaga!

Däremot så har "Mupparna på Skattkammarön" John Long Silver och för att inte tala om Geten, Hummern och den där gröna figuren...

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 28 januari 2019 kl. 18:43:47
Nej det tycker jag inte ;)

Här kommer fler:

Berättelsen om Narnia: Häxan och lejonet:

Vita Häxan
Ginarrbrik
Vargarna
Häxans Armé

Pirates of the Caribbean: Svarta Pärlans förbannelse:

Hector Barbossa

G-Force:

Speckles (som i slutet blir snäll)
Agent Carter
Agent Trigstad
Robotarna

Mupparna (2011):

Tex Richman
The Moopets

Chihuanhuan från Beverly Hills 2:

Appoline
Collen Mansfield
Tjuvarna

Beverly Hills Chihuahua 3: Viva La Fiesta:

Jenny
Oskar

Förutom att jag vet att Hector Barbossa är med i en film så vet jag att även Davy Jones är med i en sådan film också!  ;)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2019 kl. 18:55:16
Nu när du tagit upp skurkar från de "rena" Disney-spelfilmerna så får jag väl rika gärna köra de två Mupparna-filmerna;

I "Mupparnas Julsaga" finns inte en enda skurk, Ebenezer Scrooge finns förvisso, men han bättrar sig, precis som i Charles Dickens julsaga!

Däremot så har "Mupparna på Skattkammarön" John Long Silver och för att inte tala om Geten, Hummern och den där gröna figuren...

Varför är inte Mupparna i Rymden med i Disney när dem andra bland andra Mupparnas Julsaga och Mupparna på Skattkammarön är det?

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 januari 2019 kl. 09:38:32
Varför är inte Mupparna i Rymden med i Disney när dem andra bland andra Mupparnas Julsaga och Mupparna på Skattkammarön är det?

Det är en bra fråga, den är dubbad till svenska, jag tycker också att den borde ha släppts av Disney eftersom de andra filmerna har det...

(egentligen är inte heller Mupparnas Film 1979, Mupparna På Nya Äventyr 1981 eller Mupparna På Manhattan 1984 heller släppta av Disney, men det är för att de kom ut INNAN Disney började förhandla med Mupparna, så den första film som producerades av Disney var Mupparnas Julsaga 1992, efter den kom Mupparna på Skattkammarön 1996)

Dessutom så tycker jag absolut att Mupparna på Skattkammarön borde ha dubbats till svenska... (likaså de tidigare filmerna med Mupparna!)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2019 kl. 18:55:16

Du blev väl inte arg för att jag skrev av några skurkar på detta ämne ???