Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (20.9%)
The Scooby-Doo Show
16 (37.2%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.3%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.3%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
4 (9.3%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (11.6%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.3%)

Antal personer som röstat: 41

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 november 2024 kl. 16:51:35Jag skulle föredra något lite seriösare än vanligt alltså lite som tonen i 90-tals filmerna och sedan också serien Mysteriegänget.
Det blir nog som den där family guy sketchen ;D

https://youtu.be/JZ8oC45xmGU?si=ntFXV5QMY3L8KfGj
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 november 2024 kl. 16:51:35Jag skulle föredra något lite seriösare än vanligt alltså lite som tonen i 90-tals filmerna och sedan också serien Mysteriegänget.
Jag för min del föredrar hur franchisen såg ut från start fram tills innan Scooby-Doo! Mysteriegänget (jag räknar från när serien började sändas i USA år 2010), med undantag för Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare, som visserligen inte var jättedålig, men inte heller särskilt intressant. 

Nu har jag inte sett mycket av det som släppts efter Mysteriegänget, det jag sett är typ när de möter Kiss, filmen där de är på månen, första Lego Scooby-Doo filmen och Scooby-Doo i Vilda Västern. De flesta av de är visserligen okej, men inte riktigt på samma nivå som innan Mysteriegänget. 

Sedan har jag lite svårt för Jesper Adefelt som Shaggy (som ju gjort Shaggys röst i alla filmer/serier sedan den tredje spelfilmen), då han inte är det minsta lik någon annan av de som tidigare gjort Shaggy, även om han iofs är närmare karaktärens faktiska ålder, även om Jesper utan tvekan är en skicklig skådespelare.

Men om de ska göra något nytt vore det intressant om de gjorde en film i det stuket de tänkte göra den första spelfilmen i, innan Warner (?) fick dem att göra filmen mer barnvänlig.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 23 november 2024 kl. 19:30:56Jag för min del föredrar hur franchisen såg ut från start fram tills innan Scooby-Doo! Mysteriegänget (jag räknar från när serien började sändas i USA år 2010), med undantag för Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare, som visserligen inte var jättedålig, men inte heller särskilt intressant.

Nu har jag inte sett mycket av det som släppts efter Mysteriegänget, det jag sett är typ när de möter Kiss, filmen där de är på månen, första Lego Scooby-Doo filmen och Scooby-Doo i Vilda Västern. De flesta av de är visserligen okej, men inte riktigt på samma nivå som innan Mysteriegänget.

Sedan har jag lite svårt för Jesper Adefelt som Shaggy (som ju gjort Shaggys röst i alla filmer/serier sedan den tredje spelfilmen), då han inte är det minsta lik någon annan av de som tidigare gjort Shaggy, även om han iofs är närmare karaktärens faktiska ålder, även om Jesper utan tvekan är en skicklig skådespelare.

Men om de ska göra något nytt vore det intressant om de gjorde en film i det stuket de tänkte göra den första spelfilmen i, innan Warner (?) fick dem att göra filmen mer barnvänlig.
Själv tycker jag att Jesper Adefelt är den tredje bästa Shaggy-rösten efter Thomas Engelbrektson och (den bästa) Peter Harryson.

Däremot tycker jag inte att Leif Ahrle, Stig Engström och Mats Qviström var så värst lyckade som Shaggy.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 november 2024 kl. 19:36:07Själv tycker jag att Jesper Adefelt är den tredje bästa Shaggy-rösten efter Thomas Engelbrektson och (den bästa) Peter Harryson.

Däremot tycker jag inte att Leif Ahrle, Stig Engström och Mats Qviström var så värst lyckade som Shaggy.
Nä för Mats låter som Tintin, inte hört dom andra så kan inte säga något där

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet 23 november 2024 kl. 21:32:13Nä för Mats låter som Tintin, inte hört dom andra så kan inte säga något där

https://youtu.be/a18-H3hRMnY?si=1lEnwJzLwcUzOlFA

Här finns alla utom Anders Glenmark, jag gjorde denna videon själv för ett par år sedan. ^^

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 23 november 2024 kl. 22:00:55https://youtu.be/a18-H3hRMnY?si=1lEnwJzLwcUzOlFA

Här finns alla utom Anders Glenmark, jag gjorde denna videon själv för ett par år sedan. ^^
Snarare ett antal år sedan eftersom det var 7 år sedan (då "ett par" alltid menas med 2, 3 eller 4 men absolut aldrig mer än 4)

Hursomhelst så saknas även Bert-Åke Varg enligt din beskrivning.

Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att du någon gångfixade ljudklipp med Anders Glenmarks och Bert-Åke Vargs insatser?

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 november 2024 kl. 22:04:20Snarare ett antal år sedan eftersom det var 7 år sedan (då "ett par" alltid menas med 2, 3 eller 4 men absolut aldrig mer än 4)

Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att du någon gångfixade ljudklipp med Anders Glenmarks och Bert-Åke Vargs insatser?
Inte Anders Glenmark, för hans insats har jag aldrig ens hört.  :(

Bert-Åke Varg har jag på datorn om jag minns rätt. ^^

TonyTonka

Goda nyheter, någon har äntligen lagt upp "Scooby-Doo och den hemsökta skivstudion" på youtube, så här kommer äntligen röstprover på figurerna från den lp:n, önskat av bland andra @Steffan Rudvall, @Disneyfantasten, med flera.

Personligen tycker jag att ensemblen var oväntat bra, med passande röster för nästan alla figurer.

Till min stora förvåning lät de Shaggy tala skånska i denna produktionen. xD

Ber om ursäkt för ljudkvalitén, men det beror på att uppladdaren inte laddade upp med bättre kvalité. :/

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 november 2024 kl. 22:04:20Snarare ett antal år sedan eftersom det var 7 år sedan (då "ett par" alltid menas med 2, 3 eller 4 men absolut aldrig mer än 4)

Här kommer också Bert-Åke Varg som Shaggy.

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet 24 november 2024 kl. 16:26:59Här kommer också Bert-Åke Varg som Shaggy.
Han låter lite för gammal, men överlag sett godkänd skulle jag säga.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 24 november 2024 kl. 16:26:59Här kommer också Bert-Åke Varg som Shaggy.
Kan tänka mig honom som Shaggy så ja
Citat från: TonyTonka skrivet 24 november 2024 kl. 16:13:20Goda nyheter, någon har äntligen lagt upp "Scooby-Doo och den hemsökta skivstudion" på youtube, så här kommer äntligen röstprover på figurerna från den lp:n, önskat av bland andra @Steffan Rudvall, @Disneyfantasten, med flera.

Personligen tycker jag att ensemblen var oväntat bra, med passande röster för nästan alla figurer.

Ber om ursäkt för ljudkvalitén, men det beror på att uppladdaren inte laddade upp med bättre kvalité. :/
Peter Lundblad låter pitchad när han är Scrappy men han passar. Michael B Tretow hördes lite dåligt, vad säger han ens?

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 24 november 2024 kl. 16:28:19Han låter lite för gammal, men överlag sett godkänd skulle jag säga.
Samma här, bättre än de tre förut nämnda.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 24 november 2024 kl. 16:13:20Goda nyheter, någon har äntligen lagt upp "Scooby-Doo och den hemsökta skivstudion" på youtube, så här kommer äntligen röstprover på figurerna från den lp:n, önskat av bland andra @Steffan Rudvall, @Disneyfantasten, med flera.

Okej, de flesta var relativt bra eller godkända, men Shaggys röst var enligt mig klart svagast utav dessa, då han känns malplacerad för karaktären och låter inte ens det minsta Shaggy-aktig, känns mer som en fandub-version av Shaggy och så har han heller inte mycket till inlevelse eller energi utan det känns helt klart höguppläst, enligt mig helt klart svagast utav alla Shaggys röster.

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet 24 november 2024 kl. 17:09:32Kan tänka mig honom som Shaggy så jaPeter Lundblad låter pitchad när han är Scrappy men han passar. Michael B Tretow hördes lite dåligt, vad säger han ens?
Han säger bland annat: 
Nej nej
Just det
Hitåt
Hunden

TonyTonka

https://youtu.be/-SXVQPKM4gs?si=gByGfEibMh1ez2dF

Här är hela Scooby-Doo: Den hemsökta skivstudion, förresten. :)