Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (20.9%)
The Scooby-Doo Show
16 (37.2%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.3%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.3%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
4 (9.3%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (11.6%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.3%)

Antal personer som röstat: 41

Simon Axelsson

En ny trailer till Scoob! har släppts, här är den svenskdubbade för de som är intresserade: https://www.youtube.com/watch?v=-iaBNyQjxjA&list=WL&index=3.
Och för er som vill jämföra med originalet: https://www.youtube.com/watch?v=GzlEnS7MmUo&list=WL&index=2

Låter som att Jesper Adefelt fortfarande gör rösten till Shaggy, Clara Henry verkar göra rösten till Velma. Mimmi Sandén hörs även hon och är det Linda Åsblom som Dee-Dee? Låter som att Kim Sulocki gör rösten till Dynomutt, eller vad nu Blå Falkens hund heter på svenska.
Jag känner igen Blå Falkens röst, men jag kan inte sätta fingret på vem det är. Har dock ingen aning vilka som dubbat Fred och Daphne, men Freds röst låter lite väl mörk i mitt tycke men jag antar att det är för att han ska låta mer som Zac Efron än de som gjort rösten till Fred tidigare. Jag vet inte heller vem som gjort rösten till Scooby-Doo själv, men om det nu är Stefan Frelander som dubbat honom senast skulle det inte förvåna mig om det är han som dubbat Scoob även här. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Erik Friman

Citat från: Simon Axelsson skrivet  5 mars 2020 kl. 19:01:35
Jag vet inte heller vem som gjort rösten till Scooby-Doo själv, men om det nu är Stefan Frelander som dubbat honom senast skulle det inte förvåna mig om det är han som dubbat Scoob även här.
Det är Steve Kratz. Stefan Frelander har slutat sen 2015 och Steve Kratz fick återvända som Scooby Doo, som gjorde rösten senast slutet av 1990-talet.

Simon Axelsson

Citat från: Erik Friman skrivet  5 mars 2020 kl. 19:27:54
Det är Steve Kratz. Stefan Frelander har slutat sen 2015 och Steve Kratz fick återvända som Scooby Doo, som gjorde rösten senast slutet av 1990-talet.

Jaha! Den informationen hittade jag inte på wikipedia, så tack. Har du någon aning om de andra rösterna?

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  5 mars 2020 kl. 19:01:35
En ny trailer till Scoob! har släppts, här är den svenskdubbade för de som är intresserade: https://www.youtube.com/watch?v=-iaBNyQjxjA&list=WL&index=3.
Och för er som vill jämföra med originalet: https://www.youtube.com/watch?v=GzlEnS7MmUo&list=WL&index=2

Låter som att Jesper Adefelt fortfarande gör rösten till Shaggy, Clara Henry verkar göra rösten till Velma. Mimmi Sandén hörs även hon och är det Linda Åsblom som Dee-Dee? Låter som att Kim Sulocki gör rösten till Dynomutt, eller vad nu Blå Falkens hund heter på svenska.
Jag känner igen Blå Falkens röst, men jag kan inte sätta fingret på vem det är. Har dock ingen aning vilka som dubbat Fred och Daphne, men Freds röst låter lite väl mörk i mitt tycke men jag antar att det är för att han ska låta mer som Zac Efron än de som gjort rösten till Fred tidigare. Jag vet inte heller vem som gjort rösten till Scooby-Doo själv, men om det nu är Stefan Frelander som dubbat honom senast skulle det inte förvåna mig om det är han som dubbat Scoob även här.

Kan det möjligen vara Dominique Pålsson Wiklund som är röst åt Daphne ?

Hannes Edenroth tycker kan vara Fred och hade själv hoppats på Ola Forsmed som Dynomutt.

Håller tuuparna för Captian Caveman görs av Kodjo Akolor fast Björn Bengtsson skulle också passa.

Jonas Malmsjö tycker jag kan vara röst åt Dick Dastardly ! Eller Johan Hedenberg då båda är väldigt lika Jason Isaacs

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Min favorit röst till Shaggy är fortfarande BoBo Eriksson  :D

Och Peter Sjöquist till Fred !

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  5 mars 2020 kl. 19:56:48
Kan det möjligen vara Dominique Pålsson Wiklund som är röst åt Daphne ?

Jonas Malmsjö tycker jag kan vara röst åt Dick Dastardly ! Eller Johan Hedenberg då båda är väldigt lika Jason Isaacs

Först och främst, detta kan mycket väl vara Dominique som dubbat Daphne, tack för hjälpen. Men Jonas Malmsjö, låter han verkligen som Jason Isaacs?

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  5 mars 2020 kl. 20:45:30
Först och främst, detta kan mycket väl vara Dominique som dubbat Daphne, tack för hjälpen. Men Jonas Malmsjö, låter han verkligen som Jason Isaacs?

Sonen till Jan Malmsjö, Åsnan i Shrek. Ja , han dubbade honom i Peter Pan(2003) !

Steffan Rudvall

Det är ingen tvekan om att Fred spelas av av Daniel Norberg

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  5 mars 2020 kl. 21:36:17
Sonen till Jan Malmsjö, Åsnan i Shrek. Ja , han dubbade honom i Peter Pan(2003) !

Jaha

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 mars 2020 kl. 21:56:21
Det är ingen tvekan om att Fred spelas av av Daniel Norberg

Nu hör jag det, med lite mörkare röst bara, vilket jag är medveten om att han bör klara av.

TonyTonka

Jag är ganska säker på att Clara Henry är rösten till Velma i trailern. ^^

Och jag tycker att Blå falkens röst påminner om Jakob Stadell. ^^

Dynomutt hade bara en replik, men jag tycker att hans röst påminde om Kim Sulocki. ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Simon Axelsson

Citat från: TonyTonka skrivet  5 mars 2020 kl. 22:17:35
Jag är ganska säker på att Clara Henry är rösten till Velma i trailern. ^^

Och jag tycker att Blå falkens röst påminner om Jakob Stadell. ^^

Dynomutt hade bara en replik, men jag tycker att hans röst påminde om Kim Sulocki. ^^

Tack för hjälpen, kände också igen Clara och Kim, Jakob, om det nu är han, kände jag igen men jag kunde inte sätta fingret på vem det var, så tack återigen. Detta verkar ju som de röster som faktiskt kommer medverka i filmen och inte bara trailerröster.

Steffan Rudvall

Är det SDI Media som kommer dubba denna filmen för några röster i trailern låter mer som Eurotroll skådespelare men det kanske inte spelar någon roll för de flesta skådespelare är ju frilansare?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 mars 2020 kl. 23:05:11
Är det SDI Media som kommer dubba denna filmen för några röster i trailern låter mer som Eurotroll skådespelare men det kanske inte spelar någon roll för de flesta skådespelare är ju frilansare?
Om jag känner Warner Bros. rätt, skulle jag gissa på att det är SDI Media som dubbar filmen. De har på senare år kört med ungefär 75% SDI Media och 25% BTI Studios. Men säker kan man förstås inte vara...

Och som du säger är (i stort sett) alla skådespelare i Sverige frilansare (åtminstone undantaget de som är anställda på Dramaten och liknande teatrar), så valet av skådespelare har sällan särskilt mycket med dubbningsstudion att göra.

gstone

Undra vilka rösterna till Fred,  Blue Falcon och Velma är

och undra vilka som gör rösterna till Captain Caveman och  Dick Dastardly ?

Dynomutt, Dog Wonder är ju utan tvekan Kim Sulocki !

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  9 mars 2020 kl. 11:22:19
Undra vilka rösterna till Fred,  Blue Falcon och Velma är

och undra vilka som gör rösterna till Captain Caveman och  Dick Dastardly ?

Dynomutt, Dog Wonder är ju utan tvekan Kim Sulocki !

Fred verkar dubbas av Daniel Norberg utifrån de svar jag fick, Blå Falken verkar dubbas av Jakob Stadell och Velma kunde jag själv höra dubbas av Clara Henry