Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (20.9%)
The Scooby-Doo Show
16 (37.2%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.3%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.3%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
4 (9.3%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (11.6%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.3%)

Antal personer som röstat: 41

Simon Axelsson

Scoob! släpps officiellt på VOD i Sverige den 13 augusti.

Fick svar av Warner Bros. Home Entertainment Nordic tidgare:
Citat
Hi again! SCOOB! is releasing on digital on the 13th of August. Hope you will enjoy it!

Moviezine har rapporterat om samma sak och säkert några andra hemsidor. Dock finns ingen information på varesig iTunes eller SF Studios. Det finns varken DVD/Blu-Ray releasedatum satt heller, men vi vet sen tidigare att det blir någon gång i september/oktober.

Den verkar gå som PVOD eftersom att hyrpriset ska komma att ligga på 189 kr och köppriset på 229 kr, vilket är lite tråkigt, men ändå ganska förståeligt. Priset lär gå ner till det vanliga ungefär samtidigt som den släpps fysiskt, eller en tid innan som med Sonic The Hedgehog och Birds of Prey tidigare i år.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 31 juli 2020 kl. 16:22:24
Varför är alla hypad över den nya Scooby doo filmen?

Varför undrar du?

Steffan Rudvall

Det är en jättebra film den bästa animerade Scooby Doo filmen

gstone

Det är en jättebra film den bästa animerade Scooby Doo film ;D ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Ska jag köpa eller hyra Scoob ?

Ellee vänta på Blu Rayn ???????????????????????????

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 31 juli 2020 kl. 20:30:19
Ska jag köpa eller hyra Scoob ?

Ellee vänta på Blu Rayn ???????????????????????????
Om du redan har sett den så tycker jag att du ska vänta på blu-ray

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 juli 2020 kl. 20:38:26

OKEJ

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 juli 2020 kl. 20:38:26

Speciellt om hyrpriset kommer förbli så högt, liksom varför hyra för nästan samma pris som den kommer kosta på Blu-Ray?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 31 juli 2020 kl. 21:58:34
Undrar bara för att hittills så verkar dom nya filmerna sakna nånting.....
Fast de filmerna är billigt gjorda det här är en biofilm som hade en bra budget

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 juli 2020 kl. 21:59:52
Fast de filmerna är billigt gjorda det här är en biofilm som hade en bra budget
HÅLLER MED !

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 23 juli 2020 kl. 10:50:37
Jo, jag började nyss kolla på Scoob!, Mimmi Sandén dubbar Velma.

Är du verkligen säker på det? Det är väl ändå Clara Henry som spelar henne där?  ???

Själv är jag ärligt talat skeptisk till Mimmi Sandén som Velma, visserligen ÄLSKAR jag hennes röst och yrke som skådespelare och hon har gjort ett antal utmärkta rollinsatser (inte minst som Anna i Frost där hon är minst sagt svårslagen) men hon har en på tok för ljus och ung röst för att passa som Velma, dessutom är dessa två karaktärer inte alls det minsta lika varandra varesig i utseende eller personlighet... (då hade jag hellre velat att Clara Henry skulle vara Velma)

Om jag hade haft med Mimmi i Scooby Doo produktuioner hade jag hellre castat henne som Daphne och Annika Herlitz som Velma... (då Daphne enligt mig är den Scooby Doo karaktär som är mest lik Disney-prinsessor om än fortfarande långt ifrån, men jag tycker om alla i gänget, i synnerhet Daphne)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 augusti 2020 kl. 18:56:02
Är du verkligen säker på det? Det är väl ändå Clara Henry som spelar henne där?  ???

Själv är jag ärligt talat skeptisk till Mimmi Sandén som Velma, visserligen ÄLSKAR jag hennes röst och yrke som skådespelare och hon har gjort ett antal utmärkta rollinsatser (inte minst som Anna i Frost där hon är minst sagt svårslagen) men hon har en på tok för ljus och ung röst för att passa som Velma, dessutom är dessa två karaktärer inte alls det minsta lika varandra varesig i utseende eller personlighet... (då hade jag hellre velat att Clara Henry skulle vara Velma)

Om jag hade haft med Mimmi i Scooby Doo produktuioner hade jag hellre castat henne som Daphne och Annika Herlitz som Velma... (då Daphne enligt mig är den Scooby Doo karaktär som är mest lik Disney-prinsessor om än fortfarande långt ifrån, men jag tycker om alla i gänget, i synnerhet Daphne)
I trailern var det Clara Henry men i filmen är det inte hon jag skulle tro att det är Mimmi

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 augusti 2020 kl. 19:35:29
I trailern var det Clara Henry men i filmen är det inte hon jag skulle tro att det är Mimmi

Fast Clara är ju en storkändis så hon skulle väl knappast anlitas enbart för trailern, du har ju t.o.m. sagt det själv...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 augusti 2020 kl. 19:40:47
Fast Clara är ju en storkändis så hon skulle väl knappast anlitas enbart för trailern, du har ju t.o.m. sagt det själv...
Därför måste hon antagligen ha hunnit dubba trailern och sedan blivit underkänd som Velma Eller så har hon dubbat trailern när hon dubbade något annat kanske Själen

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 augusti 2020 kl. 19:52:59
Därför måste hon antagligen ha hunnit dubba trailern och sedan blivit underkänd som Velma Eller så har hon dubbat trailern när hon dubbade något annat kanske Själen

Förstår isåfall inte hur hon kunde bli underkänd då jag tycker hon passar avsevärt bättre i rollen än Mimmi, som säkerligen inte passar i denna roll alls...

Hur ligger det då till med Daphne? (där du tidigare nämnde att det var Amy Diamond)