Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vilka skådespelare/dubbare har ni sett på riktigt?

Startat av Disneyfantasten, 12 november 2018 kl. 22:47:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 maj 2025 kl. 23:50:10Amadeus på Kulturhuset
du har särken hört om filmen som gjorde på pjäsen från 1984
den handlar om rivaliteten mellan Mozart och samtida kompositören Antonio Salieri :)
Filmen har jag sett, men inte pjäsen. Den verkar intressant, men något säger mig att den inte lär komma till Skellefteå...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 maj 2025 kl. 23:52:51Filmen har jag sett, men inte pjäsen. Den verkar intressant, men något säger mig att den inte lär komma till Skellefteå...?
Inget kommer nog till Skellefteå 

ärligt talat tycker jaf väldigt synd om dig som bor där :'( :'( :'( :'(

men jag tänker inte köpa dig ett nytt hem på en bättre ort
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

Citat från: gstone skrivet 29 maj 2025 kl. 23:50:10Amadeus på Kulturhuset
du har särken hört om filmen som gjorde på pjäsen från 1984
den handlar om rivaliteten mellan Mozart och samtida kompositören Antonio Salieri :)
Undrar om Joakim Jennefors har spelat Mozart i nån produktion av den......
- what.

TonyTonka

Citat från: Will Siv skrivet 30 maj 2025 kl. 00:05:02Undrar om Joakim Jennefors har spelat Mozart i nån produktion av den......
Tänker du på att han gjorde Quasimodo i Ringaren i Notre Dame och att Quasimodos originalskådespelare Tom Hulce gjort Mozart i den produktionen? ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 maj 2025 kl. 00:02:42Inget kommer nog till Skellefteå

ärligt talat tycker jaf väldigt synd om dig som bor där :'( :'( :'( :'(

men jag tänker inte köpa dig ett nytt hem på en bättre ort
Det var väl att överdriva - kulturutbudet i Skellefteå har utan tvekan varit bristfälligt, men det har blivit oerhört mycket bättre under senare år sedan Sara Kulturhus byggdes 2021.

Visst hade jag önskat fler musikaler, operor och baletter i Skellefteå, men överlag kommer det ändå hyfsat mycket hit numera. För ett par månader sedan gick exempelvis Leif & Billy i hela 15 utsålda föreställningar i Skellefteå; en show som bara gick i Stockholm, Göteborg och Skellefteå som de enda städerna i landet. Deras humor faller inte riktigt mig i smaken, så det var inget jag gick och såg, men ändå imponerande att arrangörerna valde Skellefteå framför exempelvis Malmö; även Umeå är ju betydligt större än Skellefteå. Och för ett och ett halvt år sedan kom Zara Larsson hit, med sin konsert som bara hölls i Stockholm och Skellefteå - något som hade varit helt otänkbart för bara några år sedan...

Nu i afton var jag och såg musikalen Handbok för superhjältar, som intressant nog bara visas i Stockholm, Malmö, Kungsbacka och Skellefteå som de enda städerna i Sverige, där det åtminstone medverkar två skådespelare som brukar förekomma i dubbningssammanhang - Annica Edstam och Camilo Ge Bresky.

Förra veckan såg jag den klassiska operan La Boheme (inga dubbningskändisar där, dock), och för någon månad sedan var jag och såg Lång dags färd mot natt med Krister Henriksson i huvudrollen - det var väl inte direkt igår han dubbade senast, men det har ju hänt i alla fall. De två sistnämnda var visserligen på gamla Nordanåteatern i Skellefteå och inte på Sara Kulturhus, men ändock...

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juni 2025 kl. 02:14:21Visst hade jag önskat fler musikaler, operor och baletter i Skellefteå, men överlag kommer det ändå hyfsat mycket hit numera. För ett par månader sedan gick exempelvis Leif & Billy i hela 15 utsålda föreställningar i Skellefteå; en show som bara gick i Stockholm, Göteborg och Skellefteå som de enda städerna i landet. Deras humor faller inte riktigt mig i smaken, så det var inget jag gick och såg, men ändå imponerande att arrangörerna valde Skellefteå framför exempelvis Malmö; även Umeå är ju betydligt större än Skellefteå. Och för ett och ett halvt år sedan kom Zara Larsson hit, med sin konsert som bara hölls i Stockholm och Skellefteå - något som hade varit helt otänkbart för bara några år sedan...
Alla har vi olika smak personligen så älskar jag Leif & Billy.
Dock så har jag förstått av har en mycket annorlunda humor smak baserat på dina andra inlägg.