Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tintin i hajsjön

Startat av TonyTonka, 8 augusti 2008 kl. 21:09:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

PatoskyeIII

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 oktober 2024 kl. 12:42:14Även den här gången fick jag problem med Archive, som flera gånger avbröt uppladdningen med 503 Slowdown, så att jag tvingades klicka Resume...
Det händer varje gång jag har försökt ladda upp någonting så jag gav upp och skickade till BPS istället konstigt att han aldrig verkar ha några problem med Archive när jag haft det varje gång

Tintin

Citat från: Tintin skrivet  9 oktober 2024 kl. 19:48:30Med en trailer för kommande äventyr vid 58.52 ;)
Samma trailer finns med i den engelska versionen såg jag nu (så Jan Nygren läser bara på rutin). Däremot vill jag minnas att Rackham den Rödes skatt var dubbad till svenska på Eventyrshusets kanal. Tyvärr tror jag att det slarvats med att ange svensk dubbning på vissa av de norska utgåvorna (och endast angetts norsk text).

Däremot finns det med en middagsscen strax före trailern som är bortklippt i Esselte Video-utgåvan, likaså när de kastar liket i havet i början. Kanske finns det fler.

I SVT-dubbningen av Rackham den Rödes skatt finns en scen med några kannibaler/infödingar bortklippt (när de befinner sig på ön mot slutet av äventyret). Den tillför absolut ingenting för handlingen men vore intressant att veta om den finns med i Esselte Videos omdubbning.