Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Asterix

Startat av TonyTonka, 8 augusti 2008 kl. 21:10:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Sabelöga skrivet 19 december 2023 kl. 18:10:19Vad har förresten hans karriär med brott att göra?
Vittnen kan ljuga 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 december 2023 kl. 22:25:40Visst är han en bra skådespelare, och hans fina rollprestationer genom åren kan ingen ta ifrån honom - men hans privatliv har ju inget att göra med hans karriär.

Och visst kan man aldrig vara 100% säker på att någon är skyldig, och visst kan man argumentera för att det skulle kunna vara klokt i att avvakta med att ta ifrån honom hederstitlar tills brotten är färdigutredda av polisen - men att så många kvinnor oberoende av varandra skulle ljuga om något sådant förefaller ytterst osannolikt; i synnerhet då offer till sexualbrott alltid själva misstänkliggörs och därmed hellre brukar hålla tyst om sådant - jag menar; det är ju inte alls ovanligt att det i polisförhör och/eller rättegångar ställs frågor av typen "Vad hade du för kläder på dig?" och annat ovidkommande...
Såvitt jag vet har Gérard Depardieu faktiskt inte dömts än, utan är "bara" åtalad; men rättegången har inte inletts än.

I ärlighetens namn betvivlar jag dock inte att han är skyldig till åtminstone vissa av övergreppen och/eller de sexuella trakasserierna, men om det betyder att det går att bevisa bortom rimligt tvivel i en domstol är väl en senare fråga.

I de fall han begått sexuella trakasserier, men inga direkta övergrepp, gissar jag att flera av brotten redan är preskriberade.
Har du aldrig hört om oskyldig till motsatsens bisats ? :o
Har alla glömt det uttrycket när #MeToo grejen kom >:(⁉️

A

Jag har hört att TV1000 vid något tillfälle visat Asterix var den omdubbad som de gjorde med allt Lucky Luke eller licensierade man dubbningarna?

gstone

Lite credits för nya Asterix serpent som mom idag på Netflix 

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 19 december 2023 kl. 14:23:37Sorgligt :'(
Gerard dubbade förresten David Warner i Providence från 1977😊, på tal om udda fåglar som dubbar.