Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Filmer som vi inte gillar

Startat av E, 15 november 2018 kl. 12:20:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Soscla

Nu har det gått ett halvår så jag har tagit igen mig men blev så besviken på Rise of Skywalker . Den hade oändlig potential men det blev bara bajs  :'(.
Har aldrig gått ifrån en biosalong och känt mig så tom, uppgiven, frustrerad. (ja, lite överdramatiskt, men jag hade hajpat den för mycket!)
It's so fluffy I'm gonna die!

E

Jag såg nyligen Legenden - Mörkrets härskare (1985) av Ridley Scott, den var verkligen ingen höjdare. Man får knappt lära känna karaktärerna ordentligt, fula karaktärer etc.

Kolla bara hur Tim Curry ser ut i filmen😂 https://i.pinimg.com/originals/12/a1/5d/12a15defbb6b049715072de377c969f2.jpg

Man får dessutom se en tonårig Tom Cruise i den ;)

Det enda positiva var soundtracket

Lilla My

Sett en hel del filmer på senaste tiden som verkligen inte föll mig i smaken av olika anledningar...

The Madness of King George (1994) var verkligen inte så intressant som jag hade hoppats. Väldigt tam och generellt gjorde den mig bara illamående. Visserligen var den smutsig nog som en äkta kostym-film ska vara men ändå. Också osäker på hur pass baserad på verkligheten den faktiskt var.

Såg Annie Get Your Gun (1950) mest p.g.a. Betty's skull, älskar henne till döds. Men ja, filmen var precis så rasistisk och sexistisk som jag hade väntat mig och the love interest var så idiotiskt korkad att jag genom hela filmen bara önskade hon kunde slå honom i huvvet med geväret. Inte heller ALLS en bra tolkning av den äkta Annie och hennes liv. Hollywood did her dirty with this one...

... Och okej, jag KANSKE har kollat på Malaya (1949) enbart för att få se en viss skådespelare och jag KANSKE kan ha ogillat filmen lite extra mycket såhär i efterhand p.g.a. att jag inte hittade min skådis, men filmen var i alla fall långtråkig, och trots att jag såg den mer eller mindre två gånger (fortfarande utan att hitta min skådis... :( ) så fattar jag fan knappt vad den handlar om.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 28 oktober 2020 kl. 20:42:07
Sett en hel del filmer på senaste tiden som verkligen inte föll mig i smaken av olika anledningar...

The Madness of King George (1994) var verkligen inte så intressant som jag hade hoppats. Väldigt tam och generellt gjorde den mig bara illamående. Visserligen var den smutsig nog som en äkta kostym-film ska vara men ändå. Också osäker på hur pass baserad på verkligheten den faktiskt var.

Såg Annie Get Your Gun (1950) mest p.g.a. Betty's skull, älskar henne till döds. Men ja, filmen var precis så rasistisk och sexistisk som jag hade väntat mig och the love interest var så idiotiskt korkad att jag genom hela filmen bara önskade hon kunde slå honom i huvvet med geväret. Inte heller ALLS en bra tolkning av den äkta Annie och hennes liv. Hollywood did her dirty with this one...

Inget fel med att vara lite rasistisk ibland :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

Citat från: gstone skrivet 28 oktober 2020 kl. 21:30:37
Inget fel med att vara lite rasistisk ibland :D

Snälla, lägg av. Dessutom, hade du uppskattat om någon hade varit funkofobisk mot dig?

För att hålla mig till ämnet, Valhalla (2019) är verkligen ett sömnpiller med urusla skådespelare i rollerna och saknar förlagans charm.

Det ska i och för sig tilläggas att jag inte riktigt var på rätt humör när jag såg Valhalla...

Lilla My

Citat från: Erika skrivet 28 oktober 2020 kl. 21:44:19
Valhalla (2019) är verkligen ett sömnpiller med urusla skådespelare i rollerna och saknar förlagans charm.

Vänta, shit, va!? Är 2019-filmen verkligen baserad på den serien?? Det hade jag ingen aning om. Isåfall ska jag kolla in den, även om den är ett sömnpiller ;)

(På tal om den och sorry för off topic men vet någon ett sätt att få tag i den gamla tecknade filmen? Dansk tal helst.)

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 28 oktober 2020 kl. 22:05:23

(På tal om den och sorry för off topic men vet någon ett sätt att få tag i den gamla tecknade filmen? Dansk tal helst.)

Jag vill ha den filmen på dvd !! >:(

gstone

Citat från: Erika skrivet 28 oktober 2020 kl. 21:44:19
Snälla, lägg av. Dessutom, hade du uppskattat om någon hade varit funkofobisk mot dig?

För att hålla mig till ämnet, Valhalla (2019) är verkligen ett sömnpiller med urusla skådespelare i rollerna och saknar förlagans charm.

Det är skallande jag är UNDERBAR och förtjänar inte  funkofobi >:( >:( >:(

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 28 oktober 2020 kl. 22:05:23
Vänta, shit, va!? Är 2019-filmen verkligen baserad på den serien?? Det hade jag ingen aning om. Isåfall ska jag kolla in den, även om den är ett sömnpiller ;)

Jag tyckte den var bra, den var absolut inget sömnpiller.
Houba !

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 28 oktober 2020 kl. 22:25:39
Jag tyckte den var bra, den var absolut inget sömnpiller.

Jag håller mig nog till den tecknad ! ;D

MOA

Soscla

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 28 oktober 2020 kl. 19:30:08
Jag såg nyligen Legenden - Mörkrets härskare (1985) av Ridley Scott, den var verkligen ingen höjdare. Man får knappt lära känna karaktärerna ordentligt, fula karaktärer etc.

Kolla bara hur Tim Curry ser ut i filmen😂 https://i.pinimg.com/originals/12/a1/5d/12a15defbb6b049715072de377c969f2.jpg

Man får dessutom se en tonårig Tom Cruise i den ;)

Det enda positiva var soundtracket

Det här är lite knasigt för jag växte upp med den här filmen och älskar den till döds, så håller inte alls med dig, men kan förstå hur du tänker (förutom det där med fula karaktärer, sminket är ju otroligt!) Men har suttit och tänkt på den och lyssnat på soundtracket de senaste två veckorna, så väldigt kul att du nämnde den nu haha! Men lyssnade du på Goldsmiths soundtrack eller USA-originalet av Tangerine Dream? Båda är fina, men helt skilda världar. Det finns för övrigt flera klippningar av versionen, director's cut är en halvtimme längre så då hinner man lära känna karaktärerna mer :D
It's so fluffy I'm gonna die!

E

Citat från: Soscla skrivet 29 oktober 2020 kl. 12:29:56
Det här är lite knasigt för jag växte upp med den här filmen och älskar den till döds, så håller inte alls med dig, men kan förstå hur du tänker (förutom det där med fula karaktärer, sminket är ju otroligt!) Men har suttit och tänkt på den och lyssnat på soundtracket de senaste två veckorna, så väldigt kul att du nämnde den nu haha! Men lyssnade du på Goldsmiths soundtrack eller USA-originalet av Tangerine Dream? Båda är fina, men helt skilda världar. Det finns för övrigt flera klippningar av versionen, director's cut är en halvtimme längre så då hinner man lära känna karaktärerna mer :D
Tack för tipset

BTW så tror jag att jag överdrev lite när sa att dom var fula, sminket var ganska bra

KalleRussin

Hmm... Finns en del filmer som jag verkligen avskytt/somnat till, men jag tar nog bara dem som dyker upp först i minnet. Bör tilläggas att jag inte är jättekräsen heller (vill jag åtminstone tro, om det sen är fallet vet jag ej!)

Senaste filmen jag såg som jag fattade nada av att folk tyckte om var A star is Born, tyckte den var dötrist. Gav den en ärlig chans trots sömnpiller-effekten men det slutade ändå med att jag snabbspolade visa delar efter att halva filmen hade gått. Såg inte charmen i den alls, och tyckte Bradley mest mumlade fram sina repliker - fick till och med sätta igång textning eftersom jag hade så svårt att höra vad han sa.

En film som jag ständigt återkommer till när det gäller filmer jag inte gillar är TRON: Legacy, tyvärr. Jag älskar stilen, soundtracket - och början av filmen är helt okej. Sedan någonstans halvvägs in tappar den mig helt, och slutet är horribelt. Jag hade så gärna velat tycka om den filmen då jag finner det ett så intressant koncept, men storyn är tyvärr dåligt utförd imo.

Andra filmer jag inte heller är något vidare förtjust i är Cats (filmen, scenmusikalen gillar jag!), Frankenweenie, Son of Mask, Avatar, Brave (lite samma sak som TRON:L där - storyn funkar inte för mig) samt en hel del "direkt till VHS/DVD" filmer från Disney som poppat upp genom åren.
Fascinating

Disneyfantasten

Citat från: KalleRussin skrivet 22 november 2020 kl. 18:36:22
Brave (storyn funkar inte för mig)

Jag förutsätter att du åsyftar Disney/Pixar-filmen från 2012 med den svenska titeln Modig och jag håller verkligen inte alls med dig! Jag gillar den filmen! (Trots att den liksom andra bra filmer på intet sätt är perfekt och felfri) Den har en bra story och tar upp mycket bra moral, karaktärerna är väl skrivna, animationen är fin, bakgrundsmusiken passar utmärkt till det skotska temat och huvudpersonen prinsessan Merida är en riktigt viljestark karaktär, den är både underhållande och sevärd! Dessutom så är den svenska dubbningen mycket välgjord, speciellt Amy Diamond-Deasismont är fullkomligt lysande som huvudpersonen Merida! Här har man också lyckats hitta passande svenska röster till samtliga karaktärer! Det är också den enda Pixar-filmen att ha en prinsessa, det passar mig som är en riktig Princess-nörd!