Det där klippet kommer från amerikanska Sesame Street (som i Sverige gick under titeln Sesam), men tydligen en annan säsong än den som mina uppgifter här ovan gäller för då det är delvis andra röster. De officiella creditsen här är:
Svenska röster:
Magnus Ehrner
Steve Kratz
Gösta Prüzelius
Cecilia Schiöld
Louise Raeder
Basia Frydman
Frej Lindqvist
Ernst Günther
Rolf Skoglund
Lars Risberg
Lasse Westmann
Lotta Vig
Börs Anders Öhman
Erika Essen-Möller
Musikalisk ledning:
Liza Öhman
Sång:
Emma Wikblad
Johan Halldén
Erik Sällström
Malin Bäckrud
Anna Frisell
Inspelning och mix:
Gunnar Frisell
Svensk text och regi:
Per-Arne Ehlin
Jag är dock inte säker om detta är en nyare eller senare dubbning än den vars credits jag postade i inlägget 2008, och jag är heller inte säker på vem som spelar respektive rollfigur i de fall det inte är samma som i tidigare nämnda dubbning.
I Svenska Sesam, den svenska versionen av Sesame Street som gick på SVT 1981 - 1982, var det för övrigt följande röster till muppfigurerna:
Ernie - Peter Harryson
Bert - John Harryson
Kermit - Lars Amble
Grover - Gösta Prüzelius
Kakmonstret - Ernst Günther
Övriga röster - Kjell Bergqvist, Hans Ernback, Gunilla Nordlind, Tor Isedal, m.fl.
"Levande" skådespelare (som syns i bild) - Magnus Härenstam, Gunilla Åkesson, Lill Lindfors, Nils Eklund, Svante Thuresson, Peter Flack, Meta Velander, Olof Thunberg, m.fl.
Den serien blev relativt kortvarig ("bara" 30 avsnitt) och har mig veterligen inte gått i repris sedan 1984, men det är den versionen som jag och de flesta i min ålder växte upp med.