Admin

Omröstning

Vilken Disney Live Action-film som är baserade på dom tecknade gillar ni mest

Djungelboken (1994)
0 (0%)
Mowglis Äventyr
0 (0%)
101 Dalmatiner
1 (16.7%)
102 Dalmatiner
1 (16.7%)
Alice i Underlandet
0 (0%)
Trollkarlens lärling (delvis baserad på Fantasia)
1 (16.7%)
Maleficent
0 (0%)
Berättelsen om Askungen
1 (16.7%)
Djungelboken (2016)
0 (0%)
Alice i Spegellandet
1 (16.7%)
Skönheten och Odjuret
1 (16.7%)
Christoffer Robin och Nalle Puh
0 (0%)
Dumbo
0 (0%)
Aladdin
0 (0%)
Lejonkungen
0 (0%)

Antal personer som röstat: 6

Författare Ämne: Vilken Disney Live Action-film som är baserade på dom tecknade gillar ni mest  (läst 683 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 795
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
Jag älskar Tim Burton’s Alice i Underlandet ! Den är så underbar och allting är så bra designat från mlijörna till varlsefna och  alla karatarär är bra. Casten är jätte med alla från Anne Hathaway till Christopher Lee. Underlandet ser så snyggt ut och filmen har mer av en handlingen än den tecknad Alice. Met ett klart mål och syfte. Och så har den en bra moral.   

Dubbningen är också bra med folk som Sharen Dyall och My Bodell. Kan man önska sig en bättre svensk Alan Rikman än Rikard Wolf och Jan Malmsjö ger så mycket liv till hattmakaren.

Alla Tim Burton gör är så bra ! Han så talangfull !

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 891
  • Kön: Man
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
Jag älskar Tim Burton’s Alice i Underlandet ! Den är så underbar och allting är så bra designat från mlijörna till varlsefna och  alla karatarär är bra. Casten är jätte med alla från Anne Hathaway till Christopher Lee. Underlandet ser så snyggt ut och filmen har mer av en handlingen än den tecknad Alice. Met ett klart mål och syfte. Och så har den en bra moral.   

Dubbningen är också bra med folk som Sharen Dyall och My Bodell. Kan man önska sig en bättre svensk Alan Rikman än Rikard Wolf och Jan Malmsjö ger så mycket liv till hattmakaren.

Nja, jag har inte sett många av Tim Burtons filmer, men om jag ska nämna en BRA film han har gjort så får det isåfall bli The Nightmare Before Christmas, som är ganska välkänd och så gillar jag sången "What's This" och även karaktärerna Jack Skellington, Sally och Zero, så är ju Oogie Boogie en bra skurk också!

Corpse Bride av Warner Bros är hyfsad bra…

Men Tim Burton's Alice i Underlandet tycker jag inget vidare om alls, karaktärerna där är dåligt designade, jag gillar skarpt karaktären Alice Kingsleigh, men generellt tycker jag inte alls om den!

Hos spelfilms-remake-filmerna så gillar jag skarpt karaktären Maleficent, (så är Törnrosa, Askungen, Mowgli och Belle vackert framställda), men mer pris än så har jag inte att ge gör spelfilmsversionerna gjorda sedan 2010-talet!

Jag tycker däremot att Djungelboken (1994), Mowglis Äventyr (1998) och Christoffer Robin & Nalle Puh (2018) är hyfsat bra!

Förutom tekniken så är ett annat problem med spelfilmsversionerna det att karaktärerna är dåligt skrivna och filmerna i allmänhet har dessutom en avsevärt mörkare ton!
(Alice Kingsleigh och Maleficent var dock godkända, speciellt med tanke på att de inte alls är samma karaktärer som i de tecknade filmerna)

Vid Dumbo blir det annat, då spelfilmen verkar få annorlunda karaktärer, där djuren inte talar alls, utan bara människorna, visserligen har den inte mycket referenser till den tecknade, men dock betydligt mer än Alice i Underlandet iallafall… (jag kommer att se den, men tyvärr kan det finnas en risk att jag hoppar över även den här…)

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 891
  • Kön: Man
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil

En rättelse; det var Jonas Malmsjö som gjorde Hattmakaren och INTE Jan Malmsjö!