Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Karaktärer med personligheter

Startat av Disneyfantasten, 28 november 2018 kl. 23:36:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Om det kan vara några karaktärer för övrigt så är detta busenkelt: 

Glad:
SvampBob Fyrkant 

Butter:
Bläckvard Tentakel

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 16 oktober 2025 kl. 00:03:41Om det kan vara några karaktärer för övrigt så är detta busenkelt:

Glad:
SvampBob Fyrkant

Butter:
Bläckvard Tentakel
Ja, denna tråd är egentligen menad för vilka karaktärer som helst.

Kommer du på några karaktärer som är rädda, sorgsna/dystra, nostalgiska, ennuiska, avundiga, ängsliga och/eller pinade?

(kan förresten slänga in Patrick tillsammans med Svampbob där)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 oktober 2025 kl. 23:26:13Okej, här har jag kommit på några stycken;

Avund;
- Doofus i DuckTales (då han idoliserar Sigge McKvack)

Pinade karaktärer;
- Max (Långbens son)
- Ethan Clade

Tyvärr kommer jag inte på några nostalgiska, ennuiska eller ängsliga karaktärer...  :( (varken hos Disney eller annat, men det är möjligt att det finns)
Någon som kommer på fler karaktärer hos Avund och Pinsam?

Jag kommer iallafall på några till hos Avund;

- Tuff från De 101 Dalmatinerna (i 2an idoliserar han Blixten)

- Hoppsan från Robin Hood (han idoliserar Robin Hood)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 oktober 2025 kl. 18:53:38Ja, denna tråd är egentligen menad för vilka karaktärer som helst.

Kommer du på några karaktärer som är rädda, sorgsna/dystra, nostalgiska, ennuiska, avundiga, ängsliga och/eller pinade?

(kan förresten slänga in Patrick tillsammans med Svampbob där)
Patrik kan kanske variera, då han brukar bli lätt ilsken ibland, men det kan vara på grund utav hans låga intelligens. (Vet inte om karaktärer på grund utav intelligens räknas här, då en del är korkade och andra smarta, och de som är "otrevliga" kanske passar mest in hos de buttra karaktärerna, då de är inte direkt onda, bara att de har en sådan attityd...) 

Vad jag åtminstone kommer på hos rädda så är ju förstås Scooby-Doo och Shaggy passande här. Och en annan hund och kille i grönt som också verkar stämma in är Kurage och Luigi. 

Och förresten, räknas inte Uggla från Nalle Puh som en nostalgisk karaktär?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 17 oktober 2025 kl. 22:41:34Patrik kan kanske variera, då han brukar bli lätt ilsken ibland, men det kan vara på grund utav hans låga intelligens. (Vet inte om karaktärer på grund utav intelligens räknas här, då en del är korkade och andra smarta, och de som är "otrevliga" kanske passar mest in hos de buttra karaktärerna, då de är inte direkt onda, bara att de har en sådan attityd...)

Vad jag åtminstone kommer på hos rädda så är ju förstås Scooby-Doo och Shaggy passande här. Och en annan hund och kille i grönt som också verkar stämma in är Kurage och Luigi.

Och förresten, räknas inte Uggla från Nalle Puh som en nostalgisk karaktär?
Han brukar berätta historier om sina släktingar så ja, och jag nämnde Trofast och Överste Hathi förut.

När jag tänker på det så kan många karaktärer jag nämnt i denna tråd också variera...

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=6536.msg37617#msg37617