Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Snobben (Eurotrolls dubbningar)

Startat av TonyTonka, 31 augusti 2008 kl. 21:23:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tryffel

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 augusti 2025 kl. 01:31:38Ja, It's a Mystery, Charlie Brown har dubbats speciellt för den DVD-utgåvan av SDI Media, och hade mig veterligen inte dubbats i något sammanhang sedan innan.

Nuförtiden har ju dock det avsnittet, liksom de allra flesta andra avsnitt, dubbats om av Eurotroll för Apple TV+. Alltså finns det totalt två dubbningar av det avsnittet, och själv föredrar jag utan tvekan Apple-dubben jämfört med Warners exklusiva dubbning.
(För de avsnitt som SVT beställde dubbning av "vinner" dock deras dubb i jämförelse, åtminstone i mina ögon)

Jag får ta och skaffa Apple TV jag också. Tror inte jag känner en enda person som har det men det skadar ju inte att testa en kortare period och beta av det som finns.  Håller med om att Warner-dubben verkligen inte var bra på det avsnittet. Det värsta var att Linus hade en mörk tonnårsröst, hur tänkte man där?  Jag skulle vilja äga alla dubbade avsnitt på fysisk media men det är nog bara att glömma.