Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Snobben (Eurotrolls dubbningar)

Startat av TonyTonka, 31 augusti 2008 kl. 21:23:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 23 maj 2021 kl. 11:51:31
Med tanken på att scanbox utgåvorna dyker up då och då på tradera undrar jag om det är smart att köpa dom separata, dvd utgåvorna dyker up där då och då.
Om du inte kan vänta så kan du köpa dem separat.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juli 2020 kl. 21:18:09
Det vet jag inget om

Jag jobbade på posten förut.

(Ni som fattar referensen är kungar.  8) )
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 30 maj 2021 kl. 02:14:38
Jag jobbade på posten förut.

(Ni som fattar referensen är kungar.  8) )
LoL

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 juni 2021 kl. 13:16:31
Från vilken utgåva är den här dvdn?

https://www.tradera.com/en/item/343382/471057502/snobben-det-svanger-you-re-a-good-man-charlie-brown-1985-peanuts-sv-tal
Det där är en musikalspecial från 1985 de svenska rösterna är samma som Warner Brothers andra dubbningar från samma tidsperiod. Dock är inte sångerna dubbade.

Steffan Rudvall

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 juni 2021 kl. 15:52:33
OK, var osäker med tanken på att dvd utgåvan var på svenska när det gäller omslaget.
Warner Brothers gjorde svenska omslag förr i tiden.

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juni 2021 kl. 13:26:56
Det där är en musikalspecial från 1985 de svenska rösterna är samma som Warner Brothers andra dubbningar från samma tidsperiod. Dock är inte sångerna dubbade.
Jag tror att är Sun studio/sdi media som dubbar filmen. Eftersom Warner Bros brukar anlita Sun studio/SDI media.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 16 juni 2021 kl. 19:10:07
Jag tror att är Sun studio/sdi media som dubbar filmen. Eftersom Warner Bros brukar anlita Sun studio/SDI media.
Vi vet att det är SDI Media.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 juni 2021 kl. 19:40:41
Vilka röster är karaktärerna?
Lille Karl - Daniel Melén
Gullan - Norea Sjöquist
Linus - Julius Lindfors
Sally - Maja Nilsson
Peppiga Pia - Elina Raeder
Maja - Maja Benckert Claesson

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 juni 2021 kl. 19:54:04
Är det fel att man inte känner igen nån av namnen?
I alla fall två av de är ju ganska kända dubbare altså Elina Raeder och Norea Sjöquist... Elina är ju med i Eurotroll Snobben också men där spelar hon Maja.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 februari 2021 kl. 22:45:49
VHS-utgåvorna hette helt enkelt:

Du är råttfångaren, Snobben/Lycklig resa, Snobben, och kom inte tillbaka

respektive

Det var min bästa födelsedag nånsin, Snobben/Tävla för livet, Snobben

D.v.s. de svenska titlarna av båda ingående filmer.

VHS-utgåvorna hade tudelade omslag, där den övre halvan var en bild från den ena ingående filmen och den undre halvan var en bild från den andra filmen - om jag inte minns fel tror jag att långfilmen var den undre bilden i båda fallen. Både filmerna innehöll alltså en långfilm och en halvtimmes-featurette. Så en speltid på drygt en och en halv timme per kassett, alltså.
Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 10 februari 2021 kl. 23:49:43
Kan du visa en bild på båda filmomslagen?
Halva framsidan är en bild från specialen och den andra från filmen.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juni 2021 kl. 09:19:24
Innehåller inte den andra VHS utgåvan avsnittet där dom hade en klasskamrat som var på sjukhuset?
Jag tror du tänker på avsnittet Varför Snobben varför det är ett av två avsnitt som Scanbox inte släppte de finns bara på vhs.

Den finns på följande VHS.
[delete this bit 687c24d692e7b][insert an at symbol here]boavideo[insert a dot here]com_20201009_142846_008_resize.jpg" alt="" class="bbc_img" loading="lazy">

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juni 2021 kl. 09:21:23
Hur ser det ut för snobben på streaming service nu?
Tre avsnitt, eller egentligen TV-specials - närmare bestämt Här kommer påskbeaglen, Snobben, God jul, Snobben och Det är alla hjärtans dag, Snobben - finns på Apple TV+. Som tidigare nämnts är dessa avsnitt omdubbade med nya röster, men precis som tidigare dubbade av Eurotroll. De har där samma röster som i TV-serierna Snobben och hans vänner och Snobben i rymden, som också finns på tjänsten.

Långfilmen Snobben: The Peanuts Movie från 2015 finns på Disney+, med samma dubbning som använts på bio och DVD.

Såvitt jag kan hitta finns inga andra filmer eller serier med Snobben på någon annan streamingtjänst. :(

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 24 juni 2021 kl. 12:52:54
Finns inte dom 3 du nämnde på scanbox dvd utgåvan? Här kommer Påskbeaglen, snobben, god jul, snobben, och det är alla hjärtans dag, snobben eller?
Jo det gör dom men Eurotroll har gjort en ny dubbning speciellt för Apple.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 24 juni 2021 kl. 13:42:32
Synd över den nya dubbningen.
Det är nog inte så synd eftersom att de nya dubbningar av bara kommer användas av Apple. De dubbningarna som gjordes för SVT av Eurotroll är nog de som fortfarande kommer användas.