Admin

Författare Ämne: Cow & Chicken  (läst 1212 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 894
  • Kön: Man
  • Dizzy <3
    • Visa profil
    • Min blogg
Cow & Chicken
« skrivet: 6 september 2008 kl. 22:50:21 »
Komplett rollista?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2020-06-05)

Uppdatering ute nu på bloggen!

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 331
    • Visa profil
SV: Cow & Chicken
« Svar #1 skrivet: 15 januari 2020 kl. 07:30:59 »
Denna klassiska serie minns jag att Mikael Roupé nämnde i sin intervju i någon podcast att dem tyckte att detta var en väldigt skum serie och alla så som Thomas Engelbretksson, Stefan Frelander, Gizela Rasch etc tyckte att den var så flippad så att man knappt visste vad.
Mikael Roupé är ju riktigt bra som Kykling och Gizela Rasch som Ko. Och store röd av Thomas Engelbrektsson förstås.
Minns med att ett avsnitt tror jag handlade om att någon ville äta Cow and Chicken. Det hade nog varit ett väldigt intressant ämne att titta på då detta diskuteras väldigt mycket idag.

Utloggad jimstrom

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 513
  • Du ska alltid vara så jävla smart - Don Haka
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 15 januari 2020 kl. 19:45:56 »
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 331
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 15 januari 2020 kl. 21:12:26 »
Det här kanske kan hjälpa https://sv.wikipedia.org/wiki/Ko_och_Kyckling

Tack men säger de flesta du har stött på angående serien eller de flesta Ko och Kyckling i Sverige för iallafall vad jag vet så har den alltid var känd för mig under det engelska namnet!?  ::)

Utloggad Erika

• Global moderator
  • Antal inlägg: 1 557
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 15 januari 2020 kl. 21:43:23 »
Tack men säger de flesta du har stött på angående serien eller de flesta Ko och Kyckling i Sverige för iallafall vad jag vet så har den alltid var känd för mig under det engelska namnet!?  ::)

Jag hade också för mig att tv-serien fick behålla sin originaltitel i Sverige, men nu när jag tittar på Svensk mediedatabas så ser jag att båda titlarna har använts i Sverige. Vid visningarna på Kanal 5 hette den "Cow & Chicken" medan TV3 valde visa den under titeln "Ko & kyckling". Tyvärr finns inte Cartoon Networks tablåer med, men jag tror de använde den engelska originaltiteln.

Tillägg: nu ser jag att även TV4 Komedi har även visat serien, och där fick den behålla sin engelska originaltitel. 

Utloggad Alexander

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 062
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 15 januari 2020 kl. 22:29:05 »
Själva dubbningen har kvar de engelska namnen, men oftast Cartoon Network, både vid tablåer och speakerröst via reklam säger "Ko och Kyckling".