Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Winx Club

Startat av Samlaren, 13 december 2018 kl. 22:24:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Göran skrivet  5 maj 2025 kl. 10:10:18Tro det om du vill, men om man ser till innehåll och  videornas beskrivningar samt svar i kommentarsfältet blir det iallafall för mig uppenbart. Jag förstår dock att du vill att den ska vara officiell då ditt samvete verkar plåga dig om du ser på sådant som inte är det.
är så trött på att folk på detta forum säger emot mig hela tiden >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Göran

Citat från: gstone skrivet  5 maj 2025 kl. 13:40:10Sluta säga emot 😡
Du vill att folk ska respektera dina åsikter, så varför respekterar du inte mina/andras? Jag tror det jag tror.

Oskar

hur många gånger har Daniel skrivit om det andra åsikter.

Daniel Hofverberg

Lugna ner dig - vi bara säger vad vi tror, så det finns ingen anledning att bli så arg.

Vi kan väl bara konstatera att det inte går att veta med någon form av visshet om kanalen är officiell eller inte, av den enkla anledningen att vi inte känner ägaren och därmed inte kan fråga honom/henne. Det är ju det som är ett dilemma med YouTube - att det aldrig går att veta med hundraprocentig säkerhet om något är officiellt och upplagt med tillstånd av upphovsrättsinnehavarna eller inte. Vi kan tro saker och ibland komma med kvalificerade gissningar, men ingen av oss kan veta med säkerhet. :(

Citat från: gstone skrivet  5 maj 2025 kl. 13:42:52är så trött på att folk på detta forum säger emot mig hela tiden >:(
Det är väl det som är hela vitsen med ett forum - att alla ska kunna säga emot folk och ha egna åsikter...? Utan det blir det liksom inget forum... :)

Men du får mer än gärna presentera vad du har utgått ifrån varför du är så säker på att kanalen är officiell - har någon sagt det till dig, eller vad har du för fakta att utgå ifrån? Har du någon slags belägg för din åsikt i frågan, så vore det mycket värdefullt att ta del av; så kan vi andra ändra oss.

Citat från: Göran skrivet  5 maj 2025 kl. 13:43:31Jag tror det jag tror.
Jag tycker att det finns saker som pekar mot båda ståndpunkterna, så jag kan ärligt talat inte avgöra. :)

Om det nu inte är officiellt, var kommer alla videor ifrån...? Visserligen har det ju släppts DVD-utgåvor med Winx Club i Sverige, men har verkligen alla säsonger släppts på DVD...? I så fall har det gått mig förbi. Och även om det har det, är verkligen videorna på YouTube-kanalen uppskalade från SD-upplösning...? Personligen tycker jag att det ser lite för bra ut för det, men säker är jag absolut inte - jag har inte gjort någon mer ordentlig analys, utan bara kollat som hastigast.

Visserligen är det ju möjligt att någon har synkat svenskt och norskt ljud till bättre utländska bildkällor, men det känns i mina ögon lite för ambitiöst av en privatperson för så många avsnitt...

gstone

Vem spelar rektor Griffin på svenska ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

Citat från: Alexander skrivet 14 december 2018 kl. 19:25:14Vad roligt. Säsong 2 är min favorit tätt följd av säsong 1, 3 och 4.

Serien har många etablerade röstskådespelare som Jessica Andersson, Jenny Wåhlander, Mia Kihl, Zara Zimmerman, Emma Iggström, Frida Nilsson, Guy de la Berg, Ewa Fröling, Claes Ljungmark, Fredrik Hiller, Leo Hallerstam, Irene Lindh, Elina Raeder, Gunnar Ernblad, Mikaela Tidermark, Daniel Sjöberg, Figge Norling, Gunilla Orvelius och Jennie Jahns m.fl

För att se serien på bästa sätt är det bra att även se långfilmerna eftersom det händer viktiga ögonblick som påverkar berättelsen i dem också.

Allt finns med svenskt tal
Ordningen man ska se:
Säsong 1
Säsong 2
Säsong 3
Winx Club- Hemligheternas slott
Säsong 4
Winx Club- Magiska äventyr
Säsong 5
Winx Club- Mystery of Abyss
Säsong 6
Säsong 7