Admin

Författare Ämne: Jetsons The Movie på DVD i Sverige  (läst 334 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 766
  • Kön: Man
    • Visa profil
Jetsons The Movie på DVD i Sverige
« skrivet: 19 december 2018 kl. 20:22:43 »
Har Jetsons The Movie släpps på DVD i Sverige. Jag vet att den inte har dubbats.

Utloggad Samlaren

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 253
    • Visa profil
SV: Jetsons The Movie på DVD i Sverige
« Svar #1 skrivet: 19 december 2018 kl. 20:51:16 »
Den har dubbats du menar filmen från 1990?

Jag har sett den både på Boomerang och på Cartoon Network men det var länge sedan nu.

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 766
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 19 december 2018 kl. 20:58:06 »

Jag har sett den både på Boomerang och på Cartoon Network men det var länge sedan nu.
Ja jag menar filmen. Men det står INGENSTANS om dom svenska rösterna

Utloggad Samlaren

• Seniormedlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 19 december 2018 kl. 21:00:13 »
Ok. Tror det är Media Dub som har gjort de rösterna eller ngt men kommer inte ihåg rösterna så mkt.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 7 652
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 20 december 2018 kl. 00:53:27 »
Jag känner inte till någon svensk dubbning av Jetsons - The Movie - på alla kanaler där jag sett filmen har den sänts i textad originalversion. Detsamma gäller Viaplay, där filmen funnits relativt nyligen (men inte nu längre).

Är du helt säker på att du inte blandat ihop den filmen med Jetsons möter Familjen Flinta? För den har ju absolut dubbats till svenska (och norska och danska).

Jag har ett vagt minne av att Cartoon Network sände Jetsons - The Movie under tidigt 1990-tal på engelska utan text, men jag kan inte minnas att den skulle ha varit dubbad; och jag kan inte minnas att Boomerang visat filmen alls...

För att besvara frågan, så har i alla fall filmen tyvärr inte släppts på vare sig VHS eller DVD i Sverige. Det närmaste man kan komma är nog som sagt Viaplay, där filmen fanns tillgänglig ett tag men har sedan dess försvunnit. På Viaplay hade filmen engelskt ljudspår och svensk, norsk, dansk och finsk text. Möjligen kanske den kan finnas kvar på någon digital köptjänst, men jag hittar i alla fall inget i skrivande stund.
« Senast ändrad: 20 december 2018 kl. 01:07:26 av Daniel Hofverberg »

Utloggad Samlaren

• Seniormedlem
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 29 december 2018 kl. 16:43:29 »
Jo jag har starka minnen av den filmen. Kommer ihåg den pågrund av att rösterna skiljer sig mkt från serien.  Det kanske är så att Bommernag/Cartoon Network beställde en dub för några visningar.

Den har gått någon eller några gånger mellan 2010-2014/15 på Boomerang men jag minns inte exakta året/åren.