Omröstning

Bengt Feldreich
0 (0%)
Arne Weise
2 (33.3%)
Lotte Bromé
0 (0%)
Ernst Kirchsteiger
0 (0%)
Blossom Tainton
0 (0%)
Ingvar Oldsberg
0 (0%)
Anne Lundberg
0 (0%)
Lasse Kronér
0 (0%)
Lisbeth Åkerman
0 (0%)
André Pops
0 (0%)
Kalle Moraeus
0 (0%)
Sarah Dawn Finer
0 (0%)
Petra Mede
0 (0%)
Henrik Dorsin
0 (0%)
Gina Dirawi
1 (16.7%)
Sanna Nielsen
1 (16.7%)
Erik Haag och Lotta Lundgren
0 (0%)
Kattis Ahlström
2 (33.3%)

Antal personer som röstat: 6

Författare Ämne: Vilken av SVT:s Julvärdar gillade ni mest  (läst 333 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 340
  • Kön: Man
    • Visa profil
Vilken av SVT:s Julvärdar gillade ni mest
« skrivet: 25 december 2018 kl. 10:58:50 »
Vilken av SVT:s Julvärdar gillade ni mest. Själv gillade jag Kattis, Arne, Kalle, Gina och Sanna mest :) Erik och Lotta var inte bra :P

Utloggad Jabberjaw

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 417
  • Jag får ingen respekt, yuck,yuck,yuck
    • Visa profil
SV: Vilken av SVT:s Julvärdar gillade ni mest
« Svar #1 skrivet: 25 december 2018 kl. 14:09:26 »
Förstår faktiskt inte hur man kan tycka att Gina tillhör någon form utav mysig julstämning med sina klyschor och påhopp på helt irrelevanta saker och andra "kändisar". Hon är nog den minst lämpade julvärden genom tiderna tyvärr.

Arne Weise och Bengt samt Lasse kroneer tycker jag varit bäst julvärdar  :) Det var även mysigaste inredning i bakgrunden och stämning när dom pratade om julen då allt inte lät inövat och regisserat utan spontant julmys

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 7 308
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 26 december 2018 kl. 10:42:44 »
Av de som varit julvärd på SVT på senare år (sedan Arne Weise slutade) tycker jag faktiskt bäst om Gina Dirawi - lagom mysig och rolig, utan att någonsin upplevas konstlad eller onaturlig. Året då hon var med är faktiskt det enda året där jag orkat se alla julvärdens inslag (och spelade in alla gånger hon dök upp, när jag inte kunde se det live), och inte bara före och efter program som jag ändå skulle se.

Men givetvis lär ingen någonsin komma upp i samma nivå som Arne Weise igen, som helt klart var i en klass för sig. Hur Bengt Feldreich var som julvärd har jag ingen aning om, då det var före min tid.

Sämst var nog Erik & Lotta, vars inslag visserligen hade kunnat vara intressant i ett separat program men som förtog hela poängen med en julvärd… :(

Utloggad TecknatÄlskare

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 362
  • Never Give Up
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 26 december 2018 kl. 11:46:27 »
Men man kan nog tänka sig hur bra Bengt var appropå det är väl han som är talaren under varenda program typ på Kalle anka.

Utloggad Anders M Olsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 079
    • Visa profil
    • Disneyania / D-zine
« Svar #4 skrivet: 26 december 2018 kl. 12:22:36 »
Av de som varit julvärd på SVT på senare år (sedan Arne Weise slutade) tycker jag faktiskt bäst om Gina Dirawi - lagom mysig och rolig, utan att någonsin upplevas konstlad eller onaturlig. Året då hon var med är faktiskt det enda året där jag orkat se alla julvärdens inslag (och spelade in alla gånger hon dök upp, när jag inte kunde se det live), och inte bara före och efter program som jag ändå skulle se.

Gina Dirawi är nog den enda av julvärdarna som jag har tyckt riktigt illa om. Hon var alldeles för ung för ett sådant uppdrag. Erfarenhet och pondus får man efter många år. Det finns inga genvägar, även om hon tycks tro motsatsen.

Men givetvis lär ingen någonsin komma upp i samma nivå som Arne Weise igen, som helt klart var i en klass för sig. Hur Bengt Feldreich var som julvärd har jag ingen aning om, då det var före min tid.

Märkligt nog har jag inget som helst minne av Bengt Feldreich som julvärd, trots att jag rimligen måste ha sett honom. Jag minns honom bara som speaker i Disneys julprogram.

Sämst var nog Erik & Lotta, vars inslag visserligen hade kunnat vara intressant i ett separat program men som förtog hela poängen med en julvärd… :(

Ja, det där var inte alls bra. Alla andra julvärdar har vad jag vet uppträtt live i direktsändning. Eriks och Lottas inslag var bandade i förväg, vilket förtog lite av poängen.