Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kändisar som aldrig dubbat men som borde göra det

Startat av E, 7 januari 2019 kl. 22:10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 maj 2024 kl. 00:02:25Jag förstår vad du menar men ett tips.
Diskutera inte sådant på ett offentligt forum som inte alls handlar om det.
Jag bryr mig inte särskilt mycket men allvarliga politiska grejer ska undvikas i chattar som inte handlar om sådant, dels kan folk ta illa vid sig och dels är det väldigt off-topic från vad forumet handlar om.
Va Alla ogillar väl Hitler ? ???

Jag förstår inte riktigt hut du tänker,
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  9 maj 2024 kl. 00:12:52Va Alla ogillar väl Hitler ? ???

Jag förstår inte riktigt hut du tänker,
Ja

Men man ska undvika att diskutera politik och känsliga ämnen offentligt.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 maj 2024 kl. 00:15:33Men man ska undvika att diskutera politik och känsliga ämnen offentligt.
Inget fel med det att diskutera politik, och det mesta här i världen kan ju på ett eller annat sätt kopplas till politik - men allt har förstås rätt och fel plats, och just den här tråden är kanske inte rätt plats för alltför djuplodande politiska diskussioner. Det finns det bättre trådar för.

Citat från: gstone skrivet  8 maj 2024 kl. 23:18:40Av förståeliga själ väljer nästan inga att döpa sina barn till Adolf nu för tiden.

Jag tänkte fel jag trodde det var en nutida skådespelare ;)
Du har helt rätt - efter andra världskrigets slut är det nog ytterst få föräldrar i Europa (och framförallt Sverige) som väljer att döpa sina barn till Adolf, av uppenbara skäl. Det är liksom svårt att inte dra olyckliga paralleller...

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 juli 2023 kl. 18:52:11Hoppas att artisten Kiana dubbar i framtiden.

Idag gästade hon i dagens avsnitt av Sommarlov där hon omnämner att hon vann i årets säsong av Melodifestivalen.
Det verkar som att hon är med i Big Top Academy också, den serien började sändas i SVT 2021 via Sommarlov, sen kom andra säsongen 2023, även här i Sommarlov.

DingoPictures2005

Har Johan Widerberg dubbat?
En Svensk barnskådespelare som spelar i Under Solen min favorit av alla svenska filmer.

@gstone eller @Oscar Isaksson kanske kan svara.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 21 maj 2024 kl. 21:31:48En Svensk barnskådespelare som spelar i Under Solen min favorit av alla svenska filmer.
Mer anmärkningsvärt tycker jag är att han hat huvudrollen i Lust och fägring Stor.

MOA

Citat från: gstone skrivet 21 maj 2024 kl. 21:52:06Mer anmärkningsvärt tycker jag är att han hat huvudrollen i Lust och fägring Stor.
Var inte Kenneth Milldoff & Nina Gunke med där? Det är något jag borde se!

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 21 maj 2024 kl. 21:52:06Mer anmärkningsvärt tycker jag är att han hat huvudrollen i Lust och fägring Stor.
Har dock aldrig sett den😅.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 21 maj 2024 kl. 22:06:02Var inte Kenneth Milldoff & Nina Gunke med där? Det är något jag borde se!
Som jag sagt tidigare Nina har gjort massor av stora roller i diverse Svenska filmer som exempelvis Tomten är far till alla Barnen, Hedebyborna, Den Store Badedag och Medicinmannen.

Att påstå att Nina är okänd röstskådespelare är inte sant då jag tror de flesta känner till henne. 
Att missa Nina och Johan Hedenberg i Svenska filmer som många på forumet verkar ha gjort är för mig oförståeligt🤔.

För att svara på frågan så är dock både Kenneth och Nina med i filmen.

gstone

Citat från: MOA skrivet 21 maj 2024 kl. 22:06:02Var inte Kenneth Milldoff & Nina Gunke med där? Det är något jag borde se!
Dom spelar faktiskt huvudkaraktärens föräldrar  :D

DingoPictures2005

Kom på några som jag inte (tror) har dubbat något.

Nils Poppe - En pilsnerfilmskung medverkade i massor av filmer på 50-70 talet.

Alexander Skarsgård - Self explanatory 

Joakim Thåström  - En av få välkända Svenska sångare jag kommer på som aldrig har dubbat.

Noomi Rapace - En annan Svensk skådespelerska jag kommer på som aldrig dubbat.

Malin Åkerman - Samma som ovanstående.

Johan Widerberg - En av huvudrollsinnehavarna i en av mina Svenska favoriter Under Solen som mig veterligen aldrig har dubbat.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 juli 2024 kl. 13:18:01Kom på några som jag inte (tror) har dubbat något.

Nils Poppe - En pilsnerfilmskung medverkade i massor av filmer på 50-70 talet.

Alexander Skarsgård - Self explanatory

Joakim Thåström  - En av få välkända Svenska sångare jag kommer på som aldrig har dubbat.

Noomi Rapace - En annan Svensk skådespelerska jag kommer på som aldrig dubbat.

Malin Åkerman - Samma som ovanstående.

Johan Widerberg - En av huvudrollsinnehavarna i en av mina Svenska favoriter Under Solen som mig veterligen aldrig har dubbat.
Malin Åkerman dubbade inte ens själv i Netflix filmen som hon hade en av huvudrollerna i som dubbades till svenska :-\

gstone

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2024 kl. 15:58:59Malin Åkerman dubbade inte ens själv i Netflix filmen som hon hade en av huvudrollerna i som dubbades till svenska :-\
Hon gjord en familjefilm för Netflix där hon spelade en spion som borde i förorten som mamma med barn.

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2024 kl. 15:58:59Malin Åkerman dubbade inte ens själv i Netflix filmen som hon hade en av huvudrollerna i som dubbades till svenska :-\
Konstigt......
Hon har ju medverkat i flertalet Svenska filmer och hon förstår ju språket.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 juli 2024 kl. 18:46:26Konstigt......
Hon har ju medverkat i flertalet Svenska filmer och hon förstår ju språket.
Men hon bor ju trots allt inte i Sverige, så det är väl inte konstigt om hon inte var i närheten av Stockholm just då. Jag tror knappast att Netflix skulle kosta på flygbiljetter (och om nödvändigt även hotellrum) för att flyga henne till Stockholm bara för en svensk dubbnings skull - möjligtvis om det hade rört sig om en påkostad biofilm, men knappast för en direkt-till-streaming-dubbning...

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 juli 2024 kl. 13:18:01Kom på några som jag inte (tror) har dubbat något.

[...]
Alexander Skarsgård - Self explanatory
Jag tror faktiskt att Alexander Skarsgård har dubbat, då jag är starkt misstänksam på att han spelade Pugsley i Scooby-Doo möter Familjen Addams 1983. Rösten är i alla fall riktigt lik hans röst från den svenska filmen Åke och hans värld ett år senare, varför jag tror att det är han - i så fall följde han mest troligt med sin pappa till jobbet, som ju spelade Scooby-Doo i den dubbningen.

Om det stämmer innebär det med största sannolikhet att det här var Alexanders skådespelardebut, ett år innan han syntes för första gången, men tyvärr är det ju svårt eller omöjligt att få det bekräftat då han är alldeles för känd för att det ska gå att få tag i honom och fråga...