Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Frost 2

Startat av Disneyfantasten, 21 januari 2019 kl. 20:37:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 augusti 2019 kl. 17:25:29
Eller så är inte död på rikigt.

Det är också möjligt, den som lever får se...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 augusti 2019 kl. 16:36:22
Du kan faktiskt ha en poäng där, ex.vis. Anden har en stor roll i Aladdin och spelas där av Robin Williams, likaväl som Eddie Murphy som Mushu i Mulan som jag nämnde tidigare...

Men eftersom mamman dog i första filmen så antar jag att detta kommer att vara flashback...

Eddie Murphy kom nog inte tillbaka för att han var för dyr. Mulan 2 var gjord för dvd.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 28 augusti 2019 kl. 17:25:29
Eller så är inte död på rikigt.

Skulle inte räkna med att hon fortfarande är vid liv då båda föräldrarna var på 'skeppet', men magi är ju närvarande i filmen så vem vet. Förresten, har inte Disney eller någon däribland bekräftad att både Trassel och Tarzan tar plats i samma universum som Frost och att Annas och Elsas föräldrar även är Tarzans föräldrar eller var det bara någons teori, minns jag fel?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 augusti 2019 kl. 17:34:52
Eddie Murphy kom nog inte tillbaka för att han var för dyr. Mulan 2 var gjord för dvd.

Och VHS... (jo, kändisröster brukar ofta vara dyrare)

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 augusti 2019 kl. 19:16:37
Skulle inte räkna med att hon fortfarande är vid liv då båda föräldrarna var på 'skeppet', men magi är ju närvarande i filmen så vem vet. Förresten, har inte Disney eller någon däribland bekräftad att både Trassel och Tarzan tar plats i samma universum som Frost och att Annas och Elsas föräldrar även är Tarzans föräldrar eller var det bara någons teori, minns jag fel?

Det är en populär teori (ungefär som att Anna skulle ha eldkrafter), men det finns inget som tyder på att det stämmer...

Simon Axelsson

Hittade lite mer kring den teorin, regissören Chris Buck som ligger bakom både Frost och Tarzan har själv sagt att Tarzan faktiskt är Annas och Elsas bror, troligt än så länge eller hur? Han fortsätter med att säga att han gillar att föreställa sig att det på andra sidan av ön i Tarzan bor surfande pingviner, det vill säga att Surf's Up enligt honom också tar plats i samma universum, där försvann en stor del av troligheten för min del. Dock har den andra regissören, Jennifer Lee, sagt samma sak fast utan Surf's Up-konnektionen. Hur som helst, hur det än ligger till, så är föräldrarna döda.

Här är en teori som tydligen har blivit konfirmerad vara sann: https://www.thesun.co.uk/living/2469577/the-ultimate-disney-fan-theory-proof-that-tangled-frozen-and-the-little-mermaid-are-linked-and-tarzan-is-the-real-prince-of-frozens-arendelle/.

Disneyfantasten

Idag när jag såg Toy Story 4 på bio så visades en trailer före med Frost 2 och där hade Anna och Trollkungen Pappsen dialog, och både Mimmi Sandén och Torsten Wahlund var återigen tillbaka i dem rollerna, så vi får hoppas att detsamma gäller den färdiga filmen när den väl visas på bio...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2019 kl. 15:46:36
Idag när jag såg Toy Story 4 på bio så visades en trailer före med Frost 2 och där hade Anna och Trollkungen Pappsen dialog, och både Mimmi Sandén och Torsten Wahlund var återigen tillbaka i dem rollerna, så vi får hoppas att detsamma gäller den färdiga filmen när den väl visas på bio...

Jag såg vad jag antar är samma trailer när jag var och kollade på Toy Story 4, dock måste jag säga att musiken i trailern var alldeles för hög, man hörde ju knappt vad som sades.

Disneyfantasten

Enligt detta klipp så kommer nästa trailer att sändas redan nu på måndag!  :D ; www.youtube.com/watch?v=x-49_rwB7IY

Dessutom så är här ett nytt kort trailer-klipp; www.youtube.com/watch?v=7zS3yovMGwM

Disneyfantasten

Här är en ny trailer till filmen; www.youtube.com/watch?v=bwzLiQZDw2I

Ser verkligen lovande ut!

gstone

Fyra nyaskådspelare har fått rolller. Men en har aldrig något förut. Jason Ritter, Alfred Molina, Martha Plimptonoch den helt okända Rachel Matthews,

Alfred Molina kommer spela Anna och Elsas pappa. Tror ja<g  ::)eller någon annan kung.

Elios

Har för mig att det var Ciarán Hinds som spelade deras pappa i den första eller så?^^

Disneyfantasten

Jag skulle misstänka att Kung Agnarr bytte röst av samma anledning som Drottning Iduna, nämligen att hon inte har nämnvärt många repliker i första filmen...

Disneyfantasten

Goda nyheter!  :)

Idag hittade jag den svenskdubbade trailern på Filmstaden-hemsidan; www.filmstaden.se/film/NCG790745/frost-2

Disneyfantasten

Eftersom Mary Poppins Kommer Tillbaka, som hade sverigepremiär juldagen ifjol, endast visades på utvalda svenska biografer, vilket gjorde att jag var tvungen att välja Filmstaden Entré istället för Filmstaden Storgatan som jag annars brukar gå på så undrar jag nu; kommer den svenska versionen av Frost 2 (som har svensk premiär juldagen) bara att visas på utvalda biografer eller kommer samtliga biografer visas på svenska, och framförallt; kommer samtliga svenska biografer att visa filmen i 3D?

gstone

Citat från: Elios skrivet 23 september 2019 kl. 19:00:50
Har för mig att det var Ciarán Hinds som spelade deras pappa i den första eller så?^^

Nej Hinds Var troll kungen.

Pappa var som gör röster till Brain in Pinkey and the Brain