Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den officiella röstprovstråden

Startat av TonyTonka, 22 januari 2019 kl. 19:29:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Rätt ämne

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 27 januari 2024 kl. 15:54:41Skrev detta tidigare men nu får ni se vad jag gjorde med honom

https://www.youtube.com/watch?v=zZYglGNFNq4
Låter verkligen som Johan Hedenberg, ja.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 27 januari 2024 kl. 21:39:08Låter verkligen som Johan Hedenberg, ja.
Kan inte titulera honom något annat än Engelsk Version Av Johan Hedenberg, hittar seriöst ingen information om vilka som skapade spelet någonstans

MOA

Min nya älskade Jan Erik Aune❤

Steffan Rudvall

Är det möjligtvis någon som har tillgång till ljudklipp på Steve Kratz som Guld-Ivar Flinthjärta? Helst från båda säsongerna för om jag inte missminner mig så använder han inte samma röst.

MOA

Jag skrattade ihjäl mig åt detta för 6 år sedan

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 december 2023 kl. 21:46:30Kan vara hög tid att någon nu fixar ljudklipp från följande;

- Tim Burton's Alice i Underlandet (2010)

- Berättelsen om Askungen (2015)

- Skönheten och Odjuret (2017)

- Lejonkungen (2019)

- Peter Pan & Lena (2023)

- Den Lilla Sjöjungfrun (2023)

- Disney Princess Lego Castle Quest (2023)
Samt Lego Pixar som kom detta år.

Kommer kanske på mer senare...

Disneyfantasten

Kan någon fixa följande;

- Butters, Blygers och Prosits sångröster i 1982-års omdubbning av Snövit och De Sju Dvärgarna

- Alexander i 1995-års omdubbning av Pinocchio

- Grodan i 1986-års omdubbning av Bambi

- kören, Örnen, Ring-Kring-kören, alla Blommorna, Fågeln, Kommandören och Juryn i 1998-års omdubbning av Alice i Underlandet

- Taxi i 1989-års omdubbning av Lady och Lufsen

- Scottie (terriern), Prissys ägare, Cocos ägare, Stadsfolk & Princess (en av korna) i 1995-års omdubbning av Pongo och De 101 Dalmatinerna

- Älvpojken i 1998-års omdubbning av Taran och Den Magiska Kitteln

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2024 kl. 20:52:46Kan någon fixa följande;

- Butters, Blygers och Prosits sångröster i 1982-års omdubbning av Snövit och De Sju Dvärgarna

- Alexander i 1995-års omdubbning av Pinocchio

- Grodan i 1986-års omdubbning av Bambi

- kören, Örnen, Ring-Kring-kören, alla Blommorna, Fågeln, Kommandören och Juryn i 1998-års omdubbning av Alice i Underlandet

- Taxi i 1989-års omdubbning av Lady och Lufsen

- Scottie (terriern), Prissys ägare, Cocos ägare, Stadsfolk & Princess (en av korna) i 1995-års omdubbning av Pongo och De 101 Dalmatinerna

- Älvpojken i 1998-års omdubbning av Taran och Den Magiska Kitteln
Alexander från Pinocchios omdubbning tror jag finns i Pinocchio-tråden. :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2024 kl. 20:41:05Samt Lego Pixar som kom detta år.

Lego Pixar-röstprover finns i Dropbox-mappen. :)

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  4 november 2024 kl. 21:30:17Alexander från Pinocchios omdubbning tror jag finns i Pinocchio-tråden. :)
Hittade det inlägget nu;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=614.msg25656#msg25656

Jag har lyssnat och lyssnat, men lyckas aldrig bli riktigt klok på vem rösten kan tänkas vara, det fanns inte ens bevarat hos KM Studio...

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2024 kl. 21:45:26Hittade det inlägget nu;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=614.msg25656#msg25656

Jag har lyssnat och lyssnat, men lyckas aldrig bli riktigt klok på vem rösten kan tänkas vara, det fanns inte ens bevarat hos KM Studio....
Ja, jag håller med, rösten är bekant, men ändå kan jag inte placera den.  :(

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2024 kl. 20:41:05Samt Lego Pixar som kom detta år.

Om du inte hittar åt röstproverna från Lego Pixar så bifogar jag de till det här inlägget. De andra i din lista har jag för avsikt att göra röstprover på i framtiden.  ^^

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  4 november 2024 kl. 21:50:34Om du inte hittar åt röstproverna från Lego Pixar så bifogar jag de till det här inlägget. De andra i din lista har jag för avsikt att göra röstprover på i framtiden.  ^^
Kim Sulockis McQueen var mycket bättre än jag hade väntat mig.

Steve Kratz som Magister Rocka, Irene Lindh som Häxan, Robin Fajardo (som jag aldrig förut hört talas om) som Hector och Sharon Dyall som Mama Imelda tycker jag var bra.

Däremot tycker jag inte att Beata Hedman som Merida och Kajsa Reingardt som Doris lät särskilt lyckade, och den sistnämnda brukar annars göra mycket bra dubbningsprestationer.