Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 juni 2024 kl. 21:30:19Efter att ha sett om Långbens gamla gäng måste jag säga Petter i den är han en riktig djurplågare och otrevlig granne överlag
Han är riktigt bra spelad av Anders Lönnbro, har han dubbat något annat? Här ett riktigt roligt klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=7JpkzsdQiOI

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 16 juni 2024 kl. 22:03:36Han är riktigt bra spelad av Anders Lönnbro, har han dubbat något annat? Här ett riktigt roligt klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=7JpkzsdQiOI
Apropå det jag sa med djurplågare Petter ska föreställa en katt och han har en hund som husdjur Långben ska föreställa hund och har en katt som husdjur.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 juni 2024 kl. 22:21:20Apropå det jag sa med djurplågare Petter ska föreställa en katt och han har en hund som husdjur Långben ska föreställa hund och har en katt som husdjur.
LoL

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2024 kl. 21:26:36Jag förstår hur det känns för precis samma känsla har jag för Pilen och Domaren i Rudolf Med Den Röda Mulen Filmen (1998 ) av Goodtimes Entertainment;

Pilen är så taskig mot Rudolf, både i skolan (tillsammans med alla andra elever utom Zoey) och även under tävlingen när de är äldre, bara för hans röda mule, under tävlingen välter han omkull alla enmassa nissar och provocerar Rudolf till att få hans mule att lysa, allt detta är fusk, och sen att Domaren diskvalificerar Rudolf för hans lysande röda mule, jag menar, det där med att Pilen kör omkull massa nissar inte är mot reglerna men att de råkar ha en lag som bara gäller för Rudolf, och sen att Domaren utser Pilen till vinnare när han inte ens kom tvåa, och att båda dessa karaktärer var med och sjöng Rudolf-låten i slutet tycker jag inte var "earned", man kunde lika gärna sätta båda i Stormellas is-fängelse.
Det borde dom verkligen.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 december 2023 kl. 19:05:33Ja den kärringen som e så självisk att hon hamnar i fällan från en körv. Allra värst i Astrid Lindgrens värld e förstås Bajs Karlsson men jag har redan uttryckt mina åsikter om honom,svårt & hitta nån som gillar den karaktären
Någon som bor i min lägenhet som fyllde år idag sa också att hon inte gillar Karlsson, eftersom han är rätt elak och otrevlig.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 september 2024 kl. 21:18:40Någon som bor i min lägenhet som fyllde år idag sa också att hon inte gillar Karlsson, eftersom han är rätt elak och otrevlig.
Nja, han är väl lite dryg och självupptagen, och Ofta väldigt busig, hans själviskhet brukar ställa till problem för andras (i detta fallet Lillebrors) bekostnad, i synnerhet när de andra envisas med att säga att han inte finns, men senare motbevisas det att han finns.

Disneyfantasten

Alfred (Pettssons storebror), han våldgästar hos Pettsson och Findus, har en överdrivet högfärdig personlighet, tvingar honom att hålla hans hönor inlåsta bara för att han själv inte tål fåglar, av samma orsak säger han till Pettson att skjuta en Uggla, han tvingar Pettsson att släpa efter honom när de ska ut i sjön för att fiska, han äter upp alla köttbullar till lunch så att det inte blir något över till Pettsson och Findus.

(han är dock bara med i ett "avsnitt", och hur det än är så lyckas Pettsson, Findus, hönorna och Gustavsson att lura iväg honom så att han åker hem till sig)

Skådespelaren, Lasse Brandeby, gör iallafall en bra prestation.  :)

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 oktober 2024 kl. 11:37:51Alfred (Pettssons storebror), han våldgästar hos Pettsson och Findus, har en överdrivet högfärdig personlighet, tvingar honom att hålla hans hönor inlåsta bara för att han själv inte tål fåglar, av samma orsak säger han till Pettson att skjuta en Uggla, han tvingar Pettsson att släpa efter honom när de ska ut i sjön för att fiska, han äter upp alla köttbullar till lunch så att det inte blir något över till Pettsson och Findus.

(han är dock bara med i ett "avsnitt", och hur det än är så lyckas Pettsson, Findus, hönorna och Gustavsson att lura iväg honom så att han åker hem till sig)

Tur att han åtminstone får karma skickad på sig. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 oktober 2024 kl. 11:37:51Alfred (Pettssons storebror), han våldgästar hos Pettsson och Findus, har en överdrivet högfärdig personlighet, tvingar honom att hålla hans hönor inlåsta bara för att han själv inte tål fåglar, av samma orsak säger han till Pettson att skjuta en Uggla, han tvingar Pettsson att släpa efter honom när de ska ut i sjön för att fiska, han äter upp alla köttbullar till lunch så att det inte blir något över till Pettsson och Findus.

När är han med i Pettson & Findus? Visste inte ens att Pettson hade en brorsa

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 25 oktober 2024 kl. 15:27:48När är han med i Pettson & Findus? Visste inte ens att Pettson hade en brorsa
Han är med i Kattonauten.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 25 oktober 2024 kl. 16:47:43Han är med i Kattonauten.
Inte sett den än men sparade den på Telia Play för att det inte fanns så många andra animerade filmer att titta på

gstone

jag fattar verkligen varför du tycker illa om honom
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Jag minns honom. Minns att han var väldigt jobbig, och att han vill att en uggla ska dö låter väldigt överdrivet utav honom tycker jag... 

Påminner mig lite om min farsa när han brukar komma på besök. Åtminstone så är han inte i Alfreds nivå, tack och lov... 

Minns hur hönorna låtsas att vara vilda och att Gustavsson är vildtuppen. ;D

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 25 oktober 2024 kl. 22:41:41Jag minns honom. Minns att han var väldigt jobbig, och att han vill att en uggla ska dö låter väldigt överdrivet utav honom tycker jag...

Påminner mig lite om min farsa när han brukar komma på besök. Åtminstone så är han inte i Alfreds nivå, tack och lov...

petteson har en pappa ??!

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 25 oktober 2024 kl. 22:41:41Jag minns honom. Minns att han var väldigt jobbig, och att han vill att en uggla ska dö låter väldigt överdrivet utav honom tycker jag...

Vilken farsa, holy shit, vill verkligen inte se Alfred nu