Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 februari 2025 kl. 13:49:27Okej, här har jag gjort lite uppdateringar;
Ok jag förstår dom flesta (även om jag inte sett alla), många av dom är ju dock meningen att man ska ogilla.

Men, vad är det för fel med Chowder och Kick Buttowski  ???
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  8 november 2025 kl. 20:55:30Ok jag förstår dom flesta (även om jag inte sett alla), många av dom är ju dock meningen att man ska ogilla.

Vem är för övrigt enda animerade karaktären där alla andra är live action på sista collaget?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  8 november 2025 kl. 21:09:58Vem är för övrigt enda animerade karaktären där alla andra är live action på sista collaget?
Eremiten från Quack Pack.

Anledningen till att jag satte honom i den fjärde bilden var för att det inte fanns så mycket plats för honom på den tredje bilden.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  8 november 2025 kl. 20:55:30Ok jag förstår dom flesta (även om jag inte sett alla), många av dom är ju dock meningen att man ska ogilla.

Moderna tecknade serier är inte direkt hans grej.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  8 november 2025 kl. 22:30:29Moderna tecknade serier är inte direkt hans grej.
Även om det ligger något i det du säger, så är det inte det som det beror på, jag gillar många serier, både tecknade och live-action, det finns bra serier både från förr och i modernare tid, jag drar självklart inte precis allt över en kam, men jag skulle argumentera att de flesta produktioner generellt (undantag animerade storfilmer från Disney och Pixar) varierar med sina produktioner, till exempel att animationen ibland inte alls är särskilt vacker att titta på, att karaktärerna känns så himla tunna eller är irriterande och i vägen, att de saknar humor (fast humor är förstås alltid subjektiv) eller (i live-action sitcoms) känns händelselösa då det inte finns någon riktig handling i dem, sen brukar det hos många studios massproduceras och känns inte alltid särskilt påkostade.

Disneyfantasten

Ser om Elena Från Avalor just nu och även om jag fortfarande tycker väldigt mycket om serien så har jag kommit fram till att jag (utöver tidigare nämnda Armando) inte heller är vidaee förtjust i Esteban eller Gabe, båda känns på tok för dryga, Esteban tycker jag förresten lider av ungefär samma problem som Cedric i Sofia Den Första (vilket även märks i seriens tredje säsong) och Gabe känns som att han alltid ska lägga sig i allt som Elena gör och känns lite väl överbeskyddande.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 februari 2025 kl. 13:49:27Okej, här har jag gjort lite uppdateringar;
Och jo, jag är självklart väl medveten om att antagonister inte är meningen att man ska "gilla", men som jag tidigare konstaterat så känns vissa antagonister mest bara förargande och är således "övergränsfall", och en del antagonister är istället väldigt svaga som antagonister överlag.

Sedan finns det även massor av antagonister som ändå fungerar väl och lyckas väl i sina roller.