Jag vet att det har hänt att Eurotroll dubbat åt Nickelodeon, men det är nog betydligt vanligare med KM Studio och SDI Media. Det sistnämnda gissar jag är en gammal kvarleva sen forna tider, då Nickelodeon under kanalens barndom (d.v.s. från 1996 och ett flertal år framåt) nästan enbart anlitade Mediadubb International - och efter diverse uppköp är det ju i princip samma företag som SDI Media idag.
Jag förmodar att det enda sättet att få reda på vilken studio som har dubbat serien är att fråga runt till de olika bolagen. Gör du ett försök att få fram dubbningscredits, Daniel? Tråkigt att en del av bolagen har för vana att helt ignorera förfrågningar.
Jag ska göra ett tappert försök.

Tyvärr lämnar SDI Media inte ut uppgifter till någon annan än deras kunder, så om det är dem är enda möjligheten att försöka få tag i någon levande människa på Nickelodeon eller på MTV Networks i Stockholm (som ansvarar för den svenska versionen av Nickelodeon, liksom MTV, VH1 och Comedy Central).
I stort sett alla andra dubbningsföretag brukar förr eller senare lämna ut uppgifter, men det kan variera mycket hur lång tid det tar - att få svar från BTI Studios har exempelvis för mig tagit allt från en halvtimme till tre veckor... Ett bra ställe att börja på är förmodligen KM Studio i Karlskoga, i och med att de dubbat mycket för Nickelodeon och brukar svara snabbt.
Eftersom Telenor inte tycks distribuera Nickelodeon i HD ska jag försöka kombinera det svenska ljudspåret från Nickelodeon med bilden från ZDF. Tyvärr har ZDF tysk bildversion med tyska för- och eftertexter, men det gör kanske inte så mycket.
Såvitt jag vet verkar Nickelodeon inte sända i HD av någon operatör i Sverige eller Norge - mycket märkligt, med tanke på att de flesta operatörer i Danmark har sänt Nickelodeon i HD i flera års tid... Det är ju samma situation med Disney Channel, som aldrig officiellt sänts i HD i Sverige (bara Com Hems "fullösning" med dansk bild och utbytt ljudspår), medan den i flera års tid sänts i HD i Danmark.
Finns det ingen Play-tjänst eller streamingtjänst i världen som har serien med engelskspråkigt originalljud? Det hade man ju verkligen velat höra, utöver den svenska dubbningen (som i och för sig verkar ganska välgjord)...
Finns det ingen engelskspråkig källa att synka bilden till vore nog det näst bästa alternativet om någon i Danmark kunde spela in serien, så får man både HD-bild och dessutom det danska talet.
För övrigt tycker jag det är tråkigt att Nickelodeon fortfarande inte har någon vettig Play-tjänst värd namnet, utan bara har ett fåtal videor på sin sajt och oftast bara enstaka avsnitt av varje serie. I dagens läge, då allt färre personer faktiskt ser linjära TV-sändningar på rätt tid, utan de flesta antingen spelar in eller använder Play-tjänster, så känns det ganska otidsenligt att Nickelodeon (precis som bl.a. Disney Channel) inte har någon liknande tjänst som SVT Play eller Viafree; där majoriteten av de sända serierna finns och där alla avsnitt återfinns under en viss tid från utsändningen.
Men för mig som missat serien fram tills nu var det ju i och för sig räddningen att avsnitt 1 finns på Nickelodeons svenska webbsida (men verkar tyvärr inte finnas på den norska eller danska), så kan jag spela in från och med det andra avsnittet i afton.