Författare Ämne: Min Disney-VHS-samling  (läst 430 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anders M Olsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 056
    • Visa profil
    • Disneyania / D-zine
SV: Min Disney-VHS-samling
« Svar #15 skrivet: 24 mars 2019 kl. 07:22:49 »
På nätet finns boavideo.com som är en riktig guldgruva där det både finns gamla hyr- och köpfilmer.

Det gäller dock att läsa noga vad som säljs, för en del är bara insticken (omslagen) utan själva filmen. Missar man det kan det bli en obehaglig överraskning när varan kommer!

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 420
  • Kön: Man
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 24 mars 2019 kl. 07:30:49 »
På nätet finns boavideo.com som är en riktig guldgruva där det både finns gamla hyr- och köpfilmer.

Det gäller dock att läsa noga vad som säljs, för en del är bara insticken (omslagen) utan själva filmen. Missar man det kan det bli en obehaglig överraskning när varan kommer!

Tack för rådet, jag har då och då kollat på hemsidan för inspiration… (men jag brukar aldrig handla på nätet, så jag hade inte kunnat köpa något där ändå)

Nuförtiden är det väl i stort sett bara second-hand-butiker, loppisar och Tradera som gäller för att få tag i VHS-filmer, och det börjar tyvärr inte vara helt enkelt att få tag i VHS-filmer längre... :( För loppisar är det ju inte riktigt rätt årstid än, men till sommaren kan man göra fynd där om man har (ganska mycket) tur.

Ja, jag vet redan att det bara är Second Hand affärer, loppisar och Tradera som gäller för VHS och det är i just Second Hand affärer som jag letar…

Jag märker också att det börjar bli svårare att få tag i VHS-filmer, det var bättre förr… (jag är dock inte den som ger upp i första taget)

Men tack för ditt råd med sommaren…

(jag ska dock ändå fortsätta leta för jag har mycket kvar att samla)

Jag har dock letat i Malmö (där jag bor)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 7 212
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 24 mars 2019 kl. 07:37:58 »

Jo, på Boavideo kan man hitta en hel del; även om priserna ofta är i dyraste laget.

Men som sagt, det gäller att vara väldigt uppmärksam på det man hittar där genom sökning, då det ofta bara är omslagen... :( Om man söker ogenom kategorierna på sidan är det väldigt tydligt vad som bara är instick, då det har en särskild kategori, men om man gör en sökning är det inte alls lika solklart.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 536
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 24 mars 2019 kl. 11:49:37 »
Fast jag har ibland handlat där en hel del och när jag försökt handla där en gång så har iallafall ägaren sagt innan till mig att det bara är ett omslag om det är det jag vill ha.  :o

Utloggad moviefan

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 379
  • Kön: Kvinna
  • Välkomna till min egna blogg
    • Visa profil
    • Min Blogg
« Svar #19 skrivet: 16 april 2019 kl. 19:06:18 »
Har ni köpt någon gång på marketplace på fb ?