Författare Ämne: Önska creditlistor  (läst 199757 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 7 647
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Önska creditlistor
« Svar #1215 skrivet: 12 september 2019 kl. 17:03:19 »
Kommer du att få tag på credits till den här filmen som har premiär 13 September

Förresten så står det att Sandrew distribuerar den, men har inte dom gått i konkurs för länge sen
Nu har jag precis fått svenska, norska, danska och finska creditlistor på Felix på vilda äventyr. Glädjande nog var det inga svårigheter att få tag i credits från "nya" Sandrew Metronome, som enbart håller till i Danmark - jag fick napp på första försöket, med första bästa personen jag chansade att maila till. :)

Den svenska creditlistan kommer jag publicera vid nästa uppdatering; förhoppningsvis ikväll eller imorgon (med tanke på att filmen ju har premiär imorgon). Vill någon ha norska, danska och/eller finska credits, så säg bara till.

Tyvärr ser det dock inte ut som att jag kommer att kunna recensera den här filmen, då den inte verkar gå upp på biografen i Skellefteå; eller åtminstone inte samtidigt som resten av Sverige. :(

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 085
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
« Svar #1216 skrivet: 12 september 2019 kl. 20:13:13 »
Visst kan det finnas dubbcredits under eller efter sluttexterna på filmen, men när det gäller Nordisk Film vet jag inte hur stor den chansen är.

Det enda jag har hittat än så länge om rösterna är några biobokningssidor, som anger följande om Playmobile - Filmen:
"Svenska röster: Julia Kedhammar, Theodor Strid, Anton Körberg"

Men det lär väl vara fler än de tre som medverkar, och vem som spelar respektive rollfigur lär vi knappast få veta förrän tidigast 2 - 3 dagar innan premiären.

Jag haiyya 7 av rösterna till filmen

Mariette Hansson
Andreas Weise
 Julia Kedhamm
bloggaren Jessica Lagergren.
Claudia Galli Concha
Aton Körberg
och Theodor Strid

Den sista är en barnskådespelare som endast gör röster från vad jag kunde hitta om honom på nätet.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 192
    • Visa profil
« Svar #1217 skrivet: 12 september 2019 kl. 21:11:28 »
Visst kan det finnas dubbcredits under eller efter sluttexterna på filmen, men när det gäller Nordisk Film vet jag inte hur stor den chansen är.

Det enda jag har hittat än så länge om rösterna är några biobokningssidor, som anger följande om Playmobile - Filmen:
"Svenska röster: Julia Kedhammar, Theodor Strid, Anton Körberg"

Men det lär väl vara fler än de tre som medverkar, och vem som spelar respektive rollfigur lär vi knappast få veta förrän tidigast 2 - 3 dagar innan premiären.

Vad kul att höra att Anton Körberg ska vara med i en dubbning igen.  ;D

Inloggad Simon Axelsson

• Filmfan
  • Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 177
  • Före detta Anonym, nu inte. Tacka Zeus, eller inte
    • Visa profil
« Svar #1218 skrivet: 12 september 2019 kl. 21:17:13 »
Vad kul att höra att Anton Körberg ska vara med i en dubbning igen.  ;D

Det var la inte så värst länge sedan han dubbade? Han gör väl rösten i alla Draktränaren-filmerna, varav den tredje släpptes i Februari, om jag inte minns fel.
Själv är jag dock inte ett dugg intresserad av Playmobile - Filmen, tycker den ser högst medioker ut. Får väl ta och se den vid ett senare tillfälle, tänker inte se den på bio och det finns annat jag ser mycket mer fram emot.
”I am inevitible”
”Great success”

Inloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 286
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #1219 skrivet: 14 september 2019 kl. 18:17:52 »
Jag har tyvärr totalt glömt bort allt detta, då det varit så fullt upp med jobb och annat... :(

Jag ska ordna det snarast.

Hur har det gått med Disney-Prinsessor Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar? (jag kan inte hitta den bland Svenska röster och credits)

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1220 skrivet: 16 september 2019 kl. 15:33:56 »
Jag vill inte låta otrevlig så förlåt.

Men jag skulle helst vilja ha credits till Playmobil filmen innan söndagen.

Det vore värdigt bra om du kunde ordna detta !

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #1221 skrivet: 16 september 2019 kl. 23:13:20 »
Jag mailade till Sandrew Metronomes presskontakt för några dagar sedan angående Playmobil: The Movie, men har tyvärr inte fått något svar alls än. :(

Om hen inte svarar inom ett par dagar kommer jag undersöka och se om det kan finnas någon annan på företaget, som är lämpligare att prata med. Mycket mer än så kan jag inte göra, men jag gör allt jag kan i alla fall. :)

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1222 skrivet: 18 september 2019 kl. 16:27:32 »

Tror nog inte att Cats kommer att dubbas, de enda musikaler som verkar dubbas nu för tiden är Disney-filmer. Bara för att lättillgängliga svenska låttexter finns måste inte filmen dubbas, Mamma Mia-filmerna till exempel hade ju också lättillgängliga svenska låttexter men de var inte dubbade, de svenska texterna var endast med som undertexter. Tror inte detta är en Oscars-värdig film, ser mer ut att vara till för att underhålla mindre barn, om så är fallet lär den knappast vara konstnärlig, den är dessutom baserad på en musikal och kommer därför inte få en Oscarsnominering ändå då den är långt ifrån originell.
Hur hör Hugo hit förresten?

Men alla sånger i Mamma Mia filmerna är ju av ABBA. Så du hade väl redan svenskatexter till att början ?

Inloggad Simon Axelsson

• Filmfan
  • Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 177
  • Före detta Anonym, nu inte. Tacka Zeus, eller inte
    • Visa profil
« Svar #1223 skrivet: 18 september 2019 kl. 16:29:13 »
Men alla sånger i Mamma Mia filmerna är ju av ABBA. Så du hade väl redan svenskatexter till att början ?

Inte alla... Flera av låtarna har tidigare endast gjorts på Engelska
”I am inevitible”
”Great success”

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1224 skrivet: 18 september 2019 kl. 17:36:12 »
Inte alla... Flera av låtarna har tidigare endast gjorts på Engelska

Det var verkligen en överraskning !!

Jag var särker rätt på att  när dom gjorde låtarna gjord dom både svensk och engelsk version.

Men jag borde förstått lite av översättning i Mamma Mia musikalen passar lite för bra in handling för vara tidigare gjorda

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1225 skrivet: 20 september 2019 kl. 13:16:50 »
Någon som har en rollista för Playmobil filmen än ?

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #1226 skrivet: 20 september 2019 kl. 13:27:35 »
Någon som har en rollista för Playmobil filmen än ?
Jag har precis fått creditlista för Playmobil: Filmen, och kommer publicera den vid nästa uppdatering. :)

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1227 skrivet: 21 september 2019 kl. 00:17:15 »
Jag har precis fått creditlista för Playmobil: Filmen, och kommer publicera den vid nästa uppdatering. :)

Vad himla kul ! Hoppas det blir innan 15.00 på söndag !

Inloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 286
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #1228 skrivet: 21 september 2019 kl. 00:38:04 »

Glöm då inte att ta med Disney Prinsessor Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar!  :) (förlåt om jag är tjatig, men jag längtar verkligen efter att få se dess rollista på Dubbningshemsidan, den finns iallafall på Disneyania!  :) )

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 192
    • Visa profil
« Svar #1229 skrivet: 21 september 2019 kl. 09:00:39 »
Hade du nånsin velat göra en video och lägga upp på exempelvis Youtube eller så här där du visar hur det ser ut när du lägger upp en creditslista eller något liknande under en uppdatering??  :)