Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Daniel !

Kan du få crediits til filmerna Operation Nordpolen och  till En pudel i flocken ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 april 2021 kl. 19:50:57
Daniel !

Kan du få crediits til filmerna Operation Nordpolen och  till En pudel i flocken ?
Hmm, jag trodde att jag redan hade fått fram creditlista till Operation Nordpolen, men jag hittar inget i Inkorgen om det, så kanske blev det bortglömt... :(

Jag ska kontakta Noble Entertainment om den genast. :)

En pudel i flocken verkar väl ska ha biopremiär nästa onsdag (28 april), om de inte hinner ändra sig innan dess på grund av att Filmstadens biografer då fortfarande är stängda. Den distribueras av Lucky Dogs, så jag kontaktar dem när premiären börjar närma sig. :)

gstone

Kan du få credits till Ainbo: Amazonas väktare när den kommer ut ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 april 2021 kl. 19:38:31
Kan du få credits till Ainbo: Amazonas väktare när den kommer ut ?
Såvitt jag vet distribueras Ainbo: Amazonas väktare av Noble Entertainment, så jag hoppas och tror att de fortfarande är hjälpsamma så att det går att få tag i credits till den också. :)

Men det märker vi snart, för den filmen har alltså samma distributör som Operation Nordpolen - så om det går att få fram creditlista till den, så bör det gå även till Ainbo: Amazonas väktare...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 april 2021 kl. 11:58:34
Jag vill ha credits till Operation Nordpolen !
Nu har jag fått creditlista till Operation Nordpolen från Noble Entertainment, och har publicerat den. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/operation-nordpolen/

Samtidigt har jag också publicerat creditlista till den franska tecknade filmen Maronas fantastiska resa, som har biopremiär imorgon (eller tekniskt sett idag) på de orter som har öppna biografer - en dubbning som verkar intressant med åtminstone ett par mycket oväntade skådespelare...
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/maronas-fantastiska-resa/

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 april 2021 kl. 02:10:15
Samtidigt har jag också publicerat creditlista till den franska tecknade filmen Maronas fantastiska resa, som har biopremiär imorgon (eller tekniskt sett idag) på de orter som har öppna biografer - en dubbning som verkar intressant med åtminstone ett par mycket oväntade skådespelare...
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/maronas-fantastiska-resa/

Klara Söderberg är medlem i bandet First Aid Kit.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 april 2021 kl. 12:00:56
Klara Söderberg är medlem i bandet First Aid Kit.
Precis, hon är ena halvan av fantastiska First Aid Kit - och det här är hennes dubbningsdebut. :) Synd bara att inte syrran Johanna är med också...

Och Ebbot Lundberg var som bekant sångare och låtskrivare i det klassiska numera nedlagda bandet The Soundtrack of Our Lives - som jag för övrigt såg live på en av deras avskedskonserter på Trästockfestivalen i Skellefteå 2012. Han har varit med som skådespelare i enstaka svenska produktioner, men mig veterligen inte i någon dubbning förut.

Jag hade för övrigt gärna gått och sett Maronas fantastiska resa på bio om bara smittspridningen varit lite lägre, men som läget är just nu får man nog lov att avvakta... :(

gstone

Vilka är rösterna i Mannen från Buttonwillow ?

Jag kollat och det fanans både en textade VHS och en som var dubbade tilll Sveneka

Dom ser dock nästa identiska ut.

gstone

Jag skulle gärna vilja ha credits till filmen Air Bud räddar spelet (1998)!

Den hade svensk tal på VHS, Dock inte på dvd  :-\

Skulle någon kunna få fram en rollista för Air Bud räddar spelet (1998) ?

Jag vill särskilt veta vilka som spelar Fred Davis och Phil Phil !

gstone

Jag skulle vilja ha credits till filmen Air Bud 2 - räddar spelet !

Steffan Rudvall

Daniel, kan du be att få rollistorna till Länge Leve Kung Julien tv-serierna från Eurotroll?

gstone

Kommer du kunna få credits till En pudel i flocken i helgen ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 april 2021 kl. 22:44:16
Kommer du kunna få credits till En pudel i flocken i helgen ?
Jag har pratat med distributören Lucky Dogs idag, och de hade tyvärr ingen creditlista till En pudel i flocken än men skulle försöka få fram en sådan så fort som möjligt. :)

Förhoppningsvis kommer den under morgondagen, med tanke på att filmen har premiär på onsdag - eller åtminstone på de orter där biografer faktiskt har öppet på vardagar; på en del av Svenska Bios biografer är det bara öppet på helger just nu (och de flesta andra biografer utöver Svenska Bio har ju stängt)... :(

Som parentes kan jag dock tycka att det är märkligt om distributören inte fått creditlista från dubbningsstudion tillsammans med det färdiga ljudspåret, med tanke på att kollektivavtalet med Teaterförbundet tydligt uppger att studion har skyldighet att skicka svensk creditlista till kunden tillsammans med den färdiga produkten...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 april 2021 kl. 22:54:17
Jag har pratat med distributören Lucky Dogs idag, och de hade tyvärr ingen creditlista till En pudel i flocken än men skulle försöka få fram en sådan så fort som möjligt. :)

Kommer filmen ha credits på bio ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 april 2021 kl. 12:57:48
Kommer filmen ha credits på bio ?
Ingen aning, jag har inte sett den...

Fast jag vill minnas att de flesta filmer som Lucky Dogs distribuerar inte brukar ha utsatta dubbcredits... :(