Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2022 kl. 01:21:21
Har du alla fyra filmerna i Kul med engelska? Själv har jag tre av dem, men har letat efter den fjärde i fem års tid (på bl.a. Tradera, loppisar och second hand-affärer) utan framgång... :(

Det är just därför jag inte lagt till dem till Svenska röster och credits, då jag har avvaktat tills jag lyckats få tag i den fjärde volymen - som jag trodde skulle bli enkelt, men som aldrig dykt upp någonstans alls...
Vi har tur - SF Studios hade kompletta svenska credits till Hotell Transylvanien: Ombytta roller, och jag har fått creditlista. Den kommer vid nästa uppdatering av sajten. :)

På Amazon Prime Video finns ju tyvärr inga som helst dubbcredits på något språk alls i världen, trots att filmen är dubbad på 32 olika språk...

Då återstår norska, danska och finska credits som jag tyvärr inte har - men kanske går det att få fram via SF Studios lokala kontor i Norge, Danmark och Finland.

Jepp jag har alla fyra volymerna och creditsen jag länkade visas efter filmen på varje VHS!  :)

PS: Vilken av volymerna är det du inte har? DS

Och så en fråga till; vad har du att säga angående Mighty Ducks The Movie?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 januari 2022 kl. 08:49:38
PS: Vilken av volymerna är det du inte har? DS
Jag har Familj och matt, Kropp och kläder och Skola och motsatser, så det måste alltså vara Stad och hus som saknas - den har jag aldrig sett på någon second hand-affär eller loppis, och heller inte på Tradera eller Blocket. :(

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2022 kl. 09:27:13
Jag har Familj och matt, Kropp och kläder och Skola och motsatser, så det måste alltså vara Stad och hus som saknas - den har jag aldrig sett på någon second hand-affär eller loppis, och heller inte på Tradera eller Blocket. :(

Alla fyra volymerna köpte jag i Second Hand affärer!  :)

Sedan finns det också volymer där Nalle Puh, Anden samt Timon & Pumbaa är värdar men dessa har aldrig givits ut i Norden;

https://disneyinfo.nl/images/laserdiscs/pila-1451-front.jpg

(OBS! Kan inte hitta bilden på den där Timon och Pumbaa var värdar)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 januari 2022 kl. 09:42:48
Alla fyra volymerna köpte jag i Second Hand affärer!  :)
Det är säkert lättare att hitta åt filmerna om man bor i större orter än Skellefteå. Här finns det just nu två second hand-affärer som har VHS-filmer, varav bara en har mer än ett fåtal. Det finns en tredje second hand-affär, men där har jag inte sett till VHS-filmer på tre års tid, varför jag misstänker att de inte tar emot sådana (second hand-affärer säljer ju bara sådant som andra personer lämnar in, från exempelvis dödsbon och liknande).

Oturligt nog ser jag att just Stad och hus har funnits på Tradera i en auktion som gick ut den 4 januari i år - den måste jag helt ha missat i och med jul- och nyårshelgerna... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2022 kl. 01:21:21

Det är just därför jag inte lagt till dem till Svenska röster och credits, då jag har avvaktat tills jag lyckats få tag i den fjärde volymen - som jag trodde skulle bli enkelt, men som aldrig dykt upp någonstans alls...
Vi har tur - SF Studios hade kompletta svenska credits till Hotell Transylvanien: Ombytta roller, och jag har fått creditlista. Den kommer vid nästa uppdatering av sajten. :)

På Amazon Prime Video finns ju tyvärr inga som helst dubbcredits på något språk alls i världen, trots att filmen är dubbad på 32 olika språk...

Då återstår norska, danska och finska credits som jag tyvärr inte har - men kanske går det att få fram via SF Studios lokala kontor i Norge, Danmark och Finland.

Är Dan Ekborg tillbaka ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2022 kl. 21:24:20
Är Dan Ekborg tillbaka ?
Jag tror inte hans karaktär i den här filmen. Jag har dock inte sett den så jag vet inte säkert.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2022 kl. 21:28:07
Jag tror inte hans karaktär i den här filmen. Jag har dock inte sett den så jag vet inte säkert.

Däremot hann Gunnar Ernblad spela sin roll innan han gick bort, det kan Daniel Hofversberg intyga!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2022 kl. 21:28:07
Jag kollade upp det och Van Helsing är tydligen med.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2022 kl. 21:24:20
Är Dan Ekborg tillbaka ?
Ja, Dan Ekborg spelar återigen Van Helsing. :)

Creditlista kommer vid nästa uppdatering, troligtvis imorgon men det kan dröja till måndag.

gstone

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 januari 2022 kl. 00:51:08
Creditlista kommer vid nästa uppdatering, troligtvis imorgon men det kan dröja till måndag.

Hur går det med uppdateringen?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 17 januari 2022 kl. 22:27:40
Hur går det med uppdateringen?
Jag har tyvärr blivit sjuk, så det kommer att dröja lite... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 januari 2022 kl. 03:07:03
Jag har tyvärr blivit sjuk, så det kommer att dröja lite... :(

Stackars lilla Daniel :'(