Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Tack så mycket - det uppskattar jag, då det tydligen inte finns bevarat officiella listor om vem som spelar respektive rollfigur i Mupparna i rymden.

Den enda skådisen som stod med på creditlistan som du inte hade skrivit någon rollfigur för är Bo Christer Hjelte - någon aning vilken/vilka rollfigur(er) som han spelar? Vilka karaktärer är det som återstår, utöver de du skrivit upp?

TonyTonka

Tyvärr har jag ingen koll på hur Bo Christer Hjeltes röst låter men han skulle möjligen kunna spela Bubba, ledaren över råttorna som Rizzo hamnar hos. Bubba låter dock inte som någon av de andra som nämns på creditslistan. Därutöver finns det inga fler karaktärer som jag inte skrev upp. Däremot är jag inte 100% säker på Animals röst då han i princip morrar sina repliker. Men jag är rätt säker på Kenneth Milldoff. Jag fick dock först för mig att Adam Fietz gjorde rollen men han står inte ens på rollistan.

- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Oscar Isaksson

Jag är säker på att Ulf Peder Johansson gör Animals röst och några små bi-roller.

TonyTonka

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 24 september 2012 kl. 21:38:59
Jag är säker på att Ulf Peder Johansson gör Animals röst och några små bi-roller.

Nu när du säger det kan det mycket väl vara så. Det är som sagt inte lätt då Animals röst är kraftigt förställd.

Oscar Isaksson

Anledningen till att jag är så säker på är för att Ulf-Peder Johansson är Animals röst är för att han gör Skeletor i He-man, du kan ju kolla in några avsnitt om du känner dig tveksam.

TonyTonka

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 25 september 2012 kl. 08:32:25
Anledningen till att jag är så säker på är för att Ulf-Peder Johansson är Animals röst är för att han gör Skeletor i He-man, du kan ju kolla in några avsnitt om du känner dig tveksam.

Jag har tyvärr bara tillgång till Musicservices Vhs-utgåvor med He-Man.

Oscar Isaksson

Det finns några avsnitt att se på youtube med km-studios dubbning.

Experten

Experten

Vem som gör vem av raptorerna:

Experten

Önska Credits:
Croodarna

Daniel Hofverberg

20th Century Foxs långfilm Croodarna har ju inte premiär förrän i mars 2013, så det finns inte en chans att den dubbats färdigt redan nu. Eller finns det någonting annat än långfilmen med den titeln?

Experten

Kanske beror på att jag har SETT trailern ett antal gånger...

Experten

Angående Harry Potter och den Flammande bägaren: James Potter säger typ fem ord och inte mer...

Experten

Önska Credits:
Väx upp Timmy Turner.

Daniel Hofverberg

Citat från: Experten skrivet 23 januari 2013 kl. 07:22:46
Önska Credits:
Väx upp Timmy Turner.
Har den filmen verkligen sänts i svensk TV än? Det har i så fall gått mig helt förbi, och jag hittar ingenting om det. I vilken kanal sändes den, och när?