Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 juli 2023 kl. 22:42:58Jag frågar efterson verkar det son hela första säsången har svenskt tal på Disney Plus ;)

(Källa https://flixable.com/disney-plus/genre/series/?min-rating=0&audio=sv&min-year=1920&max-year=2022&order=date#filterForm)
Ja, serien har absolut svenskt tal på Disney+, men däremot inga svenska dubbcredits... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 juli 2023 kl. 22:40:52Tyvärr finns fortfarande inga nordiska dubbcredits på Disney+ i USA, så i dagsläget finns det tyvärr inget jag kan göra. :(

Men det vore uppskattat om någon som har tillgång till Playhouse Disney kunde skriva av de dubbcredits som med största sannolikhet lär visas under eftertexterna till serien där - det brukar ju visserligen bara vara röster i grupp samt regissör och översättare (oftast ingen tekniker och ibland inte ens dubbstudio), men är ändå betydligt bättre än ingenting.
:( :( :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 juli 2023 kl. 22:40:52Tyvärr finns fortfarande inga nordiska dubbcredits på Disney+ i USA, så i dagsläget finns det tyvärr inget jag kan göra. :(

Men det vore uppskattat om någon som har tillgång till Playhouse Disney kunde skriva av de dubbcredits som med största sannolikhet lär visas under eftertexterna till serien där - det brukar ju visserligen bara vara röster i grupp samt regissör och översättare (oftast ingen tekniker och ibland inte ens dubbstudio), men är ändå betydligt bättre än ingenting.
Disney Junior ;)

gstone

Det är verkligen trist med "Alice" och pappa verkar inte kuna ordna Dusney Hunior till mig

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 juli 2023 kl. 22:48:34Disney Junior ;)
Du har så rätt, jag glömde bort i hastigheten att kanalen bytt namn... :-[

gstone

Kan du få credits till Den magiska månresan ?

gstone

Skulle det gåoch få fram credits till Filmen Stinkisarna ?

Den kom ut rätt nykligen ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 15:34:31Skulle det gåoch få fram credits till Filmen Stinkisarna ?

Den kom ut rätt nykligen ;)
Jag kontaktade Studio S i samband med premiären i höstas, men fick tyvärr inget svar alls. :(

På bio fanns tyvärr bara creditering att den svenska versionen gjorts av Nordic United (efter sluttexterna), men inga övriga credits. Kanske går det att få fram någonting från dem, eller att jag kan försöka igen med att maila till Studio S - men nu är det ju semestertider, så räkna inte med att jag ska få något svar under juli månad. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 15:38:47Jag kontaktade Studio S i samband med premiären i höstas, men fick tyvärr inget svar alls. :(

På bio fanns tyvärr bara creditering att den svenska versionen gjorts av Nordic United (efter sluttexterna), men inga övriga credits. Kanske går det att få fram någonting från dem, eller att jag kan försöka igen med att maila till Studio S - men nu är det ju semestertider, så räkna inte med att jag ska få något svar under juli månad. :)
Så måste jag tvingas köpa den ? :( :'(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 15:40:38Så måste jag tvingas köpa den ? :( :'(
Det lär förmodligen inte hjälpa, för hade filmen inga dubbcredits på bio lär den knappast ha det på DVD - där finns förmodligen inte ens crediteringen av Nordic United kvar. :(

Men visst, är du jättebra på röstidentifiering och inte vill vänta på att jag ska försöka få svar från distributören eller dubbningsstudion, så för all del - det avgör du själv. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 15:43:19Det lär förmodligen inte hjälpa, för hade filmen inga dubbcredits på bio lär den knappast ha det på DVD - där finns förmodligen inte ens crediteringen av Nordic United kvar. :(

Men visst, är du jättebra på röstidentifiering och inte vill vänta på att jag ska försöka få svar från distributören eller dubbningsstudion, så för all del - det avgör du själv. :)
Men verkar så äcklig

Och så är den dyr !

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 15:44:46Men verkar så äcklig

Och så är den dyr !
Jag såg den på bio, och jag tyckte i alla fall att det var en bra film; om än något övertydlig.

Så jag vill själv ha den i min samling, men jag avvaktar tills filmen gått ner i pris - förmodligen borde den hamna under hundralappen inom några månader. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 15:47:06Jag såg den på bio, och jag tyckte i alla fall att det var en bra film; om än något övertydlig.

Så jag vill själv ha den i min samling, men jag avvaktar tills filmen gått ner i pris - förmodligen borde den hamna under hundralappen inom några månader. :)
Jag är rädd att den har mycket gross out humor  :(

Hade den det ?

Känd du igen några av rösterna ?

gstone

Går det att få credits till  Rabbit Academy – uppdrag rädda påsken ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 juli 2023 kl. 21:18:49Går det att få credits till  Rabbit Academy – uppdrag rädda påsken ?
Den filmen har faktiskt helt gått mig förbi, men jag kan kontakta Njutafilms och försöka få fram creditlista. :)