Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Kan jag föreslå att du lägger upp credits till Den Lille Prinsen (2015) ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 februari 2024 kl. 18:50:52Kan jag föreslå att du lägger upp credits till Den Lille Prinsen (2015) ?
Om du syftar på långfilmen, så trodde jag redan att jag hade det sedan flera år tillbaka; men jag hittar inte åt något...

Ska se om jag hittar åt dubbcredits till den.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 februari 2024 kl. 20:53:47Om du syftar på långfilmen, så trodde jag redan att jag hade det sedan flera år tillbaka; men jag hittar inte åt något...

Ska se om jag hittar åt dubbcredits till den.
Här  är cedits :D

SVENSKA RÖSTER

Piloten: Christian Fex

Flickan: Laura Jonstoij Berg

Flickans mamma: Sanna Sundqvist

Den lille prinsen: Leon Pålsson Sälling

Räven: Daniel Sjöberg

Ormen: Magnus Roosman

Rosen: Sanna Martin

Herr Prins: Andreas Rothlin Svensson

Kungen: Frej Lindqvist

Juryman: Gustav Levin

Ekonominyheterna: Magnus Mark

Affärsman: Claes Ljungmark

Högfärdig man: Kim Sulocki

ÖVRIGA RÖSTER

Björn Bengtsson

Magnus Roosman

Daniel Sjöberg

Magnus Mark

Sanna Martin

Anna Bromeé

Lovisa Blixt

Edwin Thunfors

PRODUKTIONSLEDARE

Niclas Ekstedt

RÖSTREGISSÖR

Daniel Sjöberg

MANUS ÖVERSÄTTARE

Vicki Benckert

INSPELNINGSTEKNIKER

John Kristiansson

INSPELNINGSSTUDIO

Dubberman, Stockholm

2016

SVENSK VERSION PRODUCERAD AV

Dubberman AB

gstone

Jag har många filmer jag önskar credits men dom kommer inte ut på några veckor eller månader så jag tänker inte fråga om dom ;D ;D

gstone

Jag önskar credits till Rallygänget - De snabba & de tuffa.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2024 kl. 20:48:32Jag önskar credits till Rallygänget - De snabba & de tuffa.
Den har väl premiär nästa fredag, så då ska jag maila Lucky Dogs inom några dagar. :)

Lucky Dogs har varit lite oberäkneliga, som ibland svarar på fem minuter och ibland inte alls, så det är bara att hålla tummarna - men det senaste året har de ändå varit ganska tillförlitliga...

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2024 kl. 12:06:24Jag har många filmer jag önskar credits men dom kommer inte ut på några veckor eller månader så jag tänker inte fråga om dom ;D ;D
Om det gäller kommande biofilmer vore det bra om du förvarnar runt 1 ½ - 2 veckor innan respektive premiär. :)

Gäller det kommande filmer på streaming eller fysiskt/VoD räcker det att du förvarnar ett par dagar innan premiär/release, för där brukar det nästan aldrig gå att få tag i credits innan premiären. Det enda undantaget är Scanbox, där det ofta brukar gå att få dubbcredits 2 - 3 veckor före release; i vissa fall ännu tidigare.

gstone

Jag önskar credirs till den nyare Ninjago serien på ViaPlay.

Serien har credits slutet vill jag minnas 

Men alla avsnitt tror har identiska credits ;)

Här en bild som hjälp 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 februari 2024 kl. 21:44:34Den har väl premiär nästa fredag, så då ska jag maila Lucky Dogs inom några dagar. :)

Lucky Dogs har varit lite oberäkneliga, som ibland svarar på fem minuter och ibland inte alls, så det är bara att hålla tummarna - men det senaste året har de ändå varit ganska tillförlitliga...
Om det gäller kommande biofilmer vore det bra om du förvarnar runt 1 ½ - 2 veckor innan respektive premiär. :) 
Om du inte får svar från Lucky Dogs kan jag gärna fota credits när jag ser filmen  :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2024 kl. 22:11:55Om du inte får svar från Lucky Dogs kan jag gärna fota credits när jag ser filmen  :D
Fast tyvärr är det inte helt ovanligt att filmer från Lucky Dogs helt saknar utsatta dubbcredits på bio... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 februari 2024 kl. 22:14:42Fast tyvärr är det inte helt ovanligt att filmer från Lucky Dogs helt saknar utsatta dubbcredits på bio... :(
Dom hade det sist jag såg en av deras filmer som var animerad och dubbade :D ;)

gstone

Hur går det med credits ?

Alltså när ungefär är nästa uppdatering ?

gstone

Önskar credits till Disney Channel serien Lab Rats.

gstone

Jag önskar credits till Disney Channel serien Harley i mitten.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 februari 2024 kl. 09:28:42Hur går det med credits ?

Alltså när ungefär är nästa uppdatering ?
Eftersom jag brukar ha mindre fritid på fredagar och lördagar (lördagar går ju nästan all tid bort till Melodifestivalen och Shetland), så har jag tänkt att försöka klämma in en uppdatering ikväll/natt; med de creditlistor som är klara för tillfället. :)