Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 februari 2024 kl. 11:45:42Jag önskar credits tilll den nya Avatar: The Last Airbender som kom ut på Netflix idag.
Självklart, det kommer vid nästa uppdatering. :)

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Hopps du få cerdits till Rallygänget snart 🙏🥺🫰

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 februari 2024 kl. 13:55:01Jag önskar credits till den nya Bakugan serien på Netflix

https://www.netflix.com/watch/81659235?isLanguageFilter=true&trackId=272278792
Jag har försökt att skriva av dubbcreditsen till Bakugan, men de svenska dubbcreditsen är skrivna med så liten textstorlek att jag inte lyckas få upplösningen bra nog för att kunna läsa vad som står. :(

Förhoppningsvis är det något tillfälligt strul med Netflix, då jag just nu helt enkelt inte får full upplösning utan bara någon slags SD-upplösning; vilket inte räcker för att läsa så liten text. Jag får prova igen senare...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 februari 2024 kl. 03:38:21Jag har försökt att skriva av dubbcreditsen till Bakugan, men de svenska dubbcreditsen är skrivna med så liten textstorlek att jag inte lyckas få upplösningen bra nog för att kunna läsa vad som står. :(

Förhoppningsvis är det något tillfälligt strul med Netflix, då jag just nu helt enkelt inte får full upplösning utan bara någon slags SD-upplösning; vilket inte räcker för att läsa så liten text. Jag får prova igen senare...
Jag lyckas läsa det mesta 🤨

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2024 kl. 19:57:33Jag önskar mig credits till Netflix filmen Home Team

Det var en av vuxen filmerna dom dubbade till svenska under prioden dom fick för sig att göra det.
Credits till Home Team har funnits ute på Dubbningshemsidan sedan februari 2022, så det är ganska precis två år sedan creditlistan publicerades. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/home-team/

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2024 kl. 01:58:09Credits till Home Team har funnits ute på Dubbningshemsidan sedan februari 2022, så det är ganska precis två år sedan creditlistan publicerades. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/home-team/
Tack

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 29 januari 2024 kl. 23:00:31Jag önskar creddits till Greta Gris Biofest.
Den är dubbad av Plint som tyvärr bara har gått ut med rösterna i grupp.

Petter Isaksson, Alex Nylén Bonnier, Anders Öjebo, Anna Isbäck, Hasse Jonsson, Jennie Jahns, Mikaela Ardai Jennefors, Mikaela Tidermark, Andreas Eriksson, Benjamin Hasselström, Charlie Löfgren Kruse, Charlotte Ardai Jennefors, Mia Hansson, Richard Johansen, Steve Kratz, Vendela Tidermark Nelson och Vilgot Rasmussen

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 februari 2024 kl. 14:55:32Den är dubbad av Plint som tyvärr bara har gått ut med rösterna i grupp.
Då borde man kunna vända sig dit för att få fram kompletta dubbcredits. :)

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 februari 2024 kl. 14:55:32Den är dubbad av Plint som tyvärr bara har gått ut med rösterna i grupp.

Petter Isaksson, Alex Nylén Bonnier, Anders Öjebo, Anna Isbäck, Hasse Jonsson, Jennie Jahns, Mikaela Ardai Jennefors, Mikaela Tidermark, Andreas Eriksson, Benjamin Hasselström, Charlie Löfgren Kruse, Charlotte Ardai Jennefors, Mia Hansson, Richard Johansen, Steve Kratz, Vendela Tidermark Nelson och Vilgot Rasmussen
Jag är ändå nöjd 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2024 kl. 22:10:49Jag önskar credirs till den nyare Ninjago serien på ViaPlay.

Serien har credits slutet vill jag minnas

Men alla avsnitt tror har identiska credits ;)

Här en bild som hjälp
Jag har kollat på LEGO Ninjago, men hittar tyvärr inga utsatta dubbcredits alls. Jag har kollat på ett par avsnitt vardera från säsong 1, 2 och 3 och ingendera har dubbcredits för vare sig svenska, norska, danska eller finska för mig på Viaplay. :(

Har du kanske blandat ihop med någon annan serie...? Alternativt är det bara vissa avsnitt som har utsatta credits, men i så fall behöver jag få veta vilka för att inte behöva spela upp vartenda avsnitt...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 februari 2024 kl. 02:05:26Jag har kollat på LEGO Ninjago, men hittar tyvärr inga utsatta dubbcredits alls. Jag har kollat på ett par avsnitt vardera från säsong 1, 2 och 3 och ingendera har dubbcredits för vare sig svenska, norska, danska eller finska för mig på Viaplay. :(
Okej 👍

Jag var dum som Anton🙁

gstone

Under the Boardwalk kommer ut imorgon i sverige dubbade på VOD :D

Kankse det går att få credits till den ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 februari 2024 kl. 15:28:18Under the Boardwalk kommer ut imorgon i sverige dubbade på VOD :D

Kankse det går att få credits till den ?
För att få fram dubbcredits skulle man behöva veta vilken distributör som distribuerar filmen i Sverige - någon aning...?

Att få fram distributör är ju lätt som en plätt vid filmer som släpps fysiskt, men betydligt svårare när det gäller filmer som bara släpps digitalt...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 februari 2024 kl. 20:41:35För att få fram dubbcredits skulle man behöva veta vilken distributör som distribuerar filmen i Sverige - någon aning...?
Hur menar du med distributör ?

Menar du säljar site eller filmbolag ?