Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Jag önskar att du skrev av och  la upp credits till säsong 2 av Elena från Avalor  på hemsidan.

Varje avsnitt av Elena från Avalor  i säsong 2 och 3 har enskilda credits på Disney Plus :D

Väldigt uppskattat enligt mig ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Kan du fixa Peek Zoo?

https://urplay.se/serie/218398-peek-zoo

Bidrag;

Studio: BTI Studios

Översättare: Carol Petersen

Regisserande tekniker: Jonne Wilkinson

Mixtekniker: Anders Wiedeman

Produktionsledare: Maria von Schéele

Svenska röster;

>Herr Peek = Joakim Jennefors

>Jimmy = Folke Inghammar

>Viola = Juliette Glader

>Veterinär Sara = Malin Güettler

>Wendy = Vanja Kåse

>Borgmästare Edna = Sandra Caménisch

Jag vet inte vilket originalspråk serien har men enligt min uppsökning verkar den iallafall vara släppt ursprungligen 2018-2020.

gstone

Jag önskar credits till Kung Fu Panda 4.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 mars 2024 kl. 00:20:00Kan du fixa Peek Zoo?

https://urplay.se/serie/218398-peek-zoo

Bidrag;

Studio: BTI Studios

Översättare: Carol Petersen

Regisserande tekniker: Jonne Wilkinson

Mixtekniker: Anders Wiedeman

Produktionsledare: Maria von Schéele

Svenska röster;

>Herr Peek = Joakim Jennefors

>Jimmy = Folke Inghammar

>Viola = Juliette Glader

>Veterinär Sara = Malin Güettler

>Wendy = Vanja Kåse

>Borgmästare Edna = Sandra Caménisch

Jag vet inte vilket originalspråk serien har men enligt min uppsökning verkar den iallafall vara släppt ursprungligen 2018-2020.
Absolut, det ordnar jag. :)

Har du koll på om det finns fler svenskdubbade serier från Utbildningsradion som finns tillgängliga i dagsläget på deras Play-tjänst? Det är ju tyvärr inte så lätt att få någon överblick där, där merparten är svenskproducerat eller i textad originalversion men där en mindre andel är dubbat... Den enda andra serien som finns på UR Play nu som jag känner till är svenskdubbad är norska Syskonchock.

Peek Zoo är för övrigt en irländsk serie, och har engelska som originalspråk.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 mars 2024 kl. 21:52:59Absolut, det ordnar jag. :)

Har du koll på om det finns fler svenskdubbade serier från Utbildningsradion som finns tillgängliga i dagsläget på deras Play-tjänst? Det är ju tyvärr inte så lätt att få någon överblick där, där merparten är svenskproducerat eller i textad originalversion men där en mindre andel är dubbat... Den enda andra serien som finns på UR Play nu som jag känner till är svenskdubbad är norska Syskonchock.

Peek Zoo är för övrigt en irländsk serie, och har engelska som originalspråk.
När kommer Credits till Kung Fu Panda 4

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 mars 2024 kl. 16:27:51Jag önskar credits till Kung Fu Panda 4.
Citat från: gstone skrivet 12 mars 2024 kl. 23:50:49När kommer Credits till Kung Fu Panda 4
När det gäller biofilmer brukar jag som regel försöka kontakta distributören (d.v.s. i det här fallet UIP) ungefär en vecka innan premiär, så om inget oförutsett inträffar hoppas jag få tag i creditlista någon gång runt början eller mitten av nästa vecka; med största sannolikhet åtminstone innan premiären. :)

Tillägg: Nu när veckans bioprogram lagts ut ser jag att Kung Fu Panda 4 får smygpremiär redan nu på lördag på en del håll i landet, så i ljuset av detta mailar jag till UIP redan nu om credits.

gstone

Jag önskar credits till Netflix serien Hot Wheels: Full Fart.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 mars 2024 kl. 15:32:34Jag önskar credits till Netflix serien Hot Wheels: Full Fart.
Den är redan avskriven och klar, kommer vid nästa uppdatering. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 mars 2024 kl. 15:42:36Den är redan avskriven och klar, kommer vid nästa uppdatering. :)
Tack

Jag önskar även  credits till Pokémon Horizons: The Series.

Den finns på Netflix ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 mars 2024 kl. 23:50:49När kommer Credits till Kung Fu Panda 4
Nu har jag fått creditlista till Kung Fu Panda 4, som tyvärr saknar mixtekniker men som i övrigt verkar tämligen komplett. :)

Jag håller på att skriva av dubbcreditsen nu, och hoppas kunna lägga ut både den och Bockarna Bruse i badhuset (som har biopremiär imorgon) ikväll - jag ska på teater ikväll, och kommer därför inte ha så mycket tid, men hoppas hinna med en liten uppdatering under kvällen...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 mars 2024 kl. 13:05:17jag ska på teater ikväll, och kommer därför inte ha så mycket tid, men hoppas hinna med en liten uppdatering under kvällen...
Vad ska du se för teater ? :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 mars 2024 kl. 13:24:23Vad ska du se för teater ? :)
Styr din plog över de dödas ben av Nobel-pristagaren Olga Tokarczuk, som Norrbottensteatern arrangerar och turnerar med; och som just ikväll spelar i Skellefteå. :)
https://norrbottensteatern.se/forestallningar/731--styr-din-plog-over-de-dodas-ben

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 mars 2024 kl. 13:38:02Styr din plog över de dödas ben av Nobel-pristagaren Olga Tokarczuk, som Norrbottensteatern arrangerar och turnerar med; och som just ikväll spelar i Skellefteå. :)
https://norrbottensteatern.se/forestallningar/731--styr-din-plog-over-de-dodas-ben
Kul för dig :D

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 mars 2024 kl. 13:05:17Nu har jag fått creditlista till Kung Fu Panda 4, som tyvärr saknar mixtekniker men som i övrigt verkar tämligen komplett. :)

Jag håller på att skriva av dubbcreditsen nu, och hoppas kunna lägga ut både den och Bockarna Bruse i badhuset (som har biopremiär imorgon) ikväll - jag ska på teater ikväll, och kommer därför inte ha så mycket tid, men hoppas hinna med en liten uppdatering under kvällen...
Hur går det med credits ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 mars 2024 kl. 21:18:20Hur går det med credits ?
Jag har precis kommit hem från teatern, så jag ska försöka skriva av creditsen nu och hoppas kunna hinna med en uppdatering innan jag lägger mig. :)