Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 september 2024 kl. 20:05:30Senast jag kollade fanns ännu inga svenska dubbcredits till Haileys lista på Disney+ - har det förändrats på sistone...?
fråga Disney själva !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 september 2024 kl. 21:26:59fråga Disney själva !
Visst kan jag försöka, men att få svar från Disney Character Voices är som sagt lättare sagt än gjort - jag har fortfarande inte fått svar på mina mail från 3 - 4 år bakåt i tiden om bl.a. Själen och Luca...
(Credits till de filmerna är förstås sedan länge ointressant, men var det inte när jag skickade mailen)

Med andra ord är sannolikheten väldigt stor att Disney+ hinner få fram dubbcredits innan jag får svar, då jag inte fått svar på ett enda mail på minst tre års tid... Så om jag skickar mail nu, så kanske jag får svar lagom till år 2027... :(

gstone

Önskar credits till Caspers: Skrämskols.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 september 2024 kl. 13:32:14Jag vill minnas att jag försökte få tag i creditlista när Troll: Kungens svanskom ut, men att jag då inte fick något svar av distributören. Det verkar ju dock som att filmen distribueras (distribuerades?) av SF, så då borde det gå att få tag i credits - jag ska göra ett nytt försök att kontakta SF Studios, då jag tycker att de borde ha kvar uppgifter om så pass nya produktioner. :)
Min förhoppning är ikväll, om inget oförutsett inträffar - men det är inte hugget i sten, så det kan dröja tills imorgon eller övermorgon. :)
Hoppas du får fram credits  till Troll: Kungens svans :)

gstone

Vilka är dom svenska  rösterna i Tom & Jerry möter trollkarlen från Oz ?

gstone

Jag önskar credits till Kalles Skrattfabrik

gstone

Någon lycka med att ta reda på rösterna i Zookeeper ?

Kanske någon som är bra på röst identifiering kan hjälpa ?

Jag vill väldigt gärna till slut få veta vilka rösterna i filmen är 1

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 september 2024 kl. 21:02:03Någon lycka med att ta reda på rösterna i Zookeeper ?

Kanske någon som är bra på röst identifiering kan hjälpa ?

Jag vill väldigt gärna till slut få veta vilka rösterna i filmen är 1
Jag kontaktade Universal Sony Pictures Home Entertainment flera gånger, men fick tyvärr aldrig något svar. :(

Numera finns ju företaget tyvärr inte längre kvar, utan lades ned 2021. För fysiska produkter (DVD/Blu-Ray) har SF Studios tagit över ansvaret, men Zookeeper har väl inte släppts i någon nyutgåva sedan SF tog över...? I så fall är det väl inte så troligt att de skulle ha eller kunna få tag i dubbcredits...

Om inte SF Studios kan hjälpa till, så är väl den kvarvarande möjligheten att kontakta Sony Pictures centralt i något annat land, som rimligtvis borde ha svenska dubbcredits i och med att Sony Pictures brukar beställa dubbningar centralt. Men var man ska hitta åt lämpliga e-postadresser eller dylikt i så fall har jag ingen aning om...

gstone

Filmen 10 Liv har smygprimär på söndag ?

Kan du ordna credits ?

Själv ska jag se Transfomers One på Söndag istället.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 september 2024 kl. 21:32:20Filmen 10 Liv har smygprimär på söndag ?

Kan du ordna credits ?

Själv ska jag se Transfomers One på Söndag istället.
Jag mailar genast till Lucky Dogs. :)

Det enda jag vet så här långt är det lilla som står på Lucky Dogs webbsida:
 Svenska röster: Elif Grahn Linroth, Emil Smedius, Göran Gillinger, Irene Lindh, Lawrence Mackrory, Ludwig Westman, Magnus Mark, Olivia Jiang, Oscar Harryson, Sabina Valois m fl.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 september 2024 kl. 21:41:27Det enda jag vet så här långt är det lilla som står på Lucky Dogs webbsida:
 Svenska röster: Elif Grahn Linroth, Emil Smedius, Göran Gillinger, Irene Lindh, Lawrence Mackrory, Ludwig Westman, Magnus Mark, Olivia Jiang, Oscar Harryson, Sabina Valois m fl.
Jag men erkänn at det vore bra att veta vem som spelade vem ? ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 september 2024 kl. 21:45:37Jag men erkänn at det vore bra att veta vem som spelade vem ? ;D
Självklart vill man få en komplett rollista och även studiocredits (åtminstone dubbningsstudio, regissör och översättare), jag har aldrig påstått något annat. :)

gstone

Önskar credits till 10 Liv 

Hur går det ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 september 2024 kl. 09:42:07Önskar credits till 10 Liv

Hur går det ?
Tyvärr har jag inte fått svar än från distributören. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 september 2024 kl. 10:06:13Tyvärr har jag inte fått svar än från distributören. :(
Jag tänker dock inte åka inne till på söndag och se smygpremiär bara för att få credits.

Om ni vill att jag ska fota får ni vänta till ordinarie premiären  :) ;)