Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 januari 2025 kl. 20:20:29Just nu står filmen i alla fall inte med på vare sig Scanbox svenska, norska, danska eller finska webbsajt - vare sig för DVD eller VoD. Därmed kan man ju misstänka att det är någon annan som distribuerar filmen, och inte Scanbox...
tusan :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Kan du även fråga Håkan Mehode om denna filmen ?

Här är det betydligt lättare då han kan se på filmen själv 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 januari 2025 kl. 10:43:12Kan du även fråga Håkan Mehode om denna filmen ?

Här är det betydligt lättare då han kan se på filmen själv
Det ska jag göra, jag mailar honom när jag kommer hem från jobbet. :)

gstone

Jag önskar credits till Paddington i Peru , den kommer ut om tio dagar så kanske dags att fråga SF Studios snart ;)

Oskar

Citat från: gstone skrivet  7 januari 2025 kl. 15:53:13Jag önskar credits till Paddington i Peru , den kommer ut om tio dagar så kanske dags att fråga SF Studios snart ;)
Sony picture brukar nästan alltid anlitar Iyuno. nackdelen med Iyuno dom inte Länna ut Creditlistan till privatpersoner. hoppas Daniel kan få tag på Creditlistan från SF studios.

gstone

Citat från: Oskar skrivet  7 januari 2025 kl. 19:00:42Sony picture brukar nästan alltid anlitar Iyuno. nackdelen med Iyuno dom inte Länna ut Creditlistan till privatpersoner. hoppas Daniel kan få tag på Creditlistan från SF studios.
om det verkligen knipper kan jag fota ;)

men min lokal biograf har bara filmer utsatta till 15 januari så jag har igen amning om när dom kommer visa Paddington 3

gstone

Citat från: Oskar skrivet  7 januari 2025 kl. 19:00:42Sony picture brukar nästan alltid anlitar Iyuno. nackdelen med Iyuno dom inte Länna ut Creditlistan till privatpersoner. hoppas Daniel kan få tag på Creditlistan från SF studios.
ja det är otrevligt av  Iyuno >:( :(

gstone

eurotoll dubbade dom tidtagare filmerna i serien verkar det inte troligt dom dubbar denna med då

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 januari 2025 kl. 15:53:13Jag önskar credits till Paddington i Peru , den kommer ut om tio dagar så kanske dags att fråga SF Studios snart ;)
Absolut, jag mailar min kontakt på SF Studios mot slutet av veckan.

Jag ska försöka ordna fram den norska creditlistan också, jag vill minnas att jag hade lyckats få tag i lämplig person på SF Studios i Oslo.

Citat från: gstone skrivet  7 januari 2025 kl. 19:36:27eurotoll dubbade dom tidtagare filmerna i serien verkar det inte troligt dom dubbar denna med då
Det kan man ju hoppas, men frågetecknet ligger i att de tidigare filmerna i serien distribuerades direkt av SF Studios - den här däremot distribueras av Sony Pictures via SF Studios. Om det är Sony Pictures som beställt dubbningen, till skillnad från tidigare filmer, så kan det bli en helt annan studio.

Tyvärr brukar många distributörer inte bry sig om kontinuitet vad gäller studior så mycket som jag hade önskat...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 januari 2025 kl. 20:54:28Absolut, jag mailar min kontakt på SF Studios mot slutet av veckan.

Jag ska försöka ordna fram den norska creditlistan också, jag vill minnas att jag hade lyckats få tag i lämplig person på SF Studios i Oslo.

Det finns ju redan en komplett lista över alla dom norska rösterna i Paddington 3

Men du brukar förstå vilja ha annat jock med.

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 januari 2025 kl. 20:54:28Absolut, jag mailar min kontakt på SF Studios mot slutet av veckan.

Det kan man ju hoppas, men frågetecknet ligger i att de tidigare filmerna i serien distribuerades direkt av SF Studios - den här däremot distribueras av Sony Pictures via SF Studios. Om det är Sony Pictures som beställt dubbningen, till skillnad från tidigare filmer, så kan det bli en helt annan studio.

Tyvärr brukar många distributörer inte bry sig om kontinuitet vad gäller studior så mycket som jag hade önskat...
Sony pictures brukar anlitar Iyuno. då blir det svårt att få Creditlistan från filmen.

gstone

Citat från: Oskar skrivet  8 januari 2025 kl. 13:15:10Sony pictures brukar anlitar Iyuno. då blir det svårt att få Creditlistan från filmen.
vi får hoppas på det bästa

gstone

Citat från: Oskar skrivet  8 januari 2025 kl. 13:15:10Sony pictures brukar anlitar Iyuno. då blir det svårt att få Creditlistan från filmen.
det är dumt att Iyuno är dumma :'(

gstone

Kommer fråga om du kan ordna credits till 200% Varulv - En pudel i flockenom typ sex veckor

men det är nog alldeles för tidigt att ens fråga nu ;D ;D

Jag är ju ändå något realistisk

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 januari 2025 kl. 23:32:33Kommer fråga om du kan ordna credits till 200% Varulv - En pudel i flockenom typ sex veckor

men det är nog alldeles för tidigt att ens fråga nu ;D ;D

Jag är ju ändå något realistisk
Jag kommer självklart göra mitt bästa när det börjar närma sig, men 200% varulv - En pudel i flocken distribueras av Lucky Dogs, och de verkar vara lite oberäkneliga. Ibland har de ordnat fram allt jag behövt blixtsnabbt, men nu senast fick jag aldrig kompletta uppgifter till 10 liv från Lucky Dogs (däremot fick jag till sist hjälp av Alicia Åberg med de studiocredits som Lucky Dogs inte kunde få fram).

Men med det sagt, påminn mig ett par veckor innan premiären, så ska jag maila Lucky Dogs så får vi hoppas på det bästa. :)