Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 januari 2025 kl. 00:33:50Tyvärr inget livstecken från Håkan Mohede än. :(

Jag ska prova att skicka ett nytt mail och se.
Så vi för aldrig veta vilka rösterna är Den Magiska Resan ? :-\ :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 januari 2025 kl. 22:50:06Den Magiska Resan (1992) ?
Jag har inte fått något svar än, men jag lovar att informera dig om eventuella framsteg. :)

gstone

Fråga igen vilka är dom svenska rösterna 8 Oliver Twist (2005) ,

Jag hör att det är gamla sun studio köpenham ensblen i alla fakk

gstone

Kommer önska credits till den norska vuxen animerad filmen Spermageddon närmare premiären

denna film ha trevligt nog fått en svensk dubbning trotts att den inte är menade för barn

Erika

Önskar credits till Barnen från Silvergatan som har svensk premiär nu i februari. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  1 februari 2025 kl. 13:25:46Önskar credits till Barnen från Silvergatan som har svensk premiär nu i februari. :)
Vet vi att den filmen kommer dubbas till svenska? På distributören Smorgasbord Picture Houses webbsida hittar jag inget om svenskt tal, och heller inte på Filmstadens webbsida.

I så fall kan det bli en utmaning, då det verkar vara lite hit and miss med Smorgasbord Picture House - ibland är de väldigt hjälpsamma (och har vid ett tillfälle till och med skickat en av deras biofilmer till mig i recensionssyfte!), och ibland ignorerar de mig totalt. Men jag ska självklart göra ett försök...

gstone

Önskar credits till Hundmannen och Marco Polo Jr.

gstone

Önskar credits till Primos som kommer till Sverige på måndag på Disney Channel.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 februari 2025 kl. 13:55:55Önskar credits till Primos som kommer till Sverige på måndag på Disney Channel.
Det kan jag tyvärr inte hjälpa till med, då jag inte har tillgång till Disney Channel. :(

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 februari 2025 kl. 13:59:11Det kan jag tyvärr inte hjälpa till med, då jag inte har tillgång till Disney Channel. :(
Serien (Primos) finns på Disney+ i USA, så det går att se den med VPN. Här är skärmdumpar på de svenska dubbningscreditsen till första avsnittet. Jag hinner tyvärr inte plocka fram mer idag.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 februari 2025 kl. 13:59:11Det kan jag tyvärr inte hjälpa till med, då jag inte har tillgång till Disney Channel. :(
Ska jag så spela in credits på mobilen och fota videon ? :)
tänker nog  ändå göra det

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet  1 februari 2025 kl. 14:37:35Serien (Primos) finns på Disney+ i USA, så det går att se den med VPN. Här är skärmdumpar på de svenska dubbningscreditsen till första avsnittet. Jag hinner tyvärr inte plocka fram mer idag.
Tack jätte jättemycket   :D

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 februari 2025 kl. 13:48:35Vet vi att den filmen kommer dubbas till svenska? På distributören Smorgasbord Picture Houses webbsida hittar jag inget om svenskt tal, och heller inte på Filmstadens webbsida.

I så fall kan det bli en utmaning, då det verkar vara lite hit and miss med Smorgasbord Picture House - ibland är de väldigt hjälpsamma (och har vid ett tillfälle till och med skickat en av deras biofilmer till mig i recensionssyfte!), och ibland ignorerar de mig totalt. Men jag ska självklart göra ett försök...
Enligt Filmstaden ska filmen gå upp med svenskt tal, men de kan ju fått fel uppgifter.

silvergatan.png

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet  1 februari 2025 kl. 17:34:56Här kommer skärmdumpar på de sex första avsnitten av Primos.
Pablo Cepeda dubbar Cheech Marin :)