Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juli 2025 kl. 15:34:51Frågan är om det är rösten i trailern, eller om rösten i trailern är en slaskröst...?

konstigt utrycl, borde det inte hetta " tillfällig röst" eller något sådant
på engelska är ordet"scratch voice"
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

önskar till Det svänger om Noas ark

men är nog för troligt nu så frågar igen om en månad

gstone

jag önskar credits till Zorro (1997 TV-serien) ?

gstone

Jag önskar credits till Tuffa Gänget 2 som kommer snart ?

gstone

Jag vill ha credits till Tuffa Gänget 2 !

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 juli 2025 kl. 21:57:02Jag vill ha credits till Tuffa Gänget 2 !
Jag också, men vi får ha tålamod.  :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2025 kl. 21:59:51Jag också, men vi får ha tålamod.  :)
Jag är sur , då jag ingen tålamod

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 juli 2025 kl. 21:57:02Jag vill ha credits till Tuffa Gänget 2 !
Jag ska kontakta UIP inom kort angående Tuffa gänget 2, men det är ju semestertider nu så det är tyvärr inte givet att det går att få tag i creditlista i tid till premiären den 1 augusti. Förhoppningsvis går det, men det är ju många som är på semester nu och de flesta företag har en minimal bemanning så här års (gissningsvis även distributörerna); varför det inte är självklart att det går att hitta åt någon som har tillgång till uppgifterna och kan lämna ut dem. Men jag ska självklart göra vad jag kan. :)

gstone

jag önsksr credits till Dora and the Search for Sol Dorado

gstone

hoppas du får credits till  Tuffa gänget 2 snart :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 juli 2025 kl. 22:43:12hoppas du får credits till  Tuffa gänget 2 snart :)
Jag har precis fått creditlista till Tuffa gänget 2 - jag har fullt upp i veckan, då min bror och syster är på besök, men ska ändå försöka hinna med en uppdatering torsdag kväll; för att hinna få ut creditlistan innan premiären. :)

Dubben är gjord av Eurotroll, precis som med den första filmen - men då Hasse Jonsson som bekant gått i pension är det Daniel Sjöberg som istället regisserat uppföljaren. Creditlistan innehåller det mesta man kan behöva veta utom mixtekniker (som tyvärr saknas), men det kanske man kan leva utan...?

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 juli 2025 kl. 02:03:27Jag har precis fått creditlista till Tuffa gänget 2 - jag har fullt upp i veckan, då min bror och syster är på besök, men ska ändå försöka hinna med en uppdatering torsdag kväll; för att hinna få ut creditlistan innan premiären. :)

Dubben är gjord av Eurotroll, precis som med den första filmen - men då Hasse Jonsson som bekant gått i pension är det Daniel Sjöberg som istället regisserat uppföljaren. Creditlistan innehåller det mesta man kan behöva veta utom mixtekniker (som tyvärr saknas), men det kanske man kan leva utan...?
Har Daniel Sjöberg börjat jobba på/åt Eurotroll? Tidigare har han väl varit mest aktiv hos SDI Media...

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 31 juli 2025 kl. 02:15:06Har Daniel Sjöberg börjat jobba på/åt Eurotroll? Tidigare har han väl varit mest aktiv hos SDI Media...
Jag tror att Daniel Sjöberg alltid varit frilansare, så det är förmodligen mest en tillfällighet att han huvudsakligen verkar ha regisserat åt SDI Media. Han som så pass ofta medverkat i teaterpjäser och annat, lär liksom knappast ha varit fast anställd på något dubbningsföretag.

Möjligtvis kanske Disney har föreslagit Daniel som regissör, så att det därför naturligt blivit mest hos SDI Media; då de ju oftast fått Disneys uppdrag under senare decennier.

I ärlighetens namn har väl Eurotroll oftare kört med regisserande tekniker, så att det inte varit så ofta det varit aktuellt med separata regissörer; vare sig han eller någon annan.
(Om det sen är Eurotrolls beslut eller kundernas direktiv låter jag vara osagt, men min erfarenhet är att det verkar ha varit relativt ovanligt med renodlade regissörer vid Eurotrolls produktioner under 2000-talet)

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 juli 2025 kl. 02:58:53I ärlighetens namn har väl Eurotroll oftare kört med regisserande tekniker, så att det inte varit så ofta det varit aktuellt med separata regissörer; vare sig han eller någon annan.
(Om det sen är Eurotrolls beslut eller kundernas direktiv låter jag vara osagt, men min erfarenhet är att det verkar ha varit relativt ovanligt med renodlade regissörer vid Eurotrolls produktioner under 2000-talet)
Dessutom när det funnits regissör så har det ju varit Lasse Svensson själv i alla fall tidigare.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 31 juli 2025 kl. 03:07:46Dessutom när det funnits regissör så har det ju varit Lasse Svensson själv i alla fall tidigare.
Förr i tiden, ja - men sedan runt 2010 och framåt verkar det väl ha varit ganska sällan som Lasse regisserat...?