Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Alexander skrivet 22 mars 2018 kl. 10:54:04
Jag hörde mig för hos Universal tidigare om filmen och fick en lista över rösterna. Men när det kom till regissör, översättare m.m skulle de höra med dubbningsstudion. För det hade de ingen information om. Väntar fortfarande på svar.

Har tidigare haft kontakt med Mikaela Tidermark  (som är en av rösterna i filmen) som då berättade för mig att hon gjorde den hos SDI Media.  :)

Skulle du kunna berätta vilka röstna är. Det här kankse bara gäller mig. Men röster är endå det intrsands med dubbcredits. Det är inte så vikigt för mig vilka som tekniker . Mixsare eller någon annan av dom tekniska uppdragen.

Så jag skulle bli välidigt glad om du berätta vilka rösterna är 🙂
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Alexander

Citat från: gstone skrivet 22 mars 2018 kl. 11:07:46
Skulle du kunna berätta vilka röstna är. Det här kankse bara gäller mig. Men röster är endå det intrsands med dubbcredits. Det är inte så vikigt för mig vilka som tekniker . Mixsare eller någon annan av dom tekniska uppdragen.

Så jag skulle bli välidigt glad om du berätta vilka rösterna är 🙂

Jag skickar dig ett PM.  ;)

gstone

Vilka är rösterna i Manolos magiska och Agent Freddie: Världens roligaste Superagen ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 mars 2018 kl. 09:15:33
Vilka är rösterna i Manolos magiska och Agent Freddie: Världens roligaste Superagen ?
Jag kan fråga Scanbox om credits för Manolos magiska resa; det borde inte vara några problem att ordna fram. :)

Agent Freddie i hans majestäts hemliga tjänst blir nog värre, då den filmen mig veterligen inte släppts på DVD i Sverige, utan bara VHS; senast 1997. Visserligen var det Scanbox som gav ut den också, men jag betvivlar att de har över 20 år gamla creditlistor digitaliserade och lättillgängliga... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 mars 2018 kl. 09:26:37
Jag kan fråga Scanbox om credits för Manolos magiska resa; det borde inte vara några problem att ordna fram. :)

Agent Freddie i hans majestäts hemliga tjänst blir nog värre, då den filmen mig veterligen inte släppts på DVD i Sverige, utan bara VHS; senast 1997. Visserligen var det Scanbox som gav ut den också, men jag betvivlar att de har över 20 år gamla creditlistor digitaliserade och lättillgängliga... :(

Jag har haft den på dvd med svensk(och bara svensk tal). Så den har vist släpps på dvd. Men jag gav bort den till min halv kussin. Den har inga utsatt dubb credits jag kollade.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 mars 2018 kl. 09:44:21
Jag har haft den på dvd med svensk(och bara svensk tal). Så den har vist släpps på dvd. Men jag gav bort den till min halv kussin. Den har inga utsatt dubb credits jag kollade.
Intressant; någon DVD-utgåva finns inte listad vare sig hos Svensk Mediedatabas/Kungliga Biblioteket eller Discshop. Var även den utgiven av Scanbox?

Hursomhelst lär väl DVD-utgåvan ha samma dubbning som VHS-utgåvan, vilket innebär att dubbningen har minst 21 år på nacken; vilket nog gör det osannolikt att kunna få tag i credits...

Alexander

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 mars 2018 kl. 10:03:16
Intressant; någon DVD-utgåva finns inte listad vare sig hos Svensk Mediedatabas/Kungliga Biblioteket eller Discshop. Var även den utgiven av Scanbox?

Hursomhelst lär väl DVD-utgåvan ha samma dubbning som VHS-utgåvan, vilket innebär att dubbningen har minst 21 år på nacken; vilket nog gör det osannolikt att kunna få tag i credits...

Här är den åt dig.  :)
https://www.discshop.se/filmer/dvd/agent_freddie_varldens_roligaste_superagent/P36686

gstone

Citat från: Pigge skrivet 25 februari 2009 kl. 22:28:03
Fantastiska Wilbur (Charlottes Web) 1973

Monica Zetterlund - Charlotte
Leif Ahrle - Wilbur (tal)
Göran Fristorp - Wilbur (sång)
Bert-Åke Varg - Templeton
Hjördis Petterson - Gåsmor, Fru Fussy
Marianne Wäyrynen - Fern Arable
Pia Lang - Fern (sång)
Helena Reuterblad - Fru Arable, Goffe (Gässlingen)
Gunnar Ernblad - Lurvy (Zuckermans dräng), prisutdelaren
Lars Lennartsson - Den gamla baggen, kalven
Mathias Henrikson - Herr Arable, Onkel (Den vinnande grisen)
Chris Wahlström - Edith Zuckerman
Stig-Erik Öström - Avery Arable
Tomas Bolme - Henry Fussy, ledaren för paraden, berättaren, tidningspojke

Svensk dialog, sångtexter och regi - Lasse Swärd
Dubbningsbolag - FILMMAKARNA
Ljud - Leif Westerlund

Uppgifter från Svenskfilmdatabas samt från VHS-utgåvan av filmen

Tyckte att denna underbara film borde finnas med på Dubbningshemsidan

Vem gör Homer Zuckerman ?  Lp skivan sig Lars Lennartsson. Men wikipedia säjer  Mathias Henrikson. Vem är det?

gstone

Vilka är rösterna i Dumma mej 3 ?

gstone

Jag skulle vilja ha en creditlista för Justin och de Tappra Riddarna.

gstone

Vilka är rösterna i Lego Ninjago Filmen ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 mars 2018 kl. 15:40:27
Jag skulle vilja ha en creditlista för Justin och de Tappra Riddarna.
Den filmen verkar vara utgången numera, men gavs ut november 2014 av Scanbox; så de borde väl ha kvar uppgifter om den dubbningen. Det var ju trots allt bara dryga tre år sedan, så de flesta bör väl ha tillgång till så pass nya uppgifter digitalt.

Jag ska fråga Scanbox om den också. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 mars 2018 kl. 15:48:50
Vilka är rösterna i Lego Ninjago Filmen ?
Jag har en creditlista till Lego Ninjago Movie, som jag fick av 20th Century Fox i samband med biopremiären i september. Kanske glömde jag bort att lägga upp den på sajten, eller så har den försvunnit på något sätt... Jag ska kolla upp det, och se till att få upp den snarast. :)

Richardo

Någon som vet vilka rösterna är i LEGO Clutch Powers Adventures? Titelrollen görs av Mattias Knave, men resten?

gstone

Vilka är rösterna i Casper möter Wendy från 1998 ? Den släppets på vhs med svensk.