Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Daniel, kan du be att få rollistan till Pokémon: Mewtwo slår tillbaka – Evolution?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  8 juli 2021 kl. 15:52:36
Daniel, kan du be att få rollistan till Pokémon: Mewtwo slår tillbaka – Evolution?
Här är creditsen.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  8 juli 2021 kl. 19:40:04
Det är inte samma röster som orginalet :(
Flera personer har ju dock repriserar sina roller i denna.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juli 2021 kl. 19:43:55
Flera personer har ju dock repriserar sina roller i denna.

Men inte Anna Book och Hans Whalgren :'(

inte heller Nicklas och Linus Wahlgren :-\

Sabelöga

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juli 2021 kl. 19:32:35
Här är creditsen.

Jävlarimej va detaljerad! Det är ovanligt. Fler borde ta efter!
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  9 juli 2021 kl. 06:02:32
Jävlarimej va detaljerad! Det är ovanligt. Fler borde ta efter!
Men tyvärr betydligt mindre detaljerat vid studiocreditsen - inte ett ord om vare sig inspelningstekniker, mixtekniker, projektledare eller dubbningsstudio... :(

Nu är det väl visserligen givet att SDI Media är studion, men övriga uppgifter är ju långt ifrån lika självklara.

TonyTonka

Varför finns inte Scoob, Dumma mej 3, Storkarna, Draktränaren 2, Raya and the Last Dragon och Luca inte på creditssidan?  ???
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

gstone

Kan du få fram credits till  En pudel i flocken ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 juli 2021 kl. 02:16:28
Kan du få fram credits till  En pudel i flocken ?
Jag är tyvärr på samma återvändsgränd som innan - jag har mailat till två olika personer på Lucky Dogs, men har fortfarande inte fått något svar. :(

Men jag har inte gett upp, och ska fortsätta maila tillbaka och höra om det går att få något svar...

Citat från: TonyTonka skrivet  9 juli 2021 kl. 23:55:51
Varför finns inte Scoob, Dumma mej 3, Storkarna, Draktränaren 2, Raya and the Last Dragon och Luca inte på creditssidan?  ???
Creditlistan för Luca fanns i en annan mapp på min dator, och därför missade jag tyvärr den vid den senaste uppdateringen av sajten - klantigt av mig... Den kommer istället vid nästa uppdatering. :)

Raya och den sista draken har jag lagt åt sidan, i och med att det verkar som att dubbcreditsen på Disney+ är ofullständiga ("Övriga röster" saknas). Fast tydligen är det samma dubbcredits även på DVD och Blu-Ray, varför man kan börja undra om det faktiskt är så att den svenska dubbningen har färre skådespelare än (nästan) alla andra dubbningar av filmen i världen...? Jag ska försöka få tag i officiella credits från Disney Character Voices International, men då det kan dröja kan det i och för sig vara klokt att publicera creditlistan som vi nu har med en brasklapp om att den kan tänkas vara ofullständig...

Scoob! har jag tyvärr inte fått fram dubbcredits till, trots att jag kontaktat Warner Home Video mer än en gång (den personen på Warner Home Video som SF Studios hänvisade till). :( Det var dock ett tag sen sist, så jag ska göra ett nytt försök...

Enligt historiken publicerade jag creditlista till Dumma mej 3 i juli 2017, men nu tycks den inte längre finnas där... :( Jag vet faktiskt inte vad som har hänt, men jag publicerar den på nytt vid nästa uppdatering.

På rak arm minns jag faktiskt inte om jag någonsin fick tag i creditlista till Draktränaren 2 eller inte - jag ska undersöka saken. :)

Storkarna ser det ut som att jag missat att skriva ihop, trots att jag fick tag i creditlista till den. Mest troligt ett förbiseende från min sida; jag ber så mycket om ursäkt. :-[ Jag ordnar det snarast.

Marcusen

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juli 2021 kl. 02:55:56
Scoob! har jag tyvärr inte fått fram dubbcredits till, trots att jag kontaktat Warner Home Video mer än en gång (den personen på Warner Home Video som SF Studios hänvisade till). :( Det var dock ett tag sen sist, så jag ska göra ett nytt försök...
Varför inte försöka kontakta Eurotroll direkt?

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juli 2021 kl. 02:55:56
Enligt historiken publicerade jag creditlista till Dumma mej 3 i juli 2017, men nu tycks den inte längre finnas där... :( Jag vet faktiskt inte vad som har hänt, men jag publicerar den på nytt vid nästa uppdatering.

Märkligt nog kommer man faktiskt till en sida som verkar innehålla dubbningscredits till Dumma mej 3 om man skriver in adressen
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/dummamej3

Men den är inte inlänkad från menyn, och tycks aldrig ha varit det.

Ytterligare konstigheter är att det längre ner på sidan står:

CitatKUNDE INTE HITTA CREDITLISTAN

Creditlistan du begärt (dummamej3) finns inte på Dubbningshemsidan.

Om du följt en länk och fått detta felmeddelande, meddela då webbmastern om detta via e-post till , så åtgärdar han problemet snarast.

Om du har fått meddelandet genom att själv skriva in en adress, gå då tillbaka till startsidan för Svenska röster och credits, så kan du se alla rollistor som finns.

Anders M Olsson

Citat från: TonyTonka skrivet  9 juli 2021 kl. 23:55:51

Dumma mej 3 finns om man vet adressen till sidan:

Raya och den sista draken finns visserligen inte upplagd på credits-sidan ännu, men om du är mycket angelägen om att få veta rösterna finns skärmdumpar här:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11151.msg102630#msg102630

Samma med Luca:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=496.msg105831#msg105831

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 juli 2021 kl. 12:15:07
Märkligt nog kommer man faktiskt till en sida som verkar innehålla dubbningscredits till Dumma mej 3 om man skriver in adressen

Men den är inte inlänkad från menyn, och tycks aldrig ha varit det.

Ytterligare konstigheter är att det längre ner på sidan står:
Det beror på att själva filen finns på servern, men däremot finns inte referensen med i MySQL-databasen - detta då Svenska röster och credits både utgår ifrån en databas och fysiska textfiler på servern. Jag vet inte om den har försvunnit, eller om den aldrig funnits med...? ???

Det ska i alla fall lösas vid nästa uppdatering, men exakt vad som hänt vet jag inte riktigt...

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 juli 2021 kl. 12:15:07

Är det programledaren Anders Timell ?