Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 augusti 2023 kl. 20:40:44Jag har nu kollat i Way Back Machine, och varken i deras indexering från 2020-10-26 eller från 2021-01-24 finns creditlistan med - så antingen har den försvunnit redan innan 2020-10-26, kommit till mellan dessa två datum och sedan försvunnit eller också har den aldrig funnits där. På startsidan från 2021-01-21 finns i alla fall ingen notering om den creditlistan bland "Senaste uppdateringarna" - så det mest sannolika är nog tyvärr att jag missat att lägga upp den, så att den aldrig funnits ute. Jag förstår inte riktigt hur det kunnat hända, men ber ödmjukast om ursäkt. :-[
Det bör i alla fall vara rätt lät att rätta till ;) :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 augusti 2023 kl. 20:47:58Det bör i alla fall vara rätt lät att rätta till ;) :)
Ja, jag lägger till den vid nästa uppdatering. :)

Jag har dock tyvärr ingen tidsmaskin, så jag kan resa tillbaka i tiden och lägga upp den 2020 när jag hade tänkt det, för att hjälpa alla som letat efter creditlistan under dessa tre år medan jag trodde att den låg ute... ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 augusti 2023 kl. 20:50:41Jag har dock tyvärr ingen tidsmaskin, så jag kan resa tillbaka i tiden och lägga upp den 2020 när jag hade tänkt det, för att hjälpa alla som letat efter creditlistan under dessa tre år medan jag trodde att den låg ute... ;)
Det förstår väl jag med.

gstone

Jag vill gärna ha credits til Hero Factory långfilmen den ären pilot till serien.

gstone

Borde det inte finnas credits til Bartok - en riktig hjälte på hemsisan ? ???

Nu när Håkan Mohede har hjälpte dig med det ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 augusti 2023 kl. 18:19:03Borde det inte finnas credits til Bartok - en riktig hjälte på hemsisan ? ???

Nu när Håkan Mohede har hjälpte dig med det ;)
Det har du så rätt i, jag måste ha glömt bort det... :-[

Ordnar det snarast.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 augusti 2023 kl. 20:41:43Det har du så rätt i, jag måste ha glömt bort det... :-[

Ordnar det snarast.
Tack så mycket  :D

gstone

Citat från: Alexander skrivet 15 augusti 2017 kl. 13:17:27Vet inte om du nånsin fick svar från dem, men Jordgubbs Lisa 2003-2007 serien  var iallafall dubbad av två olika dubbningsbolag.
Första säsongen är jag inte riktigt säker, men med tanke på rösterna så kan möjligtvis ha varit Eurotroll eller Pangljud.
Den andra säsongen är iallafall utan tvekan KM Studio som stod för.  Om fler säsonger dubbades är jag inte säker om :)

Om någon undrar om rösterna var det:

Rösterna i säsong 1:
Jordgubbs Lisa: Eleonor Telcs
Äppel Ellen: Jasmine Heikura
Ginger: Jasmine Heikura
Ängel: Charlotte Ardai Jennefors
Citrus: Charlotte Ardai Jennefors
Huck: Nick Atkinson
Sötnos: Louise Reader

Övriga röster: Joakim Jennefors,  Hasse Johnsson

Rösten till katten Maja känner jag igen men kan inte placera den just nu, skriv om ni kan komma på vem det är, länk nedanför.  ;) Maja pratar vid 7:08

https://m.youtube.com/watch?v=a7RH-R6ihyE

Rösterna i säsong 2 som KM Studio gjorde:
Jordgubbs Lisa: Sandra Kassman
Äppel Ellen: Mia Kihl
Ginger: Zara Zimmerman
Ängel: Jenny Wåhlander
Citrus: Sofia Caiman
Huck: Nick Atkinson (enda skådespelaren som är samma i båda dubbningarna)
Pepparmynta: Frida Nilsson
Blåbärs Ida: Jessica Andersson
Regnbågs Tina: Emma Iggström
Sötnos: Gunilla Orvelius

Övriga röster: Anders Öjebo, Karolina Khatib - Nia

Tror att Karolina spelade Maja.
Introt sjöngs av Åsa Bergfalk

https://m.youtube.com/watch?v=-D2eJUhSHxU

För dem som har undrat över Jordgubbs Lisa hoppas jag att det här hjälpte.  ;D
Vilken säsong är på DVDerna ?

gstone

Jag skulle vilja ha credits till direkt till DVD filmen Bratz Rock Angelz .

gstone

Vilka r dom svenska rösterna i den här filmen ?

gstone

Daniel jag tycker du borde lägga upp credis till Bilar på Väg snart.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 september 2023 kl. 00:57:15Daniel jag tycker du borde lägga upp credis till Bilar på Väg snart.
Den som väntar på nåt gott... ;)

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 september 2023 kl. 01:29:34Nu känns det lite som du retar mig  :-\
Inte alls, men jag är bara en person och har inte obegränsat med tid.

Just nu håller jag på med Spöket och Molly McGee, som du bett mig om flera gånger, men om du föredrar kan jag lägga den serien åt sidan och prioritera Bilar på väg istället - men jag kan inte göra bådadera samtidigt. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2023 kl. 01:42:11Inte alls, men jag är bara en person och har inte obegränsat med tid.

Just nu håller jag på med Spöket och Molly McGee
Fast det behöver du inte längre ;D